Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket snygg svit som alltid Mikael! Förutom det uppenbara - att du är en väldigt driven fotograf - imponeras jag hela tiden av din bildbehandling; de bilder du lagt upp i den här tråden har klockren skärpning osv, utan antydan till 'jagged-lines' eller dylikt. Har du lust att dela med dig lite om hur du jobbar?

Per

Jag är också intresserad.

Jag är även nyfiken på hur du kan hitta så mycket fåglar, själv när jag är ute i skog och mark tycker jag att jag aldrig ser en fågel.

Per skrev:
Mycket snygg svit som alltid Mikael! Förutom det uppenbara - att du är en väldigt driven fotograf - imponeras jag hela tiden av din bildbehandling; de bilder du lagt upp i den här tråden har klockren skärpning osv, utan antydan till 'jagged-lines' eller dylikt. Har du lust att dela med dig lite om hur du jobbar?

Per

hej
ang. hitta fåglar så är svalan en bra grej
att hålla koll på och så klart att vistas
mycke ute i skog och mark,för mig är de
ett gift nu mer,många av dessa bilder jag
lagt upp nu är tagna vid matningar vilket
förenklar de hela,ang bildbehandling
gäller de att ta skarpa bilder,en oskarp
bild är alltid en oskarp bild,jag red. mina
bilder med de tradionella,beskärning-skärpa-
kontrast-färgmättnad-skugga-högdagrar och
visst händer de att jag klonar bort en gren
i bland!
/micke

Får väl bjussa på någon bild jag med då.

Här en sandlöpare:

Bilagor

• forum.jpg
    forum.jpg
    72.4 KB · Visningar: 411
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar