Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Vevo
Aktiv medlem
Skvaller på Lunneberget
Jag hakar på Mickes tema ;0)) som förövrigt är tokbra och vansinnigt roligt.
Om du har svårt att läsa pratbubblan, se på den större versionen här. http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1029452.htm
Om du har svårt att läsa pratbubblan, se på den större versionen här. http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1029452.htm
Bilagor
Tamrock
Aktiv medlem
Re: Skvaller på Lunneberget
)
Vevo skrev:
)
P-E Claesson
Aktiv medlem
Drillsnäppa x5
Drillsnäppor. De finns överallt där det finns vatten. Så fort de ser en så börjar de "blippa" och bråka. Den här satte sig på det vita taket till kontrollbyggnaden för en kalkdoserare. Vitt tak och motljus gav ett annorlunda ljus. Vi kollar vad man kan göra med en aldeles vanlig drillsnäppa.
Fin pose. Lite tråkig kanske, och fötterna syns ju inte.
Drillsnäppor. De finns överallt där det finns vatten. Så fort de ser en så börjar de "blippa" och bråka. Den här satte sig på det vita taket till kontrollbyggnaden för en kalkdoserare. Vitt tak och motljus gav ett annorlunda ljus. Vi kollar vad man kan göra med en aldeles vanlig drillsnäppa.
Fin pose. Lite tråkig kanske, och fötterna syns ju inte.
Bilagor
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
Drillsnäppa x5
Då drar vi lite i de olika nivåerna! Observera att det bara är enkla justeringar som gjorts på den här bilden.
Receptet:
Grundjustering och beskäring i cameraraw. Lämpligen tar man bort färgen redan här, men jag hade inte kommit på den idén så jag gjorde det senare.
Öppna i Photoshop
Konvertera till svartvit
Konvertera tilbaka till rgb
Skugga/högdager
Selektiv färgförändring. I det grå har jag justerat in grundtoningen, det svarta har jag bara förstärkt med mer svärta, det vita tonade jag en anings gult.
Bildstorlek
Oskarp mask
Spara för webben
Då drar vi lite i de olika nivåerna! Observera att det bara är enkla justeringar som gjorts på den här bilden.
Receptet:
Grundjustering och beskäring i cameraraw. Lämpligen tar man bort färgen redan här, men jag hade inte kommit på den idén så jag gjorde det senare.
Öppna i Photoshop
Konvertera till svartvit
Konvertera tilbaka till rgb
Skugga/högdager
Selektiv färgförändring. I det grå har jag justerat in grundtoningen, det svarta har jag bara förstärkt med mer svärta, det vita tonade jag en anings gult.
Bildstorlek
Oskarp mask
Spara för webben
Bilagor
Bussmicke
Aktiv medlem
Tamrock skrev:
nilsson? han bor en trappa upp!
Nej, jag bor på e...
Vandraren
Aktiv medlem
gunau skrev:
En flock med strandskator
Coolt med dom jätteröda näbbarna så framträdande!
/H