Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jakten på Forsärlorna

Häromdagen gjorde jag ett stopp vid en liten å det ska finnas forsärlor vid. Parkerade bilen på en liten bro och riggade kameran på sidorutan. Det var en del fåglar i farten. En ekorre passerade, men det här är ju en fågeltråd, så honom spar vi till något annat tillfälle. Så såg jag en ärla av något slag långt borta. Även med 700mm så är en Ärla rätt liten.
 

Bilagor

  • _igp6544-400a.jpg
    _igp6544-400a.jpg
    70.1 KB · Visningar: 153
Jakten på Forsärlorna

Vi kroppar lite till: Ser man på! Ingen sensationell bild, men min första forsärla iallafall.
 

Bilagor

  • _igp6544-400.jpg
    _igp6544-400.jpg
    32.9 KB · Visningar: 153
Jakten på Forsärlorna

Idag blev det en ny tur till samma ställe. Lite less på den gamla 500mm så testade jag med 135-400 zoomen istället. Och det var ju tur. Det stod inte på förräns något färggrant satte sig på aldeles för kort avstånd för 500mm tuben. Men inte var det en forsärla. Nä, en titt i fågelboken säger grönsiska. Men det var inte så dumt det heller, första gången jag ser en så jag är såklart glad.
 

Bilagor

  • _igp6868.jpg
    _igp6868.jpg
    77.1 KB · Visningar: 149
Jakten på Forsärlorna

Sädesärlor fotar jag ju ofta. De kommer väl bli mitt signum antar jag. De senaste dagarna har jag haft förmånen att se de fånga rätt stora byten, och de har en intressant procedur för sig med sländor och annat stort.
 

Bilagor

  • _igp6871.jpg
    _igp6871.jpg
    79.2 KB · Visningar: 150
Jakten på Forsärlorna

Sådär. Det är bara kroppen kvar! Vingarna är borta och kroppen är nästan bara gegga. Klart att serveras.
 

Bilagor

  • _igp6877.jpg
    _igp6877.jpg
    64.5 KB · Visningar: 148
Jakten på Forsärlorna

Kolla! Långt där borta lyser det gult, och visst är det forsärlan igen. Men för långt bort och synlig bara ett ögonblick.
 

Bilagor

  • _igp6893.jpg
    _igp6893.jpg
    90.4 KB · Visningar: 149
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.