Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
Vevo
Aktiv medlem
Närstudie av Lunnefågel.
Bilderna jag lagt här finns i större version här.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=167753
Bilderna jag lagt här finns i större version här.
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=167753
Bilagor
P-E Claesson
Aktiv medlem
Jakten på Forsärlorna
Häromdagen gjorde jag ett stopp vid en liten å det ska finnas forsärlor vid. Parkerade bilen på en liten bro och riggade kameran på sidorutan. Det var en del fåglar i farten. En ekorre passerade, men det här är ju en fågeltråd, så honom spar vi till något annat tillfälle. Så såg jag en ärla av något slag långt borta. Även med 700mm så är en Ärla rätt liten.
Häromdagen gjorde jag ett stopp vid en liten å det ska finnas forsärlor vid. Parkerade bilen på en liten bro och riggade kameran på sidorutan. Det var en del fåglar i farten. En ekorre passerade, men det här är ju en fågeltråd, så honom spar vi till något annat tillfälle. Så såg jag en ärla av något slag långt borta. Även med 700mm så är en Ärla rätt liten.
Bilagor
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
Jakten på Forsärlorna
Idag blev det en ny tur till samma ställe. Lite less på den gamla 500mm så testade jag med 135-400 zoomen istället. Och det var ju tur. Det stod inte på förräns något färggrant satte sig på aldeles för kort avstånd för 500mm tuben. Men inte var det en forsärla. Nä, en titt i fågelboken säger grönsiska. Men det var inte så dumt det heller, första gången jag ser en så jag är såklart glad.
Idag blev det en ny tur till samma ställe. Lite less på den gamla 500mm så testade jag med 135-400 zoomen istället. Och det var ju tur. Det stod inte på förräns något färggrant satte sig på aldeles för kort avstånd för 500mm tuben. Men inte var det en forsärla. Nä, en titt i fågelboken säger grönsiska. Men det var inte så dumt det heller, första gången jag ser en så jag är såklart glad.
Bilagor
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem
P-E Claesson
Aktiv medlem