Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast jag ser nu att det var visst samma gren - den där var visst innan han flyttade på sig ;)

Jag trodde kajor var mörkare, men jag vet som sagt inte mycket om fåglar. Fina är de i alla fall :)

Efter att få hjälp i #foto-chatten tror jag mig i alla fall veta att detta är en björktrast som finns i större format här .

Bilagor

• björktrast_060516_400.jpg
    björktrast_060516_400.jpg
    46.9 KB · Visningar: 208
photonicdelousions skrev:
Kaja Co'rvus mone'dula annars är det pinsammt :)
Japp, Kajor är det. (du behöver inte ta med apostroferna i det vetenskapliga namnet; de är bara där för att man ska veta på vilken stavelse betoningen ska vara, vilket oftast är näst sista, tror jag...) ;o)

AFE skrev:
Jag trodde kajor var mörkare, men jag vet som sagt inte mycket om fåglar. Fina är de i alla fall :)

Efter att få hjälp i #foto-chatten tror jag mig i alla fall veta att detta är en björktrast som finns i större format här .

Den var annorlunda och läcker. Sitter den i en strålkastare??

Vad säger herrskapet om fasan till middag? Hästen verkar i alla fall inte så intresserad ...

Jag vet inte om det här kan klassas som fågelbild, men jag tycker den är lite fin ändå :)

Stor bild här .

Bilagor

• horse_pheasant_060517_400.jpg
    horse_pheasant_060517_400.jpg
    45.8 KB · Visningar: 279
Canon har en ny sensor på G som förhindrar ofrivillig kapning. Jag är testpilot och så här ser det ut. *skämt*

Bilagor

• testobjekt.jpg
    testobjekt.jpg
    36 KB · Visningar: 251
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto