Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fast jag ser nu att det var visst samma gren - den där var visst innan han flyttade på sig ;)
 
Jag trodde kajor var mörkare, men jag vet som sagt inte mycket om fåglar. Fina är de i alla fall :)

Efter att få hjälp i #foto-chatten tror jag mig i alla fall veta att detta är en björktrast som finns i större format här .
 

Bilagor

  • björktrast_060516_400.jpg
    björktrast_060516_400.jpg
    46.9 KB · Visningar: 208
photonicdelousions skrev:
Kaja Co'rvus mone'dula annars är det pinsammt :)
Japp, Kajor är det. (du behöver inte ta med apostroferna i det vetenskapliga namnet; de är bara där för att man ska veta på vilken stavelse betoningen ska vara, vilket oftast är näst sista, tror jag...) ;o)
 
AFE skrev:
Jag trodde kajor var mörkare, men jag vet som sagt inte mycket om fåglar. Fina är de i alla fall :)

Efter att få hjälp i #foto-chatten tror jag mig i alla fall veta att detta är en björktrast som finns i större format här .

Den var annorlunda och läcker. Sitter den i en strålkastare??
 
Vad säger herrskapet om fasan till middag? Hästen verkar i alla fall inte så intresserad ...

Jag vet inte om det här kan klassas som fågelbild, men jag tycker den är lite fin ändå :)

Stor bild här .
 

Bilagor

  • horse_pheasant_060517_400.jpg
    horse_pheasant_060517_400.jpg
    45.8 KB · Visningar: 279
Canon har en ny sensor på G som förhindrar ofrivillig kapning. Jag är testpilot och så här ser det ut. *skämt*
 

Bilagor

  • testobjekt.jpg
    testobjekt.jpg
    36 KB · Visningar: 251
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.