Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehe ja visst är det så.

Jag fick dock ett par skott i bättre läge (sittande fågel) men blev inte helt nöjd med totalen så att säga, även om det tekniskt blev ok.

Kanske sprätter in ett ex en dag;)

MVH Niclas,
 
Mindre hackspett
 

Bilagor

  • mindre hackspett10564 f nässjö ryssbysjön 2006-04-14 19 red fs 400.jpg
    mindre hackspett10564 f nässjö ryssbysjön 2006-04-14 19 red fs 400.jpg
    48.8 KB · Visningar: 459
Hemma hos repotage hos en av de förrsta sothönorna som gjort sig ett rede i den lokala sjön. Nu är det bara att vänta men man kan ju alltid snacka lite med grannen....
 

Bilagor

  • sothöna i rede 400.jpg
    sothöna i rede 400.jpg
    52.5 KB · Visningar: 380
Hur kul är det, på en skala, att får vingen klippt på den enda bilden där örnen skriker?

Bilden togs i Asköviken där en havsörn majestätiskt kom emot mig, cirklade ett varv och skrek till, för att sedan försvinna tillbaka därifrån den kom. Det var liksom lite besvärligt att stadigt på fri hand rikta kameran, med sina 5,5kg, rätt upp mot en cirklande örn. Stativet gick förstås inte att använda till den lodräta kompositionen :)
 

Bilagor

  • havsörn.jpg
    havsörn.jpg
    57.2 KB · Visningar: 352
Någon som vet vad det här är för en liten gynnare? Tyvärr långt tele 400 + 1.4 konverter och 1/60s så skärpan är inte vad den skulle vara.
/Micke
 

Bilagor

  • crw_1561_small.jpg
    crw_1561_small.jpg
    46.5 KB · Visningar: 253
I min fågelbok så var bilderna inte så bra att jag trodde att det var en sådan. Kanon att det finns folk som vet direkt. Tackar!!!
/Micke
 
ANNONS