Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lista beganatpriser?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jesper Lindeblad

Aktiv medlem
Lista begagnatpriser?

Hallå!

Undrar om det fins någon lista på andrahandspriser för objektiv?

Jag tänker typ som på bilmarknaden, årsmodell, antal ägare, skick mm så att man vet vad man skall sätta för pris om man skall sälja och vad man skall betala om man skall köpa.

MVH/Jesper

Senast ändrad:
Tja, kanske man kunde göra en sån lista här på FS? En listan med ett riktpris, eller en prisgaffel för vad det normala priset kan vara för ett objektiv som är i bra skick. Det skulle nog vara till nytta för många tror jag...

Vad sägs, administratörer?

Jag har köpt en hel del begagnat. Jag ger ett bud och de som behöver pängar brukar nappa. Ute på begmarknaden i fotobutikerna har de alltid tagit mycket mer. En tom plånbok styr oftast denna osynliga lista.

Hur kan man vara säker på att priset är bra om man inte har några riktpriser och vet vad andra betalar?

Priset brukar styras av tillgång och efterfrågan och om du får igenom dina skambud är förmodligen utbudet större än efterfrågan.

/Jesper

Senast ändrad:
Då kan vi göra en lista som ser ut som "recensionssidan", men att vi fyller i info om vad vi köpt, när, pris, vart etc...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar