ANNONS
Annons

Lightroom frågor

Produkter
(logga in för att koppla)
Usäkta om jag kapar tråden. Blir nån sur så är det bara att låta bli & svara =)

Men vad är skillnaden mellan Adobe Bridge och Lightroom? Varför ska man ha Lightroom?

zuukit skrev:
Är det bara jag som stör mig på att man inte kan se Loupe info i dimlight mode??
Tycker det är otroligt störigt eftrsom jag tycker det är en bra funktion. Hade såklart varit ännu bättre om jag själv fick välja vilken info som ska visas och med vilken teckenstorlek...

Håller med om att det vore bra att kunna välja infon helt fritt och teckenstorlek.

När det gäller dimlight mode så tror jag INTE att det går at visa loupe infon. När man "dimmar" vill man väl koncentrera sig på en så ren bild som möjligt. Bäst kanske hade varit om infon låg kvar i "steg1" men försvann i steg2?

Mvh
Anders

zuukit skrev:
Är det någon som vet om man kan "stänga av" automatiska visningen av alla verktygspanelerna. Jag skulle vilja ha så att jag måste klicka på pilen för att få fram dem, inte bara ligga över med musen.
Alltför ofta får jag upp paneler av misstag, speciellt den högra när man ska scrolla bland massa bilder i gridmode.

Högerklicka den lilla pilen och välj "Manual" så håller de sig på plats - det har jag gjort med alla.

Mvh
Anders

AFJ skrev:
Högerklicka den lilla pilen och välj "Manual" så håller de sig på plats - det har jag gjort med alla.
Yesss!!! tusen tack. Hade helt missat att det gick att högerklicka.

AFJ skrev:
När det gäller dimlight mode så tror jag INTE att det går at visa loupe infon. När man "dimmar" vill man väl koncentrera sig på en så ren bild som möjligt.
Skulle ändå vilja ha infon även när jag dimmar, kan hjälpa mig vid urval om jag samtidigt ser bländarinställningar tex. Vill man bara se bilden skulle det ju bara vara att stänga av infon, precis som när man inte är i dimlight mode.

Fortsätter med mer frågor här då =)

Ngn som vet hur man kan skriva in synonymer till nyckelord direkt i nyckelordspanelen.
> används ju för att bygga hierarkier, men hur lägger jag till synonymer? Tycker det är för bökigt att härja runt bland keyword tags ute i vänsterpanelen.

Nyckelord LR - Bridge

Hoppas någon kan reda ut det här med nyckelord.

Sätter jag nyckelord och stjärnor i LR så får jag Adobe Bridge till att läsa dessa utan problem. (Färgade etiketter verkar inte fungera)

Sätter jag nyckelord i Adobe Bridge, så verkar det vara helt omöjligt för LR att läsa dessa.

Gör jag fel eller "skall" det vara på det sättet. Sparar inte båda programmen i XMP-filen?

Tack snälla Lise-Lott Wesslund för all hjälp med både LR och Bridge. Nu verkar det fungera som jag vill att det skall göra.

Tusen Tack.

//Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar