ANNONS
Annons

Lightroom CC - hur funkar det?

Produkter
(logga in för att koppla)
LR Mac

Någon som kan hjälpa mig. Jag har en Mac med programmet Bilder. Dit tömmer jag mina minneskort. Jag har även skaffat LR och nu kommer problemet. Hur hittar jag mina bilder som finns i Bilder för att hantera dem i LR? Jag är som ni förstår en hobbyanvändare av datorn
 
LR Mac

Någon som kan hjälpa mig. Jag har en Mac med programmet Bilder. Dit tömmer jag mina minneskort. Jag har även skaffat LR och nu kommer problemet. Hur hittar jag mina bilder som finns i Bilder för att hantera dem i LR? Jag är som ni förstår en hobbyanvändare av datorn
 
Någon som kan hjälpa mig. Jag har en Mac med programmet Bilder. Dit tömmer jag mina minneskort. Jag har även skaffat LR och nu kommer problemet. Hur hittar jag mina bilder som finns i Bilder för att hantera dem i LR? Jag är som ni förstår en hobbyanvändare av datorn
Här är en bra guide du kan följa för att byta från "Bilder" till Lightroom:
https://www.moderskeppet.se/lightroom/datorproblem/byta-fran-bilder-till-lightroom/

Thommy
 
Hur mycket skiljer sig LR gentemot PS? Har använd PS till och från under tidigare år. Är LR mer lättarbetat och kan man göra lika mycket programmen emellan?
 
lr är en databas
det håller det bildbibliotek du vill ha
Det är väldigt enkelt att fixa bilder när det gäller HELA bildytan.
Det är enkelt att ta en bilds redigering o applicera den på x antal bilder.
Det finns lite extra funktioner o penslar också Men kontrollen är inte 100% som PS lagerhantering.
PS är en pixeleditor, där går att göra allt.
 
Lightroom och Photoshop kompletterar varandra bra (även om jag för det mesta klarar mig utmärkt med bara LR). Lightroom CC säljs ju dessutom bara i paket med PS, så man behöver inte välja :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.