Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lightroom 4.3 ute nu
- Trådstartare AFJ
- Start datum
gors
Aktiv medlem
LR 4.3 bugg?
Upptäcker nu att jag inte kan öppna slide show modulen på min Mac Book Retina 15. Fungerar på en Mac Book Air 11.
Är det någon mer som har MBPR 15 och har problem? Jag har installerat om 4,3 en gång och slängt de flesta filler som hör dit men det hjälpte inte ett dugg.
Inte för att det här är till mycket hjälp, men jag har samma dator och version av LR som du, men har inga problem med bildspelsmodulen. Kör LR i svensk version.
erro.se
Aktiv medlem
LR 4.3 har Retina stöd i Library och Develop modulen.
Bilderna blir klart skarpare på skärmen. det innebär också att inzoomning till 100% ger mindre förstoring än det gör på min större externa skärm eftersom det går åt fler pixlar till den högre upplösningen. Så man får en bild som mer liknar en utskrift än vad man får på en normal skärm.
så här skriver Adobe på sin blogg:
DECEMBER 13, 2012
Lightroom, Camera Raw updated; LR adds Retina support
I’m pleased to say that updates to Lightroom (version 4.3) and Camera Raw (version 7.3) for Photoshop CS6 are now available. Choose “Help->Check for Updates” from within each app to download the updates.
Camera Raw 7.3 adds support 20 for new cameras, including the Canon 6D, Nikon D5200, and Sony RX1. The full list is below.
In addition, Lightroom also includes HiDPI (Retina display) support within the Library and Develop Modules. Camera Raw does not yet include this support. (Unfortunately I don’t have an ETA to share as the PMs are out of the office.)
Jag inser att en skärm med fler pixlar ger en skarpare och mer detaljerad bild. Och att man kan zooma in till 100% och därmed se mer av bilden än man gör på en skärm med färre pixlar. Men jag fattar ändå inte varför detta ska kräva nåt särskilt "stöd". Det är ju bara frågan om att skärmen har fler pixlar än normala skärmar, och att LR därmed har fler pixlar för att visa bilderna på. Det blir ju i princip samma skillnad som att visa en bild på en gammal 800*600 skärm eller en 1920*1200 skärm. Det krävs ju inget "stöd" för det.
Och jag förstår då inte vad det skulle innebära att Camera Raw inte har detta stöd. Använder CR inte alla pixlar på skärmen då, eller?
Eller är allt bara nån marknadsförings-term?
Flash Gordon
Aktiv medlem
Inte för att det här är till mycket hjälp, men jag har samma dator och version av LR som du, men har inga problem med bildspelsmodulen. Kör LR i svensk version.
Har nu konstaterat att problem bara finns när jag kör med extern monitor och lap toppens.
Startar jag LR med den externa skärmen bortkopplad så fungerar allt normalt. Kopplar jag sedan till den externa skärmen så fortsätter det att fungera men bildspelet körs på lap topens skärm.
Här fanns tidigare att man kunde välja vilken skärm bildspelet kulle köras på. Det är borta nu.
Startar jag sedan om LR med den externa skärmen inkopplad får jag tillbaka en varning som ungefär säger "an error occured when attempting to change module".
Så någon är fel.
Bjarne
Aktiv medlem
Jag har problem med intstallationen av 4.3. När jag dubbelklickar på installationsprogrammet så kommer "snurrande cirkeln" ett tag, sedan händer inget mer. Jag har provat att tanka hem en gång till, men det är samma fel. OS:et är Vista 64-bit. Jag hade inga problem med tidigare Lightroom-versioner. Någon som har något tips?
Rommel
Avslutat medlemskap
LR4 kräver väl Win7 om jag inte minns fel?
Vista går också bra.
/stefan