Annons

Lexar minne!

Produkter
(logga in för att koppla)

Emre_114

Medlem
Hej! Jag köpte nyligen en D70s från affären! jag sa att ja ville ha ett minne till kameran och expediten la upp ett Lexar CG 1GB 4x minne!

Jag har gått och oroat mig över att hastigheten på minnet är för lågt! gör det någon skillnad om ja hade haft ett 80x minne istället? somsagt ja har en D70s
 
Definitivt! Skillnaden är kanske inte egentligen så stor som 20 gånger (80/4=20), men helt klart över tio! Allt under 60x kommer att märkas och 4x är ordentlig snigelfart med en modern DSLR.
 
Okej så vad exakt förlorar jag på detta minne? tycker kameran arbetar skapligt fort iafl! kanske är för jag inte vet hur den hade vart med ett snabbare minne
 
Bufferten fylls fortare vid seriebildstagning(för att kameran inte hinner skriva ut så mycket på minneskortet under den tid det tar att fylla bufferten), men framför allt tar det längre tid innan bufferten töms om man fyllt den.
Det tar också längre tid att läsa upp bilder när du tittar på dem i kameran, det tar tid att bläddra mellan bilder t.ex.
Sedan tar det ruggigt lång tid att flytta över bilderna till datorn också.

Det är var du förlorar på ett långsamt minne. :)
 
tack för svaren! D70 har en rätt stor buffert så de känns rätt lugnt isåfall! om de tar längre tid o flytta över till datan påverkar ju ändå inte fotograferingen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.