Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

levereras bara inom USA

Produkter
(logga in för att koppla)

bulthasse

Aktiv medlem
Jag håller på och budar för fullt på en blixt på ebay.
Haken är docj att säljaren bara skickar inom usa.

Jag ska till New York en vecka här i slutet av maj och funderar då på om det är möjligt att få varan skickat till posten och sen hämta ut den där..
Någon som har erfarenhet av detta? att hämta ut saker på resande fot.

Mycket tacksam för svar

Det går nästan alltid att få saker skickade till ett hotell. Kruxet kan vara om säljaren av säkerhetsskäl inte vill det. Köper man exempelvis från B&H i New York, och betalar med ett utländskt kreditkort, skickar de inte till hotell eller liknande adresser, för att minska på risken att någon betalar med ett stulet kort/kontonummer.

Jag var nyss i LA och fick paket levererade till hotellen, både från privat och företag. Supersmidigt.

Det finns företag som tillhandahåller en amerikansk postbox som dina varor kan levereras till om du handlar från firmor som bara levererar inom USA. Dessa boxföretag tömmer sedan och sköter leveransen till din ordinarie adress. Kostar en slant, hur mkt beroende på hur ofta de ska packa om och skicka till din ordinarie adress. Funkade bra för mig men då var det mest olika tidningar och mindre paket

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar