Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Humpe skrev:
Sa upp min plats i kön på Cyberphoto idag då jag inte orkade vänta på besked. Beställde ifrån komplett idag och den är redan på väg :-D

/H

Beställde också från komplett precis.

Lustigt att här har jag väntat i flera år med att köpa en digital kamera, men när jag väl bestämmer mig så orkar jag inte invänta cyberphotos okända leveranstid, trots att jag också har dem inom cykelavstånd...

Det skall bli kul att kombinera digitalt med min kära eos 3a, nu kan de få dela på de olika motivtyperna. Troligtvis är min diaperiod förbi, den tar 30D hand om på ett snabbare sätt, medan min mörkrumsperiod kan utvecklas (slipper fundera på om det är svartvitt eller dia i kameran, nu kommer det bara vara härlig svartvit film i iso 25!!!)
 
Jag var och klämde på en 30D på fotokungen på söder (dom har några kvar tror jag) och vill bara gratta er som får kameran! Helt underbar jämfört med min nya 350D, men jag la pengarna på linser istället.. Men visst önskar jag att jag vore en ägare till en 30D istället i alla fall ^^
 
ambre skrev:
Cyber skulle tydligen få en laddning kameror nu snart, men inte så det räckte till mig troligen :/ plats 29 sux... eller kanske är 28 nudå men iaf... bleh... blir i maj då.

Jag får min från cyber nu i första batchen, jag är nummer 8 i kön.

/ Ola
 
LeadHead skrev:
Ola: Vet du hur många de skulle få?

Inte för att jag är det minsta stressad men...

/ Erik, nr 10

Mer risk för att cyberphoto blir lite sura på mig, så citerar jag lite löst från brevet jag fick från dom idag.

"Nu har vi dock fått veta att det är en leverans på väg in till oss och det ska räcka till din order, vi beräknar att de kommer till oss nu på fredag eller senast måndag nästa vecka."

Så jag vet nog inget mer än att jag antagligen räcker till mig. Du kan alltid maila dom och fråga, inkludera ordernummer så kan dom svara ganska snabbt, dom har en underbar kundservice där.

/ Ola
 
Bass skrev:
Jag var och klämde på en 30D på fotokungen på söder (dom har några kvar tror jag) och vill bara gratta er som får kameran! Helt underbar jämfört med min nya 350D, men jag la pengarna på linser istället.. Men visst önskar jag att jag vore en ägare till en 30D istället i alla fall ^^

fotokungen har endast 30D med kit-gluggen inne för stunden. Hoppas de får in hus snart, är nr 3 i kö där:)

/Patrik
 
Japp här är ännu en som har avbeställt från cyber (Plats 7 i kön).
Beställde från komplett i går kväll och
idag fick jag mejl att den är skickad,
så med lite tur har jag den i morrn :)

Ska bli skönt att lägga min gammla slitna
300D med en slutare som hänger sig och trasig
autofokus på hyllan :)
 
Jag beställde en 30D i förrgår, får betala 10.000:- med batterigrepp plus att jag lämna in min 300D+kitobjektiv+batterigrepp. De trodde jag skulle få den i början av april.
 
LeadHead skrev:
Vad har du gjort med den? ;-)


Fotat ;-)

Hehe den har fått bekänna färg i min ägo.
Väder och vind, stötar och smällar har satt sina spår.
Byte av slutare förra sommaren och den nya börjar hänga sig nu.
Dock är jag inte säker på att det är slutaren
som det är fel på denna gång, det kan ju var nåt
annat oxå.
Autofokusen slutade fungera för ca 1 månad sen.

Hade egentligen tänkt vänta till i höst med kamerabyte men det blev av förklarliga skäl nu.

Känns verkligen spännande att få upptäcka
vad 30D:n presterar....
 
Jag tycker fler kan hoppa av kön hos cyber så får jag min kamera fortare ;o) grattis till alla som har fått, men jag väntar på cyber, för jag är för lat att avbeställa etc ;-)
 
Ohh vad kul att min helt nya och nyss uppackade 30D har en fin röd död pixel mitt i sensorn.

Och nej, jag har inte suttit och "tokletat" efter döda pixlar utan jag såg den på en gång.

Kort och gott, vad ska jag göra?
 
Har fått min leverans av 30D huset från Dustin nu, beställde i måndags. Rasslar iväg bra mycket snabbare med RAW bilder än min gamla 300D... Kul kul =)

/Björn
 
Finns det verkligen inte någon som kan berätta lite mer om kameran känslan, bildkvaliteten förbättringar mot 20D? Frågor har ställts av flera men ingen har svarat ännu.
Kom igen nu alla lyckliga ägare av 30D :) Skryt på....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.