Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
De tillverkades säkert förra fredagen, med denna tanke:
-Ja, det är ju många på FS som är negativa till denna 30D, så de behåller säkert sin 20D eller sin kompaktkamera hellre. Vi slänger över 2 kameror i hopp om att sälja dessa till 2 stackare som tror att de köper en gammal D30, så har vi fått ut den på svenska marknaden ändå.

Så följande blir:

*Australien: obegränsat antal, dem är ju så representativa!
*Asien: obegränsat antal, dem är ju så representativa!
*USA: ca 40st
*Tyskland: 20st
*Frankrike: 20st
*Spanien: 20st
*Sverige: inte fler än 2st, dem är så otacksamma ändå.

=P
 
Jag tycker det är kul att lilla Vimmerby får vara först någon gång, annars brukar det bara vara storstäderna som får ta del av första leveranserna.

Nu är den hämtad, måste säga att den var grymt skön att hålla i, även när man fick på 70-200/2,8 canon objektivet. nu är batteriet på laddning så snart hoppas jag kunna knäppa dom första bilderna.
 
Positivt att de ändå har kommit in till Sverige.

Köpte du i kit eller bara huset löst?
 
ambre skrev:
2 kameror till hela Sverige? lol :) bra jobbat Canon :p

Klart genomtänkt av Canon. Av tidigare erfarenheter har vi kunnat lära oss att de första batcharna är ett enda stort live-test och det blir inte lika mycket bad-will när de första verkstadsbesöken görs av ägare från landsorten :D

/Johan
 
Nikon är ännu försiktigare. En folklivsforskare kunde rapportera att han sett en pall Nikon D200-kartonger och en container batterier utanför en stamhövdings hydda i Nya Guinea. Liknande iakttagelser har gjorts i Kongo/Kinshasa ;)))

/Johan
 
Vad typiskt att det man måste vänta på sitt exemplar... Fast har inte bestämt mej än, kanske blir en annan kamera men tycker 30D ligger på en lagom prisnivå, sen är den ju inte en dålig kamera heller... Men det är väll bara ställa sej i kön när man bestämtsej...
 
Lite dyra men ändå

Först i sverige verkar det som. Lite dyrare frakt kanske och därav prisläget.

Andra leverantörer kör bananbåten som anländer i Maj.
 
IWH har nu höjt sitt till 12624kr. Någon som vet om man får köpa den för 10124 fortfarande?
 
Det är nog så att varje handlare har fått två ex. Var inte på Japanfoto i Göteborg för en halvtimma sedan, och dom hade fått in två 30D (ett hus och ett kit med 18-55). Desutom hade dom inte fått tag på killen som hade bokat upp huset, så jag hade kunnat köpa det på plats om jag velat.

Så om ni är desperata så är det bara att ringa dom och se om dom har huset kvar =)
 
Första lev.

Japp! idag på förmiddan landade de första exen hos mig,har bara hunnit trycka ett 10 tal bilder,men det ser bra ut.Nästa parti ska anlända i början på april enl.uppgift.
Skönt med större display inte bara för bildvisning utan också för menytext.blir nu bara vädret bra i helgen så...
 
Vadå hur många har du beställt egentligen, lät som plural? Butik? Pris? Kitglugg?
Kan du inte spara en till oss andra :)
 
pluralis

Jo,jag har en fotobutik,därav plural och har redan sålt ett ex i kväll,kölista...jag hade förutom till salu-exen.beställt en för eget bruk..uppgraderar från 20D,men det här är ju forum och inte annonsplats!!och jag har inga planer på att missbruka regelverket här på FS.
Det ska bli spännande att AB-testa mot D200 när de dyker upp...Jag bad att få beställa "D300" nu förra gången jag pratade med Nikon så man inte hamnar på efterkälken när den släpps;)
Jag tycker uppriktigt synd om Nikons anställda som måste ha ett helvete med cirkusen kring lev.
Undrar vem/vilka som bär ansvaret för att det ser ut som det gör? har de pressat nån underleverantör för hårt måntro? I USA lär det va så att en del av GMs underleverantörer inte klarade ständiga omförhanlingar/sänkningar av priset och gick i kull och då stod fabrikanten där utan vitala delar....med tvättad hals och skägget i brevlådan...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.