Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min spontana reaktion av 30D jämfört med 20D är att den har lite goare grepp, känns också något lättare, perfekt med stor skärm, tystare spegeluppfällningsljud. bra med fler ISO-steg, dock hade jag önskat att ISO syntes i sökaren hela tiden, det gör det inte, bara när man ändrar... Var ute och tog bilder idag och den levererar bra kvalité. Trist bara att sensorn behövdes rengöras det första man gjorde , var massa microdammkorn på den från fabrik... eller det kanske letar sig in under frakten vad vet jag? Supernöjd är jag i alla fall!!

/Magnus

"Ohh vad kul att min helt nya och nyss uppackade 30D har en fin röd död pixel mitt i sensorn."

Det kan väl inte vara så att det är den röda pricken du ser på bilden när du plockar fram histogrammet i kameran. I så fall är det bara en markering som visar var du har lagt fokus och alltså ingen död pixel. Vore konstigt annars att du kan upptäcka 1 död pixel bland 8 miljoner.

Hälsar Anders som i övrigt hunnit känna på kameran under några timmar. Avbeställde hos Cyberphoto per telefon i förrgår och fick kameran från Komplett.se i dag.

Jämfört med min gamla 300D är den underbar att arbeta med. Blixtsnabb, enkel att manövrera, många individanpassade inställningsmöjligheter, spot, stor skärm, härligt grepp med mera gör att jag hittills bara kan känna mig helnöjd.

Senast ändrad:
Jag fick in damm efter 2 dagars fotande, dammet hamnade på skivan till sökaren, men fick bort det efter jag köpte en blåsa från HAMA (svart bälg med röd pip) ruggigt bra ! testade först med mindre blåsa men utan resultat.
jag är lite orolig över upp byggnaden av huset, när jag blåste bort dammet så tyckte jag att det "läckte" bak ur kamerans skarvar....

Har tagit ca 500st bilder nu och är ruggigt nöjd.
Det är en drömm att manövrera kameran jämfört med en 300d.
Jag gillar snabbheter och den stora displayen.

Anders Olsson skrev:
"Ohh vad kul att min helt nya och nyss uppackade 30D har en fin röd död pixel mitt i sensorn."

Det kan väl inte vara så att det är den röda pricken du ser på bilden när du plockar fram histogrammet i kameran. I så fall är det bara en markering som visar var du har lagt fokus och alltså ingen död pixel. Vore konstigt annars att du kan upptäcka 1 död pixel bland 8 miljoner.

Hälsar Anders som i övrigt hunnit känna på kameran under några timmar. Avbeställde hos Cyberphoto per telefon i förrgår och fick kameran från Komplett.se i dag.

Jämfört med min gamla 300D är den underbar att arbeta med. Blixtsnabb, enkel att manövrera, många individanpassade inställningsmöjligheter, spot, stor skärm, härligt grepp med mera gör att jag hittills bara kan känna mig helnöjd.
Tyvärr är inte fallet så. Pixeln som är död är väldigt lätt att se när man fotar mot svart bakgrund som jag oftast gör.

Gedigen men inte tung

Precis men ändå formbar. Hård men ändå mjuk.

Balanserad och snygg.

Har kurvorna på de rätta ställen!

Mmm och luktar faktiskt gott också.

Ja det är min nya Canon 30D (18-55 kit) levererad från Cyberphoto!

Sådär då har man hämtat ut sin 30D ifrån komplett. Väntar bara på paketet med batterigrepp ifrån Cyberphoto imorgon oxå. Den är verkligen ljusår ifrån 300D'n jag hade innan.

Har ni andra som fått kameran fått med häftet med Cash back checkar? Hittade inget i min låda. Får väl skicka efter häftet, sugen på EF-S 10-22 ;-)

/H

Du måste beställa häftet från internet. Man kan säga att kampanjen är försenad. Det finns trådar med länkar till cash back för 30D här på FS.

ifo0s skrev:
Du måste beställa häftet från internet. Man kan säga att kampanjen är försenad. Det finns trådar med länkar till cash back för 30D här på FS.

ok, kanon, tack. Hittade länken efter lite sökande här på FS, häftet är beställt.

/H

Är det någon som fått sin kamera från inwarehouse? på min orderbekräftelse står det 23/3 men har ännu inte fått ngt mail om att hämta ut kameran ännu..

MVH billy

Hej Billy

Jag mailade dem idag, de sa:

"Jag är ledsen att behöva säga att Canon har ändrat på alla de preliminära leveransbesked de tidigare kom ut med. I dagsläget har det inte gett oss någon indikation om när denna dyker upp. Jag förstår om du har svårt att vänta när det är så knapphändig information. Vill du ändå vänta kvar, eller ska vi ändra på din order?"

ha is i magen som är lätt i denna kalla vår, om de håller det pris som var utlovat är det mycket bra pris.

Precis vad jag svarade,

"ni har garanterat mig ett så pass fördelaktigt pris att jag inte kan motstå att vänta"

På Expert Polyfoto i Borlänge sa de att de hade fått några kameror och att dessa var sålda och att fler skulle komma in i början/mitten av April. Hoppas min kommer då..

Johan-A skrev:
Hej Billy

Jag mailade dem idag, de sa:

"Jag är ledsen att behöva säga att Canon har ändrat på alla de preliminära leveransbesked de tidigare kom ut med. I dagsläget har det inte gett oss någon indikation om när denna dyker upp. Jag förstår om du har svårt att vänta när det är så knapphändig information. Vill du ändå vänta kvar, eller ska vi ändra på din order?"

Jag hoppade av min beställning hos Inwarehouse.
Orkade inte vänta på en obefintlig leverans.

Beställde från Pixxass i stället.

För kamerahus, 2gb Extreme och Tamron 28-75/2,8 13225:- (då har jag visserligen skippat momsen pga mitt företag)

Och nu fanns det inga kameror kvar på komplett.se, hoppas Canon för tummen ur nu snart och ger cyberphoto lite kärlek ;o)

Cyberphoto kl 17.08 idag fredag. En stor Postlastbil lastades full med paket och försvann sedan söderut. Vårens jultomte har gul släde!

Den dåliga nyheten för sörlänningarna är att jag hann knipa en av dem femton minuter tidigare, efter en sjuhelsikes cykeltur över is och genom eld (nåja...).

Martin: Var det möjligen du som kom insladdande på cykel bedömt kl. 16.57, tittade på klockan och muttrade något i stil med "se på tusan, jag hann", medan jag (iförd svart cykelhjälm och mörkorange jacka, välstoppad ryggsäck) stod med ett flin och låste upp cykeln? :-D

LeadHead skrev:

Martin: Var det möjligen du som kom insladdande på cykel bedömt kl. 16.57, tittade på klockan och muttrade något i stil med "se på tusan, jag hann", medan jag (iförd svart cykelhjälm och mörkorange jacka, välstoppad ryggsäck) stod med ett flin och låste upp cykeln? :-D

Yepp! Cyklade alldeles för sent från universitetet och höll på att slå ihjäl mig ett antal gånger på alla isfläckar. Jag är alltid tidsoptimist!

Ska försöka hämta ut en 30D i helgen från posten (utan uthämtningskvitto, det har inte hunnit till min brevlåda är) och insåg typ 20 minuter i 5 att man kanske skulle skaffa sig ett CF-minne också :-D

Ja just ja, du skulle ju inte ta din därifrån. Är det då inte lite onödigt att cykla ut till Erboda för ett CF-kort? Sånt väl finnas nere på stan också? ;-)

Eller är det så stora prisskillnader?

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar