Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranstid CyberPhoto

Produkter
(logga in för att koppla)
"Mitt" utlämningsställe har sagt att de uppskattar om man hämtar paketet före avin om man har kollinummret. Det har begränsat med plats för alla paket som kommer och ibland är det väldigt svårt att få plats med allt.. kan de då bli av med paketet ett dygn tidigare så är de bara glad... å lika glad är jag! =))
 
För mig är det alltid,
1. inkommande uppsammligsställe
2. tomteboda uppsamling
3. lokala postkontoret(upphämtning).

Nåt ska man väl ha för att man bor i solna.
 
Nu drar jag upp denna tråd igen då jag beställt lite nya prylar. Paketet har kommit till mitt utlämningsställe men vart ser jag kollinummret från cyberphoto?
 
markusd skrev:
Nu drar jag upp denna tråd igen då jag beställt lite nya prylar. Paketet har kommit till mitt utlämningsställe men vart ser jag kollinummret från cyberphoto?

Antar att det är kollinumret som är nyckeln till att du kan se att paketet har nått ditt utlämningställe, med tanke på att det är i Postens databas du söker med hjälp av kollinumret som finns i länken du fick i breevet från Cyberphoto och kollinumret/inlämningsnumret/avinumret brukar vara en lång harang av siffror som slutar med "SE".
 
RolandM skrev:
Antar att det är kollinumret som är nyckeln till att du kan se att paketet har nått ditt utlämningställe, med tanke på att det är i Postens databas du söker med hjälp av kollinumret som finns i länken du fick i breevet från Cyberphoto och kollinumret/inlämningsnumret/avinumret brukar vara en lång harang av siffror som slutar med "SE".

Nej, det är inte på postens databas utan det är på Cyberphoto jag kollar, där kan man trycka "klicka här för att se vart ditt paket är" och där finns inget kollinr. men jag ska kanske kolla på postens sida då.
 
markusd skrev:
Nej, det är inte på postens databas utan det är på Cyberphoto jag kollar, där kan man trycka "klicka här för att se vart ditt paket är" och där finns inget kollinr. men jag ska kanske kolla på postens sida då.

Har bestämt för mig att det är i postens databas de länkar in dig. I alla fall är det posten logga längst ned till vänster.

Jag fick en länk som ser ut så här

http://www.cyberphoto.se/?kollinr=78282988529SE

Jag har kastat om siffrorna. Medn kolli ID står högst upp på svaret vilket är inlämningsnumret. Visserlugen är min länk från maj i år. Möjlighen har de ändrat, men du ser skillnaden. Samma kollinummer kan matas in på postens egen sida och ge sama svar.
 
Jag beställde ifrån Cyberphoto häromdagen. Eftersom jag betalade med kreditkort så fick jag tydligen inget kollinummer. Dock kan man följa paketet via kund- och ordernummer från cyberphotos websida.

Däremot var det inga problem att få kollinumret via mail av Cyberphoto när jag mailade och frågade!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.