Annons

Posten levererar

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns väl bättre ställen än posten?
Beställde lite elektronik från ett företag som heter Farnell häromdan. De har inget lager i Sverige utan skickas från nånstans i Europa.
Jag beställde vid 18.55 på kvällen på deras hemsida och vid 10-tiden på förmiddagen ringer det på dörren,det var budfirman som kom med paketet. Det bästa av allt....det gick på 60:- vad får man för det på posten?
 
Jag tycker inte att det verkar ha tagit så orimligt lång tid, det verkar som om paketet har sorterats fel nånstans på vägen (det har visst hamnat i skelleftehamn av någon anledning). Sånt händer tyvärr ibland och då tar det någon dag extra pga alla extrasvängar mellan olika postcenter osv.
 
Capri skrev:
Finns väl bättre ställen än posten?
Beställde lite elektronik från ett företag som heter Farnell häromdan. De har inget lager i Sverige utan skickas från nånstans i Europa.
Jag beställde vid 18.55 på kvällen på deras hemsida och vid 10-tiden på förmiddagen ringer det på dörren,det var budfirman som kom med paketet. Det bästa av allt....det gick på 60:- vad får man för det på posten?

Då skulle man ju gärna vilja veta vad det tranport företaget heter. Som levererar ett paket från någonstans ute i Europa hem till din dörr. Drygt ett halvt dygn och 60 kr.
 
De har säkert en prissättning så de räknar med pris på vara och frakt som en enhet, de förlorar kanske 100kr på fraktkostnaden som är för låg och tjänar in det på 100kr extra på produkten, för du hade väll inte handlat där om frakten varit 449kr? Dessutom så har de säkert bra avtal med budfirman som sagt, portot inom Sverige är som sagt dyrt för att man måste väga upp de stora avstånden, men i framtiden kanske vi får se prissättning tex. Göteborg-Stockholm 50kr och Göteborg-buchen 150kr, men redan idag finns det väll liknande saker som citymail osv...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.