Annons

Posten levererar

Produkter
(logga in för att koppla)
Chano skrev:
Har aldrig hör talas om dom.
De ägs av Deutsche Post World Net, och 2002 omsatte de 22 miljarder Euro.
Det är fullt möjligt att de inte levererar till dina trakter för standardpriset - det skulle vara kul att få reda på.
I vilket fall så är det inte ett litet källarföretag vi pratar om.
 
// Jocke, som är rosenrasande på Skatteverkets telefonister som inte kan ett smack om de broschyrer de skickar ut!!!
Du kan ju kanske tänka på att telefonisterns uppgift är att kunna slussa dig vidare till den eller de personer av nästan 15000 anställda som kan svara på dina frågor.

Dessutom om jag kommer ihåg rätt så sitter telefonisterna numera i en annan del av landet och inte på stora skatteverket. Tryckerrierna ligger utspridda i olika delar av landet.

Att de kan mycket annat ändå ska du nog vara glad för. Har du dessutom kollat web-platsen som faktiskt har alla regler och bestämmelser tillgängliga. Om nu det är en så enkel uppgift lär den finnas under vanligaste frågorna.
 
Jag tycker den här diskussionen är fånig, självklart gills bara Stockholmare!

/spunken - som visserligen bott i Linköping senaste fem åren, men det gills inte/
 
Damocles skrev:
Du kan ju kanske tänka på att telefonisterns uppgift är att kunna slussa dig vidare till den eller de personer av nästan 15000 anställda som kan svara på dina frågor.

Dessutom om jag kommer ihåg rätt så sitter telefonisterna numera i en annan del av landet och inte på stora skatteverket. Tryckerrierna ligger utspridda i olika delar av landet.

Att de kan mycket annat ändå ska du nog vara glad för. Har du dessutom kollat web-platsen som faktiskt har alla regler och bestämmelser tillgängliga. Om nu det är en så enkel uppgift lär den finnas under vanligaste frågorna.

Den fanns inte där samt att de ska kunna besvara varför Nordea använder sig av clearingnr 3300 istället för mitt vanliga. Jag bad att få bli vidareslussad men inte fick jag bli det. Tur att det finns vettigt folk på skatteverket också som besvarade min fråga genast.

// Jocke
 
3300 - för att det är personkonto.

Jag skulle nog fråga banken om varför de gör som det gör... men det är jag.

Kollade för skojs skull. Finns under privat-personkonto-clearingnummer på nordeas web-plats, översta sökningen i google :p - Fast nu jävlas jag bara. Den frågan lär vara såpass vanligt att den borde de ha i huvudet ja.


För att faktiskt återgå till trådens ämne så är jag nästan imponerad av posten så långt.

Cyberphoto lämnade min beställning till posten i går eftermiddag vid 18. Vid en kollisökning så gick den till tomteboda och sorterades där klockan 02 i natt och jag hoppas kunna hämta den idag. Lyckas de inte med det kanske jag blir purken. Jag menar, hur lång tid kan det ta från Tomteboda till Solna Centrum, är ju knappt ett stenkast. ;)
 
Fortsättningen

Nu ser det ut så här.

2005-04-05 09:21 Postcenter Arvidsjaur Försändelsen har passerat ett Postcenter och transporteras nu vidare till mottagarens serviceställe.
2005-04-05 07:20 Arvidsjaur Lokalt Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-04-04 17:27 Skellefteå lokalt Posten har hämtat försändelsen hos avsändaren och är på väg med den till den uppsamlande Postterminalen för sortering.
2005-04-04 10:34 Brevbärarkontor Skelleftehamn Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-04-04 10:32 Brevbärarkontor Skelleftehamn Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.
2005-04-01 15:07 Umeå Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
2005-03-31 19:31 Jönköping Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.

Något hände igen kl 07:20 i Arvidsjaur.
Man funderar vad? Samma som i Skeleftehamn eller?
Stackarna..vad dom har fått jobba extra på den här försändelsen.
Ska nog skicka en tårta.
Nu är det i Norrbotten i alla fall.
Mvh/-Anders
 
Re: Fortsättningen

Chano skrev:
Nu ser det ut så här.

2005-04-05 09:21 Postcenter Arvidsjaur Försändelsen har passerat ett Postcenter och transporteras nu vidare till mottagarens serviceställe.
2005-04-05 07:20 Arvidsjaur Lokalt Försändelsen har ej kunnat levereras. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-04-04 17:27 Skellefteå lokalt Posten har hämtat försändelsen hos avsändaren och är på väg med den till den uppsamlande Postterminalen för sortering.
2005-04-04 10:34 Brevbärarkontor Skelleftehamn Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-04-04 10:32 Brevbärarkontor Skelleftehamn Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.
2005-04-01 15:07 Umeå Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
2005-03-31 19:31 Jönköping Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Postterminalen.

Något hände igen kl 07:20 i Arvidsjaur.
Man funderar vad? Samma som i Skeleftehamn eller?
Stackarna..vad dom har fått jobba extra på den här försändelsen.
Ska nog skicka en tårta.
Nu är det i Norrbotten i alla fall.
Mvh/-Anders

Jag antar den är på ditt service-ställe nu eftersom den skulle köras dit i morse. Det hat tagit mindre än 5 dygn att få dit den. Två är helgdagar så de räknas inte. Det blir 3 dagar. Vad kräver du för en dryg hundring eller vad det kostade. Den skickas från Jönköping och ska till ödebygden längst uppe i Sverige. 3 vardagar är ok tycker jag. Det kan ju inte gå lika fort som om du hade bott i en stor stad nära Jönköping.
 
Varje sånt här paket förlorar Posten flera hundra kr. på. Det kostar dem mycket mer än de får in i ditt porto. Men Posten är tvungen att leverera det till detta pris. Eftersom regeringen har bestämmt att det ska vara s.k. enhetsporto i Sverige. Samma porto var du än bor. Det måste Posten ta igen genom att de som bor i storstäderna får betala mer än de egentligen skulle behöva. Jag tycker att det är ganska ok. Men det är tråkigt att höra gnället från dem som får det billigt.
 
Frizge skrev:
Det verkar dock som att det har sina fördelar att bo några kilometer från Tomteboda när man beställer grejer på Posten.
Jag har bott några hundra meter från tomteboda sedan slutet på förra århundradet och det har verkligen inte hjälpt speciellt mycket när det gäller postens förmåga att göra rätt, i tid.
 
Jag tycker det var väldigt rolig läsning och funderingar kring vad pågått på de olika serviceställena. Det får en att fundera. Är det någon form av överdokumentation? Tack för delgivningen.
Tiden i sig verkar ju inte varit så lång till paketet är i hamn.
mvh Johan
 
Lars Johnsson skrev:
Varje sånt här paket förlorar Posten flera hundra kr. på. Det kostar dem mycket mer än de får in i ditt porto. Men Posten är tvungen att leverera det till detta pris. Eftersom regeringen har bestämmt att det ska vara s.k. enhetsporto i Sverige. Samma porto var du än bor. Det måste Posten ta igen genom att de som bor i storstäderna får betala mer än de egentligen skulle behöva. Jag tycker att det är ganska ok. Men det är tråkigt att höra gnället från dem som får det billigt.

Jag håller med.
Jag gillar posten.
Tycker bara det är kul att man får se den där listan över färden.
Och därmed funderar man också vad som hänt.
Eller..?
Småkul text.
Får ta en månad om det vill. Skulle barta vara ännu roligare då att läsa. Visst lite roligt på postens bekostnad. Ett litet kärleksgnabb. Är född med att inte få tidningen mer än nån gång i veckan med lite tur så det spelar ingen roll.
Mvh/-Anders
 
Ni måste skaffa er ett unikt namn, det är det som är hela skillnaden, heter man A.Andersson tex. så kan det bli problem, själv har jag fått ett vykort från New York med adress: Mr Odelrot, Sweden... No problems..

Själv är jag mer arg på Svensk Kass Service än Posten, Posten tycker jag är bättre nu när man kan hämta paket fram till 22.00 på lokala ombudet, däremot svensk kass service :-(, Min koddosa till Plusgirot gick sönder och nu har de bestämt att jag ska ha engångskoder istället, som när de tar slut så kommer det nya skickandes i brev som man får vänta på, så är det storhelg så riskerar man att bli utan plusgirot, jag fick dessutom vänta 1 vecka på utskicket av koderna och under den tiden kunde inte plusgirot användas, jag frågade "kan jag inte hämta koder på svensk kassaservice?" då svarade de "där kan du inte få hjälp med någonting", då ja jag "jag har märkt det", inte ens kontouttdrag från plusgirot kan man få...


/Magnus
 
fhe skrev:
Jag har bott några hundra meter från tomteboda sedan slutet på förra århundradet och det har verkligen inte hjälpt speciellt mycket när det gäller postens förmåga att göra rätt, i tid.


Så vad har de gjort fel om de levererar paketet 3 vardagar efter det blivit inlämnat i Jönköping till service-stället uppe i Norrland
 
Chano skrev:
Jag håller med.
Jag gillar posten.
Tycker bara det är kul att man får se den där listan över färden.
Och därmed funderar man också vad som hänt.
Eller..?
Småkul text.
Får ta en månad om det vill. Skulle barta vara ännu roligare då att läsa. Visst lite roligt på postens bekostnad. Ett litet kärleksgnabb. Är född med att inte få tidningen mer än nån gång i veckan med lite tur så det spelar ingen roll.
Mvh/-Anders

Anders,

Det bara låter lite konstigare än det är när man följer paketet på internet. Varje nytt ställe det kommer till så läses streck-koden av på paketet. En läsare för in koden i datorn så det kan kollas på internet. Därför ser det lite märkvärdigare ut än det egentligen är. För några år sen visste man inget förrän avin låg i brevlådan så det är lite bättre nu.
 
Paketet lyckades ta sig fram till Solna Centrum före klockan 14 idag, men webben uppdaterade inte förrens runt kl 18. Men visst, det tog 20 timmar från Cyberphoto till mitt lokala postkontor så det blir ett gott betyg.
 
Jag kan bidra med en historia som är helt färsk.

Jag köpte en beg glugg från en privatperson på Tradera häromdan. Eftersom jag ska använda det på fredag (imorgon) kväll för att plåta ett spex för kunds räkning så skickade hon det med "Hempaket" som ska levereras hem till mig på kvällen dan efter (dvs idag).

Eftersom jag inte fått något paket så ringer jag kundtjänst för att kolla vad som hänt (enligt godssökningen på nätet så har paketet blivit hämtat från avsändarens serviceställe och är på väg till sorterande terminal). Käringen (ursäkta uttrycket) på kundtjänst snäser av mig och säger att det inte är deras ansvar utan att jag får ringa den firma som har hand om det, dvs Poståkeriet.

Jag blir vansinnig på Posten. Jag har betalt 225:- för att få paketet på ett dygn och när jag inte får det kan dom inte ens vara trevliga på kundtjänst.

Nästa gång så åker jag fan och hämtar det själv. Det må kosta några hundra mer men då vet jag att jag får grejerna.

Greven / Som har tröttnat på inkompetensen och slappheten hos Posten
 
Greve Nickon skrev:
Jag kan bidra med en historia som är helt färsk.

Jag köpte en beg glugg från en privatperson på Tradera häromdan. Eftersom jag ska använda det på fredag (imorgon) kväll för att plåta ett spex för kunds räkning så skickade hon det med "Hempaket" som ska levereras hem till mig på kvällen dan efter (dvs idag).

Eftersom jag inte fått något paket så ringer jag kundtjänst för att kolla vad som hänt (enligt godssökningen på nätet så har paketet blivit hämtat från avsändarens serviceställe och är på väg till sorterande terminal). Käringen (ursäkta uttrycket) på kundtjänst snäser av mig och säger att det inte är deras ansvar utan att jag får ringa den firma som har hand om det, dvs Poståkeriet.

Jag blir vansinnig på Posten. Jag har betalt 225:- för att få paketet på ett dygn och när jag inte får det kan dom inte ens vara trevliga på kundtjänst.

Nästa gång så åker jag fan och hämtar det själv. Det må kosta några hundra mer men då vet jag att jag får grejerna.

Greven / Som har tröttnat på inkompetensen och slappheten hos Posten

Varför fortsätter du att använda Posten när du tycker att de är så dåliga. Du har klagat flera gånger men ändå bara fortsätter du att anlita dem. Nu var ni två privat-personer och kunde anlita vilken firma ni vile men ändå så valde ni Posten. Och då har du ändå klagat på dem flera gånger bara under denna veckan...........
 
Men om jag skulle jobba på Posten och det skulle komma ett paket inheållande ett fint macro objektiv , ja då skulle jag prova det en vecka eller två jag oxå =)
 
Lars Johnsson skrev:
Varför fortsätter du att använda Posten när du tycker att de är så dåliga. Du har klagat flera gånger men ändå bara fortsätter du att anlita dem. Nu var ni två privat-personer och kunde anlita vilken firma ni vile men ändå så valde ni Posten. Och då har du ändå klagat på dem flera gånger bara under denna veckan...........

Denna gång var det inte jag som valde firma utan säljaren. Jag hade i mail sagt att det var brotåm med gluggen och bett att hon skulle skicka det så fort som möjligt, vi hade inte gått in närmre på vilken firma som skulle anlitas.

Greven
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.