Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
MclarenII skrev:
Pixmania är ju billiga *ironi*
http://www.pixmania.com/se/se/624818/art/nikon/d300.html
Men de har åtminstonde kameror på lager enligt hemsidan iaf(i skrivande stund) men till det priset så väntar jag hellre till julen 2008 på min kamera.
Vet inte om detta ska ses som ett tips direkt, vet inte ens om man kan lita på deras lagersaldo-angivelse.
De har höjt priset rejält. Kikade på deras sida strax efter D300'n börjat komma ut i butikerna och då var det likvärdigt det många andra nätbutiker tog för den, runt 15,6k,
 
AndreasOnTheWeb skrev:
De har höjt priset rejält. Kikade på deras sida strax efter D300'n börjat komma ut i butikerna och då var det likvärdigt det många andra nätbutiker tog för den, runt 15,6k,

Ja herregud, vissa skulle kalla det ocker...det var några som förfasade sig över en privatperson som sålde en ny D300 för 18400 (tror jag det var) här på FS. Vad säger ni då om detta? Passar Pixmania på att dra in 4000 extra vinst per kamera nu när det är brist?
 
Jag håller med dig Leo, hoppas verkligen ingen är så dum så att dom betalar ett sånt överpris.
Vet inte riktigt vad Pixmania tjänar på det i långa loppet, detta räcker för att jag inte ska handla en pinal från dom någonsin, verkar väldigt oseriöst.
Själv fick jag tag på en D300 idag hos Expert i Lund. Laddar batteriet nu :).
 
MclarenII skrev:
Jag håller med dig Leo, hoppas verkligen ingen är så dum så att dom betalar ett sånt överpris.
Vet inte riktigt vad Pixmania tjänar på det i långa loppet, detta räcker för att jag inte ska handla en pinal från dom någonsin, verkar väldigt oseriöst.
Själv fick jag tag på en D300 idag hos Expert i Lund. Laddar batteriet nu :).

Härligt Mats, tomten kom lite tidigt i år då. God Jul med din D300!
 
jag fick tag i en på fotokungen.. alltid trevliga, men deras lista verkade inte så otroligt långt, max 3-4 st på kö.. Sen så trodde dom sig få in en del i mellandagarna, men vågade inte lova.. :)
 
Ok, pixmania är struken från min lista också!

Det dom gör är inte affärsmässighet. Det är definitivt OCKER!!!


/K
 
Hmm, man kan ju hoppas på att det innebär att nästa sänding till Sverige är på gång - har varit väldigt tyst sen den första pallen kom..?

Per
 
Pillafaktorn, ja! Bruksanvisningen är på över 400 sidor. I menyn öppnar sig nya sidor, undersidor och fler sidor hela tiden. Jag vill påstå att förvirringsfaktorn är större, åtminstone i början. Men det bli bra bilder direkt, nästan utan att pilla alls.

Lars Selin
 
Per skrev:
Hmm, man kan ju hoppas på att det innebär att nästa sänding till Sverige är på gång - har varit väldigt tyst sen den första pallen kom..?

Per

Det tycks komma småskvättar. Ericsons Foto i Mölndal fick in en (1) kamera i mellandagarna. Den köpte jag!

Lars Selin
 
larsselin skrev:
Pillafaktorn, ja! Bruksanvisningen är på över 400 sidor. I menyn öppnar sig nya sidor, undersidor och fler sidor hela tiden. Jag vill påstå att förvirringsfaktorn är större, åtminstone i början. Men det bli bra bilder direkt, nästan utan att pilla alls.

Lars Selin

Det kan jag också skriva under på! Och bilderna blir det tryck i redan från början.

Men det är svårt att låta bli att pilla. Iaf om man är lika teknikbarnslig som mej:)

Men det är klart, pryltokighet ligger väl för mej. Jag är trots allt inte så gammal, bara 48 år, he he!

/K
 
keckax skrev:
Det kan jag också skriva under på! Och bilderna blir det tryck i redan från början.

Men det är svårt att låta bli att pilla. Iaf om man är lika teknikbarnslig som mej:)

Men det är klart, pryltokighet ligger väl för mej. Jag är trots allt inte så gammal, bara 48 år, he he!

/K

Det gäller bara att försöka komma ihåg var man har varit och pillat.
Man får väl köra återställning och börja om i värsta fall :)
 
keckax skrev:
Det kan jag också skriva under på! Och bilderna blir det tryck i redan från början.

Men det är svårt att låta bli att pilla. Iaf om man är lika teknikbarnslig som mej:)

Men det är klart, pryltokighet ligger väl för mej. Jag är trots allt inte så gammal, bara 48 år, he he!

/K

Jag minns hur det var i din ålder. Då var man helt hängiven det tekniska. Med åldern kommer ett bredare intresse ;-)

Kameran är förbaskat snygg...

Lars Selin, 56
 
larsselin skrev:
Jag minns hur det var i din ålder. Då var man helt hängiven det tekniska. Med åldern kommer ett bredare intresse ;-)

Kameran är förbaskat snygg...

Lars Selin, 56

Ha ha! Alltid skönt att få råd som kommer från ålderns erfarenhet!

/K
 
Jag har inte fått min än, bokade en på Scandinavian Photo ungefär samtidigt som de första började dyka upp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.