ANNONS
Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
I torsdags försvann mitt paket från Dustin med D300 och ett par minneskort någonstans i Postens hantering.

Teodorian skrev:
Om man får en CD eller inte är ju ganska betydelselöst då man ändå måste ladda ner den senaste versionen.

Ganska betydelselöst om kamerapaketet kommer fram eller inte, när man ändå måste uppgradera till en ny modell om nåt år! ;)

Per

(..på CD'n låg förrästen den senaste versionen av NX)

Beror väl lite på hur villkoren i ens hemförsäkring lyder. Men av egen erfarenhet så kan jag rekomndera tillägsförsäkringar.

Brukar gå betydligt smidigare med ärenden med tillägsförsäkring i princip bara o gå in i butiken och få en ny produkt.

Hemförsäkrignarna har ju i regel också värdenedskrivning på produkterna. så efter 1 år får du inte ut det fulla värdet .. olika produkter skrivs ner olika mkt och beroende på försäkringsbolag. Tex mobiltelefone rär skräckexempel. En 6000:- Mobil skrevs värdet net 90% efter första året... Med betalt självrisk så fick jag ut 50:-
Hade jag haft en tillägsförsäkring i samband med köpet av mobilen hade jag fått en ny produkt.

Brukar i regel även funka som så att finns inte just din försäkrade produkt i butiken får du en produkt för SAMMA pris, inte en likvärdig.. Med tanke på det finns ju chansen att byta upp sig.

Hände för mig... en 8mm videokamera inköpt för ca 6000, efter 2 år såldes sådana kameror för ca 3500 men just den jag hade fannns intelängre kvar vilket gjorde att jag fick en ny kamera för värdet på min trasiga. med andra ord bytte ja gupp mig till en miniDV.

Så det finns många fördelar med tilläggsförsäkrignarna, sen om det är värt priset är nog upp til var och en att bedömma utefter dom villkor man har i sin hemförsäkring

Någon som har någon nyare information om när det kommer en ny leverans? Står i kön hos ScandinavianPhoto.

fsp skrev:
Någon som har någon nyare information om när det kommer en ny leverans? Står i kön hos ScandinavianPhoto.

Såg en annons på Blocket från ett företag på ostkusten som tydligen hade ett parti inne.

15 695 tror jag de skulle ha..

Själv knep jag Fotokungens sista, kommer vilken dag som helst!

/ Erik (som bara är lite förväntansfull)

Okay, undrade mest över SP, inte intresserad av att köpa från andra sidan Sverige. Skönare att ha tio min till en riktig butik om något skulle strula.

atiba skrev:
Beror väl lite på hur villkoren i ens hemförsäkring lyder. Men av egen erfarenhet så kan jag rekomndera tillägsförsäkringar.

Brukar gå betydligt smidigare med ärenden med tillägsförsäkring i princip bara o gå in i butiken och få en ny produkt.

Hemförsäkrignarna har ju i regel också värdenedskrivning på produkterna. så efter 1 år får du inte ut det fulla värdet .. olika produkter skrivs ner olika mkt och beroende på försäkringsbolag. Tex mobiltelefone rär skräckexempel. En 6000:- Mobil skrevs värdet net 90% efter första året... Med betalt självrisk så fick jag ut 50:-
Hade jag haft en tillägsförsäkring i samband med köpet av mobilen hade jag fått en ny produkt.

Brukar i regel även funka som så att finns inte just din försäkrade produkt i butiken får du en produkt för SAMMA pris, inte en likvärdig.. Med tanke på det finns ju chansen att byta upp sig.

Hände för mig... en 8mm videokamera inköpt för ca 6000, efter 2 år såldes sådana kameror för ca 3500 men just den jag hade fannns intelängre kvar vilket gjorde att jag fick en ny kamera för värdet på min trasiga. med andra ord bytte ja gupp mig till en miniDV.

Så det finns många fördelar med tilläggsförsäkrignarna, sen om det är värt priset är nog upp til var och en att bedömma utefter dom villkor man har i sin hemförsäkring

Men kom igen, en ett år gammal mobil är väl inte värd många kronor, de tål inte många års användning längre.

De försäkringarna de säljer betraktar jag snarare som lotteri, "hoppas grejen pajar när det är dags för en ny".

fsp skrev:
Okay, undrade mest över SP, inte intresserad av att köpa från andra sidan Sverige. Skönare att ha tio min till en riktig butik om något skulle strula.
Jag köpte min D300 på Ericsons foto i Mölndal. Fem minuter från SP. Bra butik, och de hade igår en kö på 4 kameror.

Lars Selin

Jo, framkallat en del bilder där. Brukar dock ta min utrustning på SP och är det ändå kö på Ericssons så vinner jag väl inget på det i nuläget ändå.

fsp skrev:
Se på fan men imorse vaknade jag av ett sms om att kameran väntade på mig :)
Kan man få bättre väckningssignal än så;-)

Låt oss ta del av dina intryck efter att du sprungit i ilfart till posten, slitit upp paketet, stoppat in batteriet utan att ladda det (i all iver) och börjar undersöka den lilla guldklimpen....

Väntar med spänning =)

/Fredrik

här i oslo har mer eller mindre alla förhandlare d300 inne i lager, och verkar inte ha haft några problem alls med leveranser.

beställde min d300 idag från usa, kommer med resenärer hem om 2 veckor, nice!

d3 får helt enkelt vänta :)

VegaNass skrev:
Kan man få bättre väckningssignal än så;-)

Låt oss ta del av dina intryck efter att du sprungit i ilfart till posten, slitit upp paketet, stoppat in batteriet utan att ladda det (i all iver) och börjar undersöka den lilla guldklimpen....

Väntar med spänning =)

/Fredrik

Nej, den fick bra liv i mig, dötrött som jag var och skulle köra tjejen någonstans. Nu sitter man här mycket nöjd och pillar och donar efter ett glatt besök på SP och ett bittert besök på banken :)

Som tur var hade jag redan färdigladdade batterier hemma så det var bara att köra igång, verkligen bra mycket mäktigare än att sitta med en D80. Är verkligen helnöjd, nu ska jag nog snart ut och testa den i praktiken med men jag måste säga att det jag är mest sugen på att testa är faktiskt att börja fota konserter med den. Hör av dig om du har några frågor :)

/Johan

Trevligt att det landar nya D300 i Sverige. Sitter själv i kön hos fyndbörsen sedan början av december men hittils ingen kamera. Inga större problem för mig eftersom där jag bor (svalbard) så har vi fortfarande mörkt dygnet runt någon/några veckor till men då det ljusnar så hoppas att jag har fått kameran, det otroligt härliga blå ljuset vi har här uppe när solen kommer tillbaka är mycket speciellt och jag hoppas att jag kommer att ha möjlightet att dokumentera det med min nya D300.

MVH Assar W.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar