atiba skrev:
Beror väl lite på hur villkoren i ens hemförsäkring lyder. Men av egen erfarenhet så kan jag rekomndera tillägsförsäkringar.
Brukar gå betydligt smidigare med ärenden med tillägsförsäkring i princip bara o gå in i butiken och få en ny produkt.
Hemförsäkrignarna har ju i regel också värdenedskrivning på produkterna. så efter 1 år får du inte ut det fulla värdet .. olika produkter skrivs ner olika mkt och beroende på försäkringsbolag. Tex mobiltelefone rär skräckexempel. En 6000:- Mobil skrevs värdet net 90% efter första året... Med betalt självrisk så fick jag ut 50:-
Hade jag haft en tillägsförsäkring i samband med köpet av mobilen hade jag fått en ny produkt.
Brukar i regel även funka som så att finns inte just din försäkrade produkt i butiken får du en produkt för SAMMA pris, inte en likvärdig.. Med tanke på det finns ju chansen att byta upp sig.
Hände för mig... en 8mm videokamera inköpt för ca 6000, efter 2 år såldes sådana kameror för ca 3500 men just den jag hade fannns intelängre kvar vilket gjorde att jag fick en ny kamera för värdet på min trasiga. med andra ord bytte ja gupp mig till en miniDV.
Så det finns många fördelar med tilläggsförsäkrignarna, sen om det är värt priset är nog upp til var och en att bedömma utefter dom villkor man har i sin hemförsäkring