ANNONS
Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
För er som inte står på kö, men vill ha en kamera snabbt kanske Expert kan vara något. Jag ringde runt i Stockholmsområdet igår och fick besked att ingen av de renodlade fotoaffärerna hade D300 i lager och att de hade väntelistor på ca. 30 personer. Jag fick beskedet att man inte kunde vänta sig en kamera förrän i januari om man ställde sig i kö nu.

Enligt Experts hemsida är det dock flera butiker som har D300 i lager. Listan verkar inte stämma helt, men jag fick åtminstone tag i ett ex på Expert på Kungsgatan i Stockholm igår (deras sista ex, men Gallerian ska också ha enligt hemsidan t.ex.).

Kanske kan vara något för er som inte vill vänta.

Joakim

Jag ställde mig i kö hos Cyberphoto kl 14.22 den 24/8, alltså en dag efter släppandet. Jag tror jag fick köplats 38 hos Cyber.

Kameran lär nu finnas och den ska skickas till mig, men enligt Cybers hemsida har den ännu inte hunnit lämna dom.

Jag köpte precis den sista som fanns inne hos Mattssons foto i Lund. De har dock ingen kö och bra kontakter med Nikon så de får nog nya ganska snart. Priset var ine så illa för att vara en "fysisk affär", jag gav 15999 och batterigreppet för 2899. Nu ska det bli spännande att se om jag ångrar mig, gick från Minolta till Nikon och ångesten är svår =)

/Oskar

Kallhälls Foto

Fotoaffären som ligger i samma lokaler som min fotostudio har fått in en D300. Den var egentligen beställd åt en kund men kunden köpte sin kamera på annat håll. Den är prissatt till 15999 kr.

Nilfisken skrev:
Jag köpte precis den sista som fanns inne hos Mattssons foto i Lund. De har dock ingen kö och bra kontakter med Nikon så de får nog nya ganska snart. Priset var ine så illa för att vara en "fysisk affär", jag gav 15999 och batterigreppet för 2899. Nu ska det bli spännande att se om jag ångrar mig, gick från Minolta till Nikon och ångesten är svår =)

/Oskar

Har svårt att tro att du skulle bli besviken...:)
Naturligtvis har väl olika kameror något bra ´som man saknar om man byter, men sett till helheten så kommer du att bli jättenöjd...:)

Lycka till!

pojakobsson skrev:
Ja, priset blev 15999:- och då bjöd han dessutom på frakt med företagspaket
Handlaren undrade om jag inte kunde köpa åtminstone ett minneskort också så han kunde tjäna NÅGON krona på affären.
Hm, han tjänade ca 1900:- (uppsakttningsvis) efter avdrag för kostnaden för frakten... Vet inte om det är "någon krona" eller mer.

/Fredrik

Jag bestämde mig i morse att det blev en 300a istället för 3a och sitter med en hemma nu.

Expert i Helsingborg hade fått in ett ex igår och av en ren slump tittade jag in om idag. (har inte varit på expert sedan jag köpte min F70 1998) ;D

Vissa gånger ska man ha tur.. När jag ringde runt till lite olika butiker så verkar det som om många hoppas på påfyllning i mellandagarna.

Jag hade fått ett meddelande på min telefon idag. YFO hade ringt och meddelat att dom hade en D300 till mig. Så sent som veckan innan D300 släpptes var dom helt säkra på att dom skulle få en stor tilldelning och att jag skulle få min, jag hade plats 10 där totalt. Snopet värre det måste vara för dom att kameran funnits att köpa över disk i tre veckor..

För övrigt verkar dom sjukt ostrukturerade. Beställda saker som man behöver påminna dom om att man beställt. Mejl som glöms bort eller inte läses. Min D300 order cancelerade jag för tre veckor sedan men det försvann på vägen någånstans..

hmm nu hänger jag inte riktigt med. Så mycket extra? Om jag inte är helt ute och reser betalade jag 100:- mer än vad cyber mfl tar och köpte den över disk. Det är enligt mig helt ok.

idiom skrev:
Jag undrar om Expert får så mycket för att de har högre pris? Fast vad skulle nikon tjäna på det?

tja, expert brukar alltid ha högre pris, de ville ha 17500 för d300 av mig vilket är 2000 mer än vad cyberphoto ville ha, nu fick jag det prutat till först 16500 men när jag sa att jag inte var intresserad prutade han till 16000 vilket blev 500 mer än cf vilket jag tyckte var ok med tanke på att jag inte visste hur lång tid det skulle ta hos cf

officiellt brukar det heta att de måste ta högre pris därför att de har butik och inte kan konkurrera med nätbutikerna, det har de själva sagt, och det låter väl inte helt otroligt

exv ville de ha 900 har jag för mig för ett cf kort extreme 3 med 4 gb, jag såg ett likadant med 8 gb för 900, så ofta har de högre priser

men eftersom de prutar kanske du fick ett bra pris?

Ah ok då är jag med. Här hade dom 15700 som listpris vilket jag tyckte var helt i sin ordning. Men det kan säkert diffa från affär till affär. Har som sagt inte varit inne i en expert sen 98 ;)

Jag köpte från en Expertbutik (borlänge) för 15695 kr. Det står att dom har d300 i lager idag för samma pris...

Jag får för mig att de expertbutiker som verkligen kan kameror tar knappt 16000 medan de i förhållandevis okunniga TV/telefon-handlarna tar mer... men jag kan ha fel...

Ingo

Jag köpte också min D300 över disk hos Expert Polyfoto i Borlänge för 15695 minus 2% bonus. Dom hade den hemma dagen efter första släpp. Dessutom har dom alltid D300 i hyllan (även idag) tillgänglig för köp. Jag kommer aldrig mer att ställa mig i kö hos dom stora drakarna, eftersom jag alltid får grejorna fortare här hos min lokala handlare. Han säger också att det inte är några problem alls att få hem det antal han har behov av.

/Leif

Jag gick idag förbi Expert Foto vid Götaplatsen Göteborg. De skyltade med att de hade D300 inne. Jag gick in och köpte en för 15699. Skönt att inte köa.

Märkligt att Expert har fått en sådan stor tilldelning.
Beställde från Fyndbörsen och fick då reda på att jag hade plats 10 i kön och att jag skulle få kameran mellan den 4-6/12. Har än idag inte fått någon kamera och de är ganska villrådiga när man ringer och frågar.Senaste de hade hört var att de skulle få någon dag i mellandagarna men det trodde han inte på själv.
Jag frågade hur många kameror de hade fått sen lanseringen och det enda jag kom fram till var att det var mer än två men mindre än tio, mer ville han inte säga. Som tur är sitter man inte i sjön har ju min D70s, nu är det mer habegäret som tagit över.
Får skylla mig själv som beställde från billigaste stället antar jag.

Är det nån som har koll på scandinavian photos kö för D300 i Mölndal? När jag funderade på att ställa mig i kö för tre veckor sen påstod säljaren att kön troligtvis skulle vara "dödad" inom två veckor. Med andra ord borde den vara borta nu, vilket inte verkar vara riktigt sant. Nån som har pratat med dem och frågat hur många som står i kö hos dem och när de väntar leverans? Om de nu vet när det kommer...

God jul och gott nytt år!

Nwanga skrev:
Är det nån som har koll på scandinavian photos kö för D300 i Mölndal? När jag funderade på att ställa mig i kö för tre veckor sen påstod säljaren att kön troligtvis skulle vara "dödad" inom två veckor. Med andra ord borde den vara borta nu, vilket inte verkar vara riktigt sant. Nån som har pratat med dem och frågat hur många som står i kö hos dem och när de väntar leverans? Om de nu vet när det kommer...

God jul och gott nytt år!

Tack det samma!
Om du vill ha en D300 omgående så hade jag hört mej för hos Expert Götaplatsen.

/Arne

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar