Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Niklas H. skrev:


Helt klart är i alla fall att Nikon struntar fullkomligt i sina mindre kunder och satsar vidare på VD´ns Vision om Nikon Stores samt Möjligen, och det är ett Stort möjligen, leveranser till utvalda butikskedjor.

Tja, det har provats inom andra brancher att Importören börjar konkurera men sina leverantörer, men det brukar nästan alltid sluta i en krash!


__________________________________________________

Tänk lite till igen...

Inte så konstigt att man vill skapa butiker som speglar hela sortimentet, det är inga andra handlare som gör det.

Och en till anledning tiil att skapa koncepststores är ju solklar.
Ni slaskar ju "bigtime" med deras varumärke, tre månader innan produkten släppt har ni ju slaskat ner priset med nästan 2000kr - och den går ju inte att sälja... Begåvat? Nä.

Och allt för många butiker koncentrerar ju sin försäljning på de produkter där man har bäst marginal, eller den leverantör som kan fixa den fetaste säljtävlingen. Gagnar det Nikon so varumärke? Nä.

Hälsningar

Adam
 
Man snälla Adam, det var nog det dummaste jag hört hitom DP Review!

Jag imponeras av din fantasi måste jag säga.

Vem som har mest att packa i November har jag svårt att få ihop med sakfågan.
Vem man skickar till först är betydligt mer intressant!

!. Jag är inte återförsäljare inom kamerabranshen.
2.Jag är inte Norrlänning utan bor strax utanför Göteborg ( Lantis då eller??? )
3. Vem F-N "slaskar" " bigtime" med Nikons varumärke och sänker priset met 2000 kr?
Nu får du nog förklara dig närmare innan du permanent placeras i sandlådan bland de andra barnen!

Appropåpå att Nikon vill skapa sina egna "Nikon Stores", det är helt OK enligt mig, men av erfarenhet från andra brancher så är det inget jag som användare och de som återförsäljare är intresserad av, vem f-n vill åka 50 mil för att se ett 50/1,8!

Jag skulle gärna vilja se ett förståndigt svar från din sida i stället för de dumheter du slängde ur dig ovan!
 
Såg när jag fönstershoppade idag att Expertbutiken i Haninge Centrum har ett ex. av D300 om någon letar. Vet inte vad priset är men jag gissar att dom ligger högt... :)
 
Det funkar väl i denna bransch som i alla andra. IPengarna styr. Där man får mest avkastning placerar man pengarna. Ingen gör mnågot av idologiska skäl numera. Att kameradoktorn är korkade eller smarta nog, välj själva, att enbart satsa på Nikon är väl bara kul för Nikon AB. De är ett privat företag som ägs av de som arbetar där om jag har förtstått saken rätt. Om Nikon väljer att supportera en butik som till 100% marknadsför Nikons sortiment utan att Nikon behöver pröjsa en krona (antar jag) är väl för tusan inte speciellt svårt att förstå.

Det är samma sak men verkstäderna. De finns där för att de tjänar pengar. Visst finns det en och annan politiks fråga att ta ställning till men i Nikons fall så är verkstäderna mycket riktigt två till antalet och ligger i Stockholm. Vad de flesta glömmer är att en av dem är privat.....ägs alltså inte av Nikon. Det betyder för mig att det är helt ok att öppna en butik i Göteborg om du tror dig kunna tjäna pengar. Förmodligen måste du få ett och annat godkännande från Nikon först......

Att Norrland saknar mycket av det som finns i Mälardalsregionen, Västkusten eller skåneregionen beror förmodligen på att upptagningsområdet är för litet...... Ni är för få......på gott och ont
 
Kan vi vara på det klara med att D300 finns att få tag på för så gott som alla som vill köpa den och leveranserna kom i November som utlovat!
Är väl ändå imponerande jämfört med D200.
Med tanke på det upphausade intresset för denna kamera så har Nikon gjort något som jag tror få brancher skulle klara av!
Jämför med när VW släppte sin Passat, den hade minst 9 månaders lev. efter utsatt datum och då funkade den ändå inte. Detta är en BIL!!! M.a.o. något som folk köper för man behöver det för transporter och liknade.
Hur många här klara sig inte med sin "gamla" kamera ytterligare en vecka eller en månad för den delen utan att kunna sköta sitt dagliga liv?????
Kanske dax att sluta klaga för klagandets skull och ge det hela lite perspektiv eller?

Detta skrivet av en som lever efter devicen "Flest grejor när man dör vinner"
 
Det går väl att klara sig utan bil ett tag också, eller så kan man behålla den man har tills den nya kommit, precis som med en kamera. Folk gör allting så märkvärdigt och besvärligt. Har man bråttom att skaffa in nyaste prylarna tar man också en risk.

Oftast har man alla möjligheter att bädda sin egen säng, så att säga. Det är lätt att skylla på andra när man inte planerat eller själv tänkt efter vad som kan hända. ;-)
 
Kanske har de flesta redan sålt av sin D200 eller vad de nu hade för att få in någon tusing innan den blev helt värdelös. Samma dag de första D300 landat i sverige startar en programsnutt som gör att d200 inte går att använda. Oklart om denna programsnutt sitter i kameran eller i huvet på fotografen.
 
Har man inget att diskutera skapar man sig diskussioner. Den här tråden börjar bli outhärdligt tråkig. Förstår inte varför folk klagar på folk som klagar. Så otroligt onödigt.
 
Visst, har man inte ett konstant behov av kameran så kan man ju sälja innan man har ersättaren i handen. Vill man kunna ta bilder i mellanperioden så får man bedöma om skillnaden i andrahandsvärdet är värt bilderna, eller se till att man har ytterligare en kamera. Enkelt.

Att klaga på köer och leveranstider är rätt meningslöst, det är bara något man får leva med och ta med i planen.
 
idiom skrev:
Har man inget att diskutera skapar man sig diskussioner. Den här tråden börjar bli outhärdligt tråkig. Förstår inte varför folk klagar på folk som klagar. Så otroligt onödigt.

Du menar som du just gjorde nu? ;-)
 
Deppigt...

Jag stod i kö för D200:an i 5 månader hos en välkänd fotokedja innan jag gav upp...Med D300 så ställde jag mig i kö hos min favorit Expertbutik på orten bara för någon månad sedan. Idag fick jag beskedet att mitt exemplar kommit!! Tyvärr nämnde jag mina kamerabytarplaner för frugan - och det var tydligen inte så att jag skulle byta kamera just nu :-(
Jag vet inte om det står folk efter mig i kön, men annars har Tommy på Expert i Mitt i city i Karlstad en över med mitt namn på..Vårda den med kärlek och hälsa från mig...snyft...
 
Re: Deppigt...

LillebrorGrimm skrev:
Jag stod i kö för D200:an i 5 månader hos en välkänd fotokedja innan jag gav upp...Med D300 så ställde jag mig i kö hos min favorit Expertbutik på orten bara för någon månad sedan. Idag fick jag beskedet att mitt exemplar kommit!! Tyvärr nämnde jag mina kamerabytarplaner för frugan - och det var tydligen inte så att jag skulle byta kamera just nu :-(
Jag vet inte om det står folk efter mig i kön, men annars har Tommy på Expert i Mitt i city i Karlstad en över med mitt namn på..Vårda den med kärlek och hälsa från mig...snyft...

LOL !!!!

Det finns fördelar med att vara skild trots allt...
Du får väl bita i det sura äpplet och traska iväg till guldfynd....Dyrare blir det, men kanske ända sättet...

PS ! Fick min + greppet idag....

/kent
 
Tyckaren skrev:
___________________________________________


När skall ni norrlänningar sluta vara avundsjuka på Stockholmare?

Hälsningar

Adam

Vem har sagt att jag är avudsjuk på stockholmare..??? Jag är aldrig så glad som när jag åker hem från stockholm :)))

Jag klagade mest på posten, man blir lite fundersam över postgången.
Har beställt på en söndag från crimson och fått korten på måndag morgon... Hur kan man överhuvudtaget lyckas med det???
När jag beställde nu från cyberphoto i fredags så har paketeländet inte kommit längre än till Umeå för sortering på måndag kväll (det sorterades redan i fredags...)???
/JOP
 
Re: Nästa leverans??

Daniel.l skrev:
Vet man när nästa leverans beräknas komma till sverige?

/D

Det finns ju kvar av första leveransen.
Expert Götaplatsen har kvar. Jag köpte en där igår.
Sen finns det väl en del andra. Pixmania påstår sig ha i lager.
 
Själv står jag fortfarande kvar på kön hos SP, nu har ordern ändrats från rest till bristvara.

Har ingen större brådska i för sig, men tänkte att expertbutikerna verkar ju ha den på lager nu och då ingår även nikon nx i dom paketen. Om jag förstått det rätt så ingår nx bara i dom första kameraleveranserna?? . Med andra ord, så kanske SP inte har nx i lådan när det väl är min tur.

Priserna skiljde sig rätt så mycket när jag ringde runt på dom olika butikerna.


//Pasi
 
Jo, vissa Expertbutiker tar ju ganska mycket.
Men Expert Götaplatsen tar endast fyra kronor mer än SP, 15699:-, och det kan man ju ha råd med. :)
 
det var ju bra pris, först ville de ha 17500 av mig, sen 16500, sen blev det 16000 till slut, expert brukar vara rätt dyra, inte alltid förstås
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.