Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag blev också blåst på mitt ex. idag ( min vanliga otur )
Igår morse ringde SF och meddelade att jag skulle få min kamera idag onsdag eller senast Torsdag.
Jag ringde idag på E.M. om det gick bra att komma ikväll och hämta kameran. Det blev långnäsa när dom berättade att de bara fått en bråkdel av vad dom hade blivit lovade ( 24 st av 150 )

Ringde min andra butik där jag bokat (webhallen) där var dom som frågetecken, visste ingenting om någon leverans. Då chansade jag och ringde Kameradoktorn, nämde jag något om min otur ? Där hade sista kameran gått iväg för någon timme sen !! Det verkar vara som förgjort för min del.

Har nu gett upp, och sitter på min kammare och gråter :=)
 
Hehe, du är inte den enda... jag var nr 3 på kö.. dom skulle få in typ 5.. dom fick in 2... men det är bara att ta nya tag.. ev plugga till tentan på lördag.. skit
 
Gården skrev:
Jag blev också blåst på mitt ex. idag ( min vanliga otur )
Igår morse ringde SF och meddelade att jag skulle få min kamera idag onsdag eller senast Torsdag.
Jag ringde idag på E.M. om det gick bra att komma ikväll och hämta kameran. Det blev långnäsa när dom berättade att de bara fått en bråkdel av vad dom hade blivit lovade ( 24 st av 150 )

Ringde min andra butik där jag bokat (webhallen) där var dom som frågetecken, visste ingenting om någon leverans. Då chansade jag och ringde Kameradoktorn, nämde jag något om min otur ? Där hade sista kameran gått iväg för någon timme sen !! Det verkar vara som förgjort för min del.

Har nu gett upp, och sitter på min kammare och gråter :=)


Lider med dig och alla andra.
Trodde jag skulle möta samma otur när jag på Luchen ringer SP i Mölndal och kollade, dom har inte fått några hus då, kände dåliga vibbar då.
Men fru fortuna kom flygande när jag minst anade det. Hoppas hon kommer till er snart oxså.
/Pelle
 
SINGO skrev:
Hehe, du är inte den enda... jag var nr 3 på kö.. dom skulle få in typ 5.. dom fick in 2... men det är bara att ta nya tag.. ev plugga till tentan på lördag.. skit

Inte för att jag vill vara skadeglad, men det hjälper lite att se att man inte är ensam.
Lycka till med tentan ! Själv ska jag på firmafest fredag kväll, och då vet man ju hur Lördagen kan gestalta sig.
 
Jag har ju haft en himla tur som fått erbjudande om 3 st kameror i dag. Jag valde förstås det billigaste exemplaret.
Jag förstår hur det känns att vänta - på D200 fick jag vänta nästan i 6 månader. Er väntan kommer säkerligen inte bli så utsträckt. Hoppas att det löser sig snabbt som attan!
/Nonno
 
Det känns som en leverantör har svikit väldigt många av sina återförsäljare idag.. Hur kul kan det vara att stå där helt nedringda egentligen? I alla fall om man varken har kameror, eller svar..
 
det var på tiden att någon kommenterade det verkliga läget med sunt förnuft gälande läget, tack Lars! Denna dimension av saken har inte tidigare lyfts fram!
 
Tja, jag gick och väntade hela dagen på FotoKungen som skulle få sin förbannade leverans. 10, 12, 14, 16... Dyker det upp någon leverans? NÄPP!

Men men, när jag ringde 17:30 så skulle den komma efter stängning, så förhoppningsvis så får jag den i morgon. Annars kommer jag gå bärsärkargång :)

Men det är intressant vid ett sånt här evenemang att se vilka som prioriteras. Jag har alltid varit FK trogen, men när de inte prioriteras liga högt jämfört med andra butiker, så kanske det är dags att byta...
 
FotoVideo hade tagit sin lilla kärra och hämtat upp kamerorna personligen direkt hos nikon för att slippa vänta på posten...

Snackade med dom tidigare..
 
Är det någon som fått en kamera från Cyberphoto ?

Jag hade köplats 3, men informationen på min order är ändrad till den 30/11 ?

Verkar skumt att en sådan stor näthandlare inte fått några kameror....

/kent
 
SmurfMolly skrev:
Sitter här med min nu!
Tjock instruktionsbok att plöja, massa att testa! :D

Otroligt trevligt bemött hos kameradoktorn idag, pillade lite på Nikons 18-200 som jag är sugen på som reseoptik. Vi får se. Inte nu iaf!

Killen jag snackade med ville inte tala om hur många hus de hade fått iaf, många blev det nog.. =)

*glad*

Capture NX med i form av reg.nyckel. Inge skiva alltså.

Samma situation för mig som för ovanstående "talare"...

Precis hemkommen efter en resa på 40 mil ToR, nu ska batteriet laddas, manualen läsas och bilder exponeras...:)

Capture NX var med i kartongen i form av kod.

Kameradoktorn var väldigt trevliga...:)

Lycka till alla ni som väntar...

Nu har jag inte tid med Er längre, måste "pilla" lite...:) :) :)
 
Senast ändrad:
Har blivit lovad min kamera den 3-4 december.
Fick ge 14990:- vilket verkar vara det lägsta priset i nuläget. Ingen panik för min del, men visst är det spännande med nya prylar. Vissa är kanske lite väl gnälliga dock om jag ska vara ärlig. Inga namn nämnda.
 
MclarenII skrev:
Har blivit lovad min kamera den 3-4 december.
Fick ge 14990:- vilket verkar vara det lägsta priset i nuläget. Ingen panik för min del, men visst är det spännande med nya prylar. Vissa är kanske lite väl gnälliga dock om jag ska vara ärlig. Inga namn nämnda.
Vad gör väl det om en del vill få uttrycka sin glädje, andra sin besvikelse. Låt människor vara som de är, så länge det inte går ut över någon annan. :)))
/Nonno
 
Bokeh skrev:
Är det någon som fått en kamera från Cyberphoto ?

Jag hade köplats 3, men informationen på min order är ändrad till den 30/11 ?

Verkar skumt att en sådan stor näthandlare inte fått några kameror....

/kent

Nu är jag arg och besviken! Jag har köplats 5 hos CP. Vi får väl se om kameran kommer innan jul och hur många gånger det blir nytt framflyttat preliminärt leveransdatum. Nikon tycker tydligen att vi som bokade första dagen 23/8 på morgonen hos CP och en del andra leverantörer skall vänta medan en kund hos Kameradoktorn som ringt häromdagen skall få en kamera! Rättvisan i detta?!

Jag börjar nu befara det värsta inför att få mina D3:eek:r och de nya zoomarna från CP (också beställt direkt vid tillkännagivandet). Får jag leverans innan sommaren 2008?! (Vi har för övrigt väntat 4 1/2 månad på en SB-400 till fruns D40 som ingick i Nikons Cash-Back-kampanj. Jag vet inte hur många gånger leveransdatum flyttats fram för den blixten...)

Skulle inte Nikon bättra på leveranspålitligheten av sina produkter den här gången...
 
SINGO skrev:
FotoVideo hade tagit sin lilla kärra och hämtat upp kamerorna personligen direkt hos nikon för att slippa vänta på posten...

Snackade med dom tidigare..

Jag var och hämtade mitt ex på FotoVideo för tre timmar sedan (kvällsöppet till 20 pga releasen, tjusigt). Nu är batteriet laddat, dags att testa.

FV hade fått ett 50-tal, varav 20 skulle skickas vidare till butiken i Malmö berättade de. De hade även fått in några D3! En fanns i en monter, den med dregelspår på golvet framför... Men de hade gått åt vad jag förstod...
 
Leo S skrev:
Jag var och hämtade mitt ex på FotoVideo för tre timmar sedan (kvällsöppet till 20 pga releasen, tjusigt). Nu är batteriet laddat, dags att testa.

FV hade fått ett 50-tal, varav 20 skulle skickas vidare till butiken i Malmö berättade de. De hade även fått in några D3! En fanns i en monter, den med dregelspår på golvet framför... Men de hade gått åt vad jag förstod...

20 stycken till Malmö! Gissa vem som har köplats 21...
 
Bokeh skrev:
Är det någon som fått en kamera från Cyberphoto ?

Jag hade köplats 3, men informationen på min order är ändrad till den 30/11 ?

Verkar skumt att en sådan stor näthandlare inte fått några kameror....

/kent

Samma sits som du.

Plats nr 17 sist jag frågade.
Beställde 070823 kl 16.

Å andra sidan brukar posten ta en extra dag både till och från Cyberphoto.

ALLT jag beställt där har tagit en dag extra jämfört med handlare i mer civilicerade områden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.