Leo S
Avslutat medlemskap
JB66 skrev:
20 stycken till Malmö! Gissa vem som har köplats 21...
Jag gissar att du kommer få ditt ex, jag hade en sämre plats på FV Sthlm än 30 men fick ett ex i alla fall...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JB66 skrev:
20 stycken till Malmö! Gissa vem som har köplats 21...
chiyoda skrev:
Kikade på min sida hos SP precis. Där står det det orderstatus:klar att plockas. Undra vad som menas med det, men jag kanske sover bra inatt Godnatt
Bussmicke skrev:
Jag får gratulera er som fått sin, skriv gärna vad ni tycker om den, erfarenheter osv. Vore kul att få läsa.
//Micke, fd. Nikonist
Teodorian skrev:
Nu är jag arg och besviken! Jag har köplats 5 hos CP. Vi får väl se om kameran kommer innan jul och hur många gånger det blir nytt framflyttat preliminärt leveransdatum. Nikon tycker tydligen att vi som bokade första dagen 23/8 på morgonen hos CP och en del andra leverantörer skall vänta medan en kund hos Kameradoktorn som ringt häromdagen skall få en kamera! Rättvisan i detta?!
Jag börjar nu befara det värsta inför att få mina D3r och de nya zoomarna från CP (också beställt direkt vid tillkännagivandet). Får jag leverans innan sommaren 2008?! (Vi har för övrigt väntat 4 1/2 månad på en SB-400 till fruns D40 som ingick i Nikons Cash-Back-kampanj. Jag vet inte hur många gånger leveransdatum flyttats fram för den blixten...)
Skulle inte Nikon bättra på leveranspålitligheten av sina produkter den här gången...
Teodorian skrev:
Nu är jag arg och besviken! Jag har köplats 5 hos CP. Vi får väl se om kameran kommer innan jul och hur många gånger det blir nytt framflyttat preliminärt leveransdatum. Nikon tycker tydligen att vi som bokade första dagen 23/8 på morgonen hos CP och en del andra leverantörer skall vänta medan en kund hos Kameradoktorn som ringt häromdagen skall få en kamera! Rättvisan i detta?!
Jag börjar nu befara det värsta inför att få mina D3r och de nya zoomarna från CP (också beställt direkt vid tillkännagivandet). Får jag leverans innan sommaren 2008?! (Vi har för övrigt väntat 4 1/2 månad på en SB-400 till fruns D40 som ingick i Nikons Cash-Back-kampanj. Jag vet inte hur många gånger leveransdatum flyttats fram för den blixten...)
Skulle inte Nikon bättra på leveranspålitligheten av sina produkter den här gången...
Mankan G skrev:
Att Nikon väljer att prioritera en butik som enbart satsar på Nikon som märke är väl inte något konstigt. Jag skulle ha gjort likadant......även om jag förstår att det suger hos som måste vänta bara för att vi valde fel butik.....mig själv inräknad..
SmurfMolly skrev:
Men hallå... igår kände du ju ingen riktig glädje över D300 ändå.. den du egentligen väntade på med spänning var ju D3...
Mankan G skrev:
Så många storys om levererade D300'or men inga bilder? Vad i hela friden håller ni på med? Pillar på kameran? Läser manualen?.....
Vad grundar du det på?Bokeh skrev:
Nikon Sweden är tydligen inget Nikon prioriterar...
Bokeh skrev:
Antagligen så gick dom ut till Stockholmsbutikerna direkt, medans det tar någon extra dag att skicka upp dom med norrlandspilen till CyberPhoto.....
men det som irreterar mig mer är leveransbesked om batterigreppet, i övriga världen säljs det för fullt men här i ankdammen finns det inget i vanlig ordning....
/kent
Teodorian skrev:
Det skapar ingen goodwill precis då Kameradoktorn gått i konkurs och nyss startat upp igen. Dessutom säljer butiken över disk i Stockholm och de flesta i dag köper över nätet. Vad är logiken i det budskapet - att företag som saluför kameraprodukter skall styras till bilda "Nikon Only Stores" och vi konsumenter tvingas köpa därifrån till högre priser i framtiden för att få våra produkter levererade i rimlig tid?!
Bokeh skrev:
Antagligen så gick dom ut till Stockholmsbutikerna direkt, medans det tar någon extra dag att skicka upp dom med norrlandspilen till CyberPhoto.....
men det som irreterar mig mer är leveransbesked om batterigreppet, i övriga världen säljs det för fullt men här i ankdammen finns det inget i vanlig ordning....
/kent
Teodorian skrev:
Hej,
Förmodar det är mig du syftar på... som slängde
iväg ett mejl till KD i fredags och hämtade ut
en D300 igår. Jag är nog minst lika förvånad som du, och kan heller inte se någon rättvisa i detta. Jag var inställd på mars 2008...
/Roger
Stefan71a skrev:
Verkar som att Nikon har skeppar ut fler sändningar med kameror.
Var precis i kontakt med SF och de hade redan fått in ytterligare en sväg med kameror av Nikon. Nikon kanske har splittat upp de först ordrarna på flera sändingar av olika anledningar.
//Stefan