ANNONS
Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Leo S skrev:
Kan det vara så att (om nu Nikon redan skeppar ut fler hus) har prioriterat de som har stora fysiska butiker i första vändan och nu skickar fler till de som har mest webbhandel? Bara en tanke, säger inte vad som är rätt eller fel...

Det kan också vara av säkerhestskäl man splittar upp det.

Tidningsrubriken "Långtradare med hela sveriges tilldelning av nya Nikonkameror kapad" är ju inget varken vi eler Nikon vill läsa..

Per skrev:
Apropå otålighet; kan jag ladda mina förbeställda pirat-EN-EL3e i min D70s-laddare; för att verkligen vara på hugget och slippa de jävulska timmarna av batteriladdning?

Per

Ja, annars låter du batteriet ladda i ca 15 mnuter och får tdå tillräckligt med ström för att kunna bekanta dig med kameran medan det andra batteriet laddas.

Glöm "ladda i minst 16 timmar första gången". Det gäller itne den hr batteritypen.

Per skrev:
Apropå otålighet; kan jag ladda mina förbeställda pirat-EN-EL3e i min D70s-laddare; för att verkligen vara på hugget och slippa de jävulska timmarna av batteriladdning?

Per

Fast vänta lite.. det är en annan laddare till EN-El3e batterierna.... väl?

Mankan G skrev:
Jag håller med dig till stora delar. Speciellt med tanke på att KD återuppstått inom tiden för vårt köande. Det har ju inte direkt gett oss samma möjligheter så att säga. Men i stort så förstår jag Nikons agerande. Det är ju likadant överallt. Det finns butiker som heter Canonstore (eller liknande) där de säljer kontorsutrustningar. Tror du att de har samma villkor som Kontorab eller en annan multileverantör? Knappast!!!!

Fast samma möjligheter har vi väl alla haft? Det är ju inget som har hindrat ALLA från att ställa sig i kö hos kameradoktorn?
Själv ställde jag mig där efter ett tips här på fs.. hade ingen aning om att de hade startat upp igen och har ingen erfarenhet av att handla från dem tidigare heller.

Sen har vi alla väntat sen 23 augusti.. i kö eller brevid...

HRL skrev:
Hej,

Förmodar det är mig du syftar på... som slängde
iväg ett mejl till KD i fredags och hämtade ut
en D300 igår. Jag är nog minst lika förvånad som du, och kan heller inte se någon rättvisa i detta. Jag var inställd på mars 2008...

/Roger [/B]

Jag unnar givetvis dig och alla andra att få kameran. Det jag vänder mig emot är Nikons märkliga och orättfärdiga fördelningspolitik av D300 där "Först till kvarn"-principen satts ur spel.

SmurfMolly skrev:
Fast vänta lite.. det är en annan laddare till EN-El3e batterierna.... väl?

Laddarna till D70 och D200 ser väl lite olika ut eller har i alla fall olika beteckningar, men fungerar båda till EN-El3e batterierna. Just nu sitter mitt EN-El3e batteri i D70-laddaren och det har aldrig varit något problem.
/Nonno

Senast ändrad:
Hmm, nä - laddaren till D70s heter oxå MH-18a, så det kanske bara är att tutaåköra.

Nåja, tack för det!

Nu åter till ämnet; konspiratoriska rykten, svettnigar och alltings jävlighet!

Per

nonno skrev:
Laddarna till D70 och D200 ser väl lite olika ut eller har i alla fall olika beteckningar, men fungerar båda till EN-El3e batterierna. Just nu sitter mitt EN-El3e batteri i D70-laddaren och det har aldrig varit något problem.
/Nonno

Min D70-laddare och D300-laddare heter precis samma sak, MH-18a, och ser lika dana ut. D300-laddaren har fått lite rundare kanter bara, annars identisk.

vox2000 skrev:
Min D70-laddare och D300-laddare heter precis samma sak, MH-18a, och ser lika dana ut. D300-laddaren har fått lite rundare kanter bara, annars identisk.
Helt rätt. Laddarna till D70/D200 såg lite olika ut, men tar samma batterier.
/Nonno

SmurfMolly skrev:
Shit!! Jag börjar bli senil!! :D
Bara som förtydligande, laddare till D70/D200/D300 tar både EN-El3 och EN-El3e batterier? Att laddaren till D70/D200 gör det, vet jag. Och det borde väl gälla laddaren till D300 också?

Det finns fler här som börjar på att bli senila....

:)))

/Nonno

Alltså fråga inte MIG.. =) Jag vet ingenting längre. =)

Har så himla bestämt för mig att min laddare till D70 hette MH-18 men inget a... men jag kan minnas sååå fel..

Letade efter min morgonrock i morse också..

Batteritid

Jag har sen jag laddade batteriet i går eftermiddag tagit typ 160 kort, fifflat massor i menyerna, testat massa inställningar och tittat på bilder på skärmen en masse. Nu står batteristatus på 76%.

Ska försöka kräma ur den i dag så meddelar jag i kväll.

Som trogen kund hos Hegethorns har jag avstått erbjudandena från Fotovideo och Scandinavian Photo där jag ockaså stog tidigt (1 och 3 tror jag) i kön. Hegethorns har fått in sin sändning MEN mycket färre än vad man räknat på, tror han sa åtta hus, långt färre än vad som aviserades tidigare. Nåväl, det är på väg. Inte helt oväntat men en dag sent.
Får också passa på att instämma i det flera sagt, det är lite synd om de butiker som arbetar hårt och sedan blir snuvade av leverantörer och Nikon på det andel man lovats. Skall man klaga är det nog främst hos dessa, inte hos den enskilda butiken.

SmurfMolly skrev:
Alltså fråga inte MIG.. =) Jag vet ingenting längre. =)

Har så himla bestämt för mig att min laddare till D70 hette men inget a... men jag kan minnas sååå fel..

Letade efter min morgonrock i morse också..
Du har rätt! Jag gick nu och tittade på min D70-laddare och det saknas ett a i beteckningen.
Andreas J har kanske köpt ett senare exemplar av D70 där laddaren har bytts ut till samma som den D200 har?
I skrivande stund laddar min MH-18 för fullt ett EN-El3e batteri och allt är frid och fröjd. :))
/Nonno

Senast ändrad:
nonno skrev:
Du har rätt! Jag gick nu och tittade på min D70-laddare och det saknas ett a i beteckningen.
Andreas J har kanske köpt ett senare exemplar av D70 där laddaren har bytts ut till samma som den D200 har?
I skrivande stund laddar min MH-18 för fullt ett EN-El3e batteri och allt är frid och fröjd. :))
/Nonno

*phju* Blev lite orolig där ett tag.. :D

Har fortfarande inte hittat morgonrocken dock... undrar om jag har varit ut i natt? :S

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar