Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Pelle) Österberg (pelleost skrev:
När beställde du din och vet du vilken plats du har??
Jag beställde min den 9/9, har inte hört från dom ännu, det kan ju ge en hint var man ligger

/Pelle

Jag vet inte exakt vilket datum det var, men jag beställde den samma dag som den släpptes, på förmiddagen.
Angående mitt könummer så har jag försökt få svar på den frågan, men de vill inte ge något annat svar än att jag kommer få den i första vevan, och det är ju ändå det som är det viktiga just nu :)

/Frida
 
Yes !

För exakt två minuter sedan fick jag det efterlängtade samtalet från SP.
Beställd D300 finns att hämta Onsdag eller Torsdag.

Hoppas det blir fint väder i helgen :)
 
Har ni inte hört som jag att alla som beställt kommer att få en nikon d300 för nikon har typ 1000 tals på lager och allt detta snack om att det kanske kommer 10 eller 20 är bara påhittat ??
 
Jag är inte konspiratoriskt lagd men visst, det kan finnas en liten poäng om man inte släpper ut några stora mängder såhär i börja, att det skall uppfattas som lite exklusivt och unikt att vara först. Men det finns också uppenbara risker. Ur ett ekonomiskt perspektiv vet jag heller inte om man kan tänka sig detta. Drar man ut allt för mycket på leveranserna kan det hinna komma konkurrerande modeller.

Så nej, jag tror faktiskt inte det. Jag tror heller inte att Nikon är ett så "modernt" företag att man använder sig av sådana strategier.

EDIT: Ser nu att du mer är ute efter överraskningseffekten av att kunna leverera. Har hört talas om den. Även att D300 skulle komma lite innan utsatt tid.Tror dock inte helt på den :)
 
storaöron skrev:
Har ni inte hört som jag att alla som beställt kommer att få en nikon d300 för nikon har typ 1000 tals på lager och allt detta snack om att det kanske kommer 10 eller 20 är bara påhittat ??

Det har jag trott hela tiden, efter att ha läst diverse trådar på olika forum i USA. Verkar finnas hur många kameror som helst där. Jag skrev om detta tidigare här i tråden (sid 8 )

Det kallas visst för marknadsföring !!
 
Gården skrev:
Det har jag trott hela tiden, efter att ha läst diverse trådar på olika forum i USA. Verkar finnas hur många kameror som helst där. Jag skrev om detta tidigare här i tråden (sid 8 )

Det kallas visst för marknadsföring !!


Hoppas kan man ju.. =)
 
Fick precis det rätt väntade samtalet från SF där jag inte helt oväntat blev erbjuden att köpa en D300 ur den första leveransen. Jag tackade förstås nej, med hänsyn till alla er andra som så gärna vill ha kamernan ;-) och så berättade han något otroligt. De hade fått en tilldelning åp 150-200 kameror. VA!? Han kunde inte svara på varför det blivit så och hur det ser ut hos andra försöljare, vad gäller tilldelningen. Om vi antar att det han sa var sant så har ju SF fått en enormt stor tilldelning vilket skulle kunna innebära att många andra också fått bra tilldelning.
 
Tyvärr så frågade jag inte det utan antar att det gäller hela SF. Något annat verkar väl orealistiskt. Förståss kommer de in, som sagts tidigare, imorgon den 28 november.
 
johan.morck skrev:
Fick precis det rätt väntade samtalet från SF där jag inte helt oväntat blev erbjuden att köpa en D300 ur den första leveransen. Jag tackade förstås nej, med hänsyn till alla er andra som så gärna vill ha kamernan ;-) och så berättade han något otroligt. De hade fått en tilldelning åp 150-200 kameror. VA!? Han kunde inte svara på varför det blivit så och hur det ser ut hos andra försöljare, vad gäller tilldelningen. Om vi antar att det han sa var sant så har ju SF fått en enormt stor tilldelning vilket skulle kunna innebära att många andra också fått bra tilldelning.

Cyberphoto tilldelas 20 st D300 28/11 enligt telefonsamtal nyss. Inga uppgifter om leveransdatum av D3 och de nya zoomarna.
 
Hej!

Är det någon som har hört ifrån Dustin, hur stor tilldelning de ev. har fått i första leveransen och när deras första leverans skulle komma.
John-Erik
 
Jag får min D300 levererad av Cyber den 28/11 enligt min order, men tyvärr inget leveransbesked angående Vertikalgreppet....

Har köplats 3 hos CyberPhoto.

/kent
 
Bokeh skrev:
Jag får min D300 levererad av Cyber den 28/11 enligt min order, men tyvärr inget leveransbesked angående Vertikalgreppet....

Har köplats 3 hos CyberPhoto.

/kent

Jag har köplats 5 hos CP. Den som var allra först i kön beställde tre hus medan vi övriga bara beställde var sitt.

Ärligt talat har jag lite svårt att känna någon större förtjusning över att få min D300 eftersom det är D3:an och de nya zoomarna jag väntar leveransbesked på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.