Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
SmurfMolly skrev:
Tjohoo!

Jag får en kamera i morrn!
Ett litet kryptiskt svar när jag frågade om det inte spelade någon roll vilken köplats jag hade "har du förbeställt en kamera så får du en i morgon"

Dom jobbar tydligen till två på nätterna just nu. Skoj!

Då stämde min tidigare teori om smart marknadsföring. Låt kunderna ta hand om den biten ! Dom är inte dumma di där på Nikon :=)
 
Jag beställde än D300 29/8, och ringde dem för 2 veckor sedan imorgon, och fick reda på att jag ha plats 60. Jag tillhör varken NPS el NPU, och har inte hört någonting från Tallvägen i Bankeryd, fastän jag jobbar 2 km därefrån. Men de kanske ringer till mig imorgon, men underverk det tror jag inte på
 
Tänkte bara meddela att Kameradoktorn ringde nyss för att hälsa mig välkommen i morgon den 28:e för att hämta ett exemplar D300 :)

Dom hade precis fått in kamerorna och jobbade för fullt med att packa upp och ringa till dom som förbokat!

Trevligt med lilla julafton i morgon!

/Johan Henning
 
Bokeh skrev:
Nej endast NPS kunder = Proffs har förtur, NPU'are är väl dom flesta Nikon ägare.......

/kent

Stämmer och stämmer inte. Du har i princip alla fördelarna förutom just förturen.......Blir inbjuden till specialevanemangen så att du får en väska som du kan sälja på Fotosidan etc...:-D

Dessvärre är inte klubben för alla. Du måste äga minst två proffshus och ett antal proffsgluggar för att kvala in (om jag nu minns rätt).

Minns att jag blev lite förvånad över kraven på husen. Att D1 - D2 serien räknas som proffshus är väl enkelt att förstå. D200 oxå men att D100 ingår är mer förvånande. När den var ny så var det ju givetvis en annan sak men nu??!! D70 är inte tillräckligt proffsig men alltså D100 :)

Jag tycker faktiskt att det är rätt kul att Nikon har denna "klubb". Inte för att den ger mig några påtagliga fördelar i det verkliga livet men det känns helt enkelt kul och trevligt. Lite som att jag får tidningen Ratten eller vad den nu heter från Volvo trots att min Volvo är en Amazon och dessutom en 41 år gammal sådan.

Undrar hur många vi egentligen är som kvalar in i NPU? Att NPS finns för de riktiga roffsen tycker jag är självklart (om den nu fungerar vilket jag inte har en susning om) men att Nikon även har skapat ett forum för oss som lagt alltför mycket pengar på utrustning utan att vara fullblodiga proffs känns bara kul....

Man får dessutom en glassig Nikontidning, som jag tyvärr inte minns namnet på. Reklam givetvis men den är trevlig med en massa bra bilder att drömma om.......
 
Mankan G skrev:
Dessvärre är inte klubben för alla. Du måste äga minst två proffshus och ett antal proffsgluggar för att kvala in (om jag nu minns rätt).
Du minns lite fel vad gäller NPU. Följande är vad du måste ha för att kvala:
- Du skall vara registrerad (på Nikons registreringssida) innehavare av minst ett professionellt kamerahus.
- Utöver kamerahus skall du vara registrerad innehavare av ytterligare en annan Nikon professionell produkt (objektiv, blixtar, skannrar eller trådlös utrustning)
/Nonno
 
Gården skrev:
Då stämde min tidigare teori om smart marknadsföring. Låt kunderna ta hand om den biten ! Dom är inte dumma di där på Nikon :=)

Japp.. Fick preciiis ett samtal nu (!) om att en kameran finns vigd i mitt namn att hämta.
Han sa att det kommer vara en viss anstormning i morgon och att jag kan hämta under veckan. Pratade om 50 kunder i morgon.

Hur många hus fick sverige nu egentligen?! :D
 
pojakobsson skrev:
Det är ingen som beställt hos Hegethorns? Om så är fallet, har ni hört nått om ev. leverans?

Jag har tidigare fått ett mail där man trodde på tilldelning så att det täckte alla förbokade...

Per Ola,
Samma gäller för Hegethorns som det gör för alla andra större butiker, de levereras ut i eftermiddag eller innan morgondagens lunch. Möjligen kan det främst vara stockholmsföretag som fått som idag....kanske. Men imorgon så smäller det för de flesta. Eller är det någon som vill ringa KD och gå förbi ikväll och hämta den, skulles äkert gå att fixa. Kom igen nu då ;-)
 
Mortella skrev:
Hehe jodå, var så säker :) Men man känner ju sig som ett litet barn på julafton :D Laddar batteriet nu så ska passa på att ladda ner Caputer NX och installera, fick bara Serial-key så man skulle tydligen ladda ner och uppdatera och ha sig.

Otto, har du inte laddat färdigt nu och kan leverera ett färdigt fälttest snart!? Vi är många som väntar otåligt på en äkta vanlig människas
omdöme så vi vet vad som väntar om några timmar!
(Ja, inte Jeppe då förstås, men resten).
 
Hur länge behöver man ladda batterierna innan de kan användas?
Till förra kamera fick jag rådet att jag skulle ladda batterierna i cirkus ett dygn.
ALDRIG att jag kommer kunna hålla mig så länge den här gången....!
 
CrazzlY skrev:
Hur länge behöver man ladda batterierna innan de kan användas?
Till förra kamera fick jag rådet att jag skulle ladda batterierna i cirkus ett dygn.
ALDRIG att jag kommer kunna hålla mig så länge den här gången....!

moderna Litjumjon batterier skall bara laddas tills dom är fulla...

Ett dygn gällde stenåldersbatterier (NICAD) och jag blir lika förvånad varje gång jag hör att folk blir rekomenderade att ladda moderna batterier typ 16 tim eller ett dygn av handlare, vad jag hört så är det till och med skadligt för Litjum batterier att sitta i laddaren längre än nödvändigt..

/kent
 
Mankan G skrev:
Undrar hur många vi egentligen är som kvalar in i NPU? Att NPS finns för de riktiga roffsen tycker jag är självklart (om den nu fungerar vilket jag inte har en susning om) men att Nikon även har skapat ett forum för oss som lagt alltför mycket pengar på utrustning utan att vara fullblodiga proffs känns bara kul....

Man får dessutom en glassig Nikontidning, som jag tyvärr inte minns namnet på. Reklam givetvis men den är trevlig med en massa bra bilder att drömma om.......

Jag är medlem i NPU, och jag håller med, det känns lite speciellt att få inbjudningar och den fina tidskriften, men det är ju en fin liten familj vi tillhör också, jag tror inte Canon har något liknande för amatörer vad jag vet.

/kent
 
Bokeh skrev:
moderna Litjumjon batterier skall bara laddas tills dom är fulla...

Ett dygn gällde stenåldersbatterier (NICAD) och jag blir lika förvånad varje gång jag hör att folk blir rekomenderade att ladda moderna batterier typ 16 tim eller ett dygn av handlare, vad jag hört så är det till och med skadligt för Litjum batterier att sitta i laddaren längre än nödvändigt..

/kent
Det var väl det jag trodde... Jag förstod inte varför jag var tvungen att ladda batterierna såpass länge första gången, men då det var min *första* dSLR så fick jag för mig att det var något hokuspokus som man var tvingad att stå ut med - därav laddningen.

Hur som helst, skönt att veta att jag inte behöver vänta lika länge på dessa batterier. Tack! :)
 
SmurfMolly skrev:
Japp.. Fick preciiis ett samtal nu (!) om att en kameran finns vigd i mitt namn att hämta.
Han sa att det kommer vara en viss anstormning i morgon och att jag kan hämta under veckan. Pratade om 50 kunder i morgon.

Hur många hus fick sverige nu egentligen?! :D

Härligt ! Jag såg någonstans en uppgift om att Sverige skulle få runt 1% vid lansering. 60k tillverkade enheter i månaden bör ju ge över tusen kameror till Sverige.
Hur som helst, Grattis !
 
Mankan G skrev:


Man får dessutom en glassig Nikontidning, som jag tyvärr inte minns namnet på. Reklam givetvis men den är trevlig med en massa bra bilder att drömma om.......

Senaste Nikon Pro innehöll Nikon Pro Extra med härliga bilder med kameror (D3 och D300) i verklig storlek. Jag blir lite sugen på en D300 när jag bläddrade igenom blaskan. Tyvärr kan jag inte se behovet för mig med en D300, men jag får nog klura ut något för att övertyganda mig själv.
 
Man kan riktigt känna spänningen och se framför mig hur iviriga nikonister hänger vid butiken innan öppningsdags. Hur nervösa fingrar fumlar på telefonen för att ringa och fråga: -har den kommit? Spänt klickande hit till detta inlägg med misstankar om att den första D300 kanske kanske redan landat :) Håll ut säger jag bara.

Min gissning är att spänningen är rätt stor på butikerna också, kanske trippar de runt på tå och väntar att lastbilen skall komma. När kommer den? Hur många kameror kommer egentligen? Skall bli mycket spännande att se hur mycket kameror som egentligen kommit in? Över butikerna förväntan eller under våran?

Ser fram emot att se de första D300-ägarna inlägg snart. Själv får jag hålla mig kall, tills imorgon.
 
Jag slängde in en fråga till kameradoktorn om D300 i fredags - blev just uppringd om att jag
kan hämta ut mitt ex. Spekulationerna om knapp
tilldelning verkar inte stämma?

/Roger
 
Björketorparn....

Beställde min den 4:de september från en affär som handlar med "Björketorparn" som ska vara en av sveriges största oberoende ÅF. Dom kunde inte speca ett lev.datum och inte precisera en köplats, men trodde inte jag skulle få av första sändningen...

Så nu på morgonen ringde jag Kameradoktorn, och fick ett hus...:)

All heder dock till "min" butik som gjort vad dom kan.

Utdelningen verkar lite konstig när jag kan köpa "över disk" idag, men inte få den jag beställde i början av september...

Det får en ju att tro att tilldelningen är "godtycklig"...

Men nu är jag glad, sätter mig i bilen till sthlm och Kameradoktorn... :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.