Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Äsch va tusan - lite småsvettig kan jag väl få vara ändå; jag som tar klivet direkt från D70?!

Per
 
En till iskall, anledningen är att jag troligtvis ändå inte kommer att ha tid för kameran när den väl trillar ner (eller de närmaste måndaderna heller för den delen) på torsdag morgon. Ja, eftersom den skickas till mig och jag måste hålla ut en extra dag, men tålamod är en dygd som det heter. Eller "Den som väntar på något gott....." :-D Tänk vad den här typen av lyxkonsumtion gör med oss människor. USCH! ;-)
 
Ja det är rätt hemskt faktiskt...

Har läst rätt mycket på dpreview senaste dagarna när jag varit hemma och sjuk. Herregud.. folk som sitter med D200*2, D2X och nu har beställt D300 samt D3. "jag behöver dom i arbetet" Jovisst.. det kan jag förstå.. men hur många kameror kan man använda samtidigt?

Jag kommer behålla min D200 som backup.
 
Jo, Jeppe svettas knappast som den inbitna Canonist han är, skulle jag tro. Hur många här som beställt D300:an har varit febriga och kallsvettiga över Canon 40D? Lixom...
 
Sedan står det att de PRELIMINÄRT får in dom då.

Om några dagar så kommer det fullkommligt drälla av D300 här. Får ni inte tag på någon i sverige så titta lite på butiker i Europa, tror nog chanserna är rätt goda att man får tag på en rätt snart, trots att man inte stått kö sedan 23 augusti.
 
johan.morck skrev:
Sedan står det att de PRELIMINÄRT får in dom då.

Till skilnad från Dustin så är dom normalt ganska träffsäkra.
Står det 10 st med ett ganska kort datum så har dom i regel fått ett leveransbesked från leverantören om datum och antal.

Min har "förväntat sänddatum" 071127...
 
Det har du säkert rätt i Daniel, MEN det har stått den 27:e på Kompletts sida vääääldigt länge, gissningsvis en månad. Kanske mer. Betvivlar inte att de får in några D300 imorgon, det är nog möjligt. Frågan är väl bara så om de är "svenska" modellen, med svensk manual?
 
timofej skrev:
Jo men han hänger såpass mycket i tråden att man börjar nästan misstänka något. :) Han ringde ju t o m Nikon. :)

Hahaha... Mjo, man har ju en del kontakt med både Nikon, Canon och övriga startfältet när det skall beställas kameror för test. Då passar man ju på att ställa en massa obekväma frågor oxå. Att jag hänger i Nikontrådarna beror nog mer på att det inte finns så många Canontrådar att hänga i just nu. Dessutom måste jag ju kolla så att det inte spårar ur ;)
 
johan.morck skrev:
Det har du säkert rätt i Daniel, MEN det har stått den 27:e på Kompletts sida vääääldigt länge, gissningsvis en månad. Kanske mer. Betvivlar inte att de får in några D300 imorgon, det är nog möjligt. Frågan är väl bara så om de är "svenska" modellen, med svensk manual?

I absolut värsta fall blir det norsk version...
 
Jeppe skrev:
Hahaha... Mjo, man har ju en del kontakt med både Nikon, Canon och övriga startfältet när det skall beställas kameror för test. Då passar man ju på att ställa en massa obekväma frågor oxå. Att jag hänger i Nikontrådarna beror nog mer på att det inte finns så många Canontrådar att hänga i just nu. Dessutom måste jag ju kolla så att det inte spårar ur ;)
He He !!!!!!!!!!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.