** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Teodorian skrev:
Jag har köplats 5 hos CP. Den som var allra först i kön beställde tre hus medan vi övriga bara beställde var sitt.

Ärligt talat har jag lite svårt att känna någon större förtjusning över att få min D300 eftersom det är D3:an och de nya zoomarna jag väntar leveransbesked på.

Var det D300 han/hon beställde 3 av han/hon som var först i kön?

Vet du nått om hur beställningslistan på D3an se ut?

Johan Ahlbom skrev:
Var det D300 han/hon beställde 3 av han/hon som var först i kön?

Vet du nått om hur beställningslistan på D3an se ut?

1) Ja, tre D300-hus förhandsbokade av samma kund!

2) Nej, jag frågade inte om kölistan för D3. Han frågade om jag var NPS och det lät inte så lovande när jag berättade att jag inte är det! Jag beställde direkt på morgonen den 23/8 så jag antar att jag ligger bland de tio första även för D3:an.

NPS-förtur gäller för D3 och de nya 400, 500 och 600 med VR.

johan.morck skrev:
Fick precis det rätt väntade samtalet från SF där jag inte helt oväntat blev erbjuden att köpa en D300 ur den första leveransen. Jag tackade förstås nej, med hänsyn till alla er andra som så gärna vill ha kamernan ;-) och så berättade han något otroligt. De hade fått en tilldelning åp 150-200 kameror. VA!? Han kunde inte svara på varför det blivit så och hur det ser ut hos andra försöljare, vad gäller tilldelningen. Om vi antar att det han sa var sant så har ju SF fått en enormt stor tilldelning vilket skulle kunna innebära att många andra också fått bra tilldelning.

Jag hörde exakt samma sak när jag ringde till SF förra veckan att de fått ett rykte om att at de skulle få leverans på upp till 200 hus, ville inte skriva ngt då det fortfarande kändes som ganska osäkra fakta. Men när du Johan kommer med liknande så finns det nog kanske någon grund i det.

De vågade dock ej begräfat ngt men sade bara att om det stämmer så är jag safe att få ett hus ur första leveransen (då jag beställde den 24/8), fortfarande har jag dock ej fått samtalet från SF utan hoppas på det i morgon - ringde dock idag o bad om att få hämta huset istället för PF för att ev hinna få det till fotografering på Globen horseshow i helgen (attans bara att man fegade och inte köpte batterigreppet i HK när man var där i helgen)...

//Stefan

Tjohoo!

Jag får en kamera i morrn!
Ett litet kryptiskt svar när jag frågade om det inte spelade någon roll vilken köplats jag hade "har du förbeställt en kamera så får du en i morgon"

Dom jobbar tydligen till två på nätterna just nu. Skoj!

Synd bara att de ej får in batterigreppet samtidigt som huset när andra marknader redan börjar ha det (tycker ju inte att Sverige är först ut så de borde ha kortare leveranstid på det).

SmurfMolly skrev:
Tjohoo!

Jag får en kamera i morrn!
Ett litet kryptiskt svar när jag frågade om det inte spelade någon roll vilken köplats jag hade "har du förbeställt en kamera så får du en i morgon"

Dom jobbar tydligen till två på nätterna just nu. Skoj!
Då sitter vi i samma båt då.
Det känns ungefär som natten innan julafton när man var liten!
Har svååårt att tro att jag kommer kunna sova som vanligt inatt :)

Stefan71a skrev:
Synd bara att de ej får in batterigreppet samtidigt som huset när andra marknader redan börjar ha det (tycker ju inte att Sverige är först ut så de borde ha kortare leveranstid på det).

Enligt SP så ska det dyka upp batterigrepp i nästa vecka, vi får väl se.
Har inte hört något från SP ännu om mitt hus så det kanske blir samtidigt man får dem eller?????????
/Pelle

Det är ingen som beställt hos Hegethorns? Om så är fallet, har ni hört nått om ev. leverans?

Jag har tidigare fått ett mail där man trodde på tilldelning så att det täckte alla förbokade...

Teodorian skrev:
1) Ja, tre D300-hus förhandsbokade av samma kund!

2) Nej, jag frågade inte om kölistan för D3. Han frågade om jag var NPS och det lät inte så lovande när jag berättade att jag inte är det! Jag beställde direkt på morgonen den 23/8 så jag antar att jag ligger bland de tio första även för D3:an.

NPS-förtur gäller för D3 och de nya 400, 500 och 600 med VR.

Men Tore, varför har du inte ansökt om medlemskap i NPS (eller NPU för den delen). Om du nu snart blir ägare till två av Nikons bästa kameror - förtjänar inte du då inte att få så proffsig service som möjligt av Nikon?

Det är ju ingen mytomspunnen orden som t.ex.Frimurarna. Utan ett sätt för Nikon att hålla taight kontakt/relation med sina allra mest avancerade kunder/användare.

Här läser du om NPS och NPU, du hittar även anmälningsblankett där. http://www.nikon.se/home/sv_SE/local/broad/204/1.html

Hälsningar

Adam

Pling på dörren sa det och så var man ägare till Nikon d300 :D Fick den med UPS 3 minuter sedan, God bless America! Nu ska det lekas :)

Grattis! I sverige få vi hålla ut några timmar till, minst 16st skulle jag gissa :)

PS. Hoppas du tycker det är mer än en leksak :) DS.

johan.morck skrev:
Grattis! I sverige få vi hålla ut några timmar till, minst 16st skulle jag gissa :)

PS. Hoppas du tycker det är mer än en leksak :) DS.

Hehe jodå, var så säker :) Men man känner ju sig som ett litet barn på julafton :D Laddar batteriet nu så ska passa på att ladda ner Caputer NX och installera, fick bara Serial-key så man skulle tydligen ladda ner och uppdatera och ha sig.

Hm, jag har ett litet dilemma. I somras köpte jag D200 och använde den i drygt två månader. Sedan sålde jag den eftersom D300 var på G. Då fick jag drygt 11000 kr (betalade 15500 kr med objektivet), vilket var ett OK pris. Gick väl minus 2-3 kr om jag räknar med objektivets värde. Men jag har hela tiden köpt prylar som jag sedan har sålt. Den enkla anledningen varför jag har gjort så är för att jag oftast har köpt saker som funnits på marknaden ett tag. Men nu har jag pengar till D300, och jag har även en order som SP ringde till mig om. Köpa eller inte köpa?

Vet ärligt talat inte varför jag skriver detta, men jag känner mig bara för att skriva ut det. Har ni någongång varit i en liknande situation? Vad för argument kan jag använda? Själv säger jag att jag verkligen vill satsa på foto, och kan ev. i framtiden komma att sälja bilder.

Det jag vill säga är att min mamma tycker jag är galen som bara köper och säljer saker. Givetvis förlorar jag själv på det, men jag är så jäkla sugen på att skapa ett intresse gällande foto. Det pirrar i magen.

Tyckaren skrev:

Men Tore, varför har du inte ansökt om medlemskap i NPS (eller NPU för den delen). Om du nu snart blir ägare till två av Nikons bästa kameror - förtjänar inte du då inte att få så proffsig service som möjligt av Nikon?

Det är ju ingen mytomspunnen orden som t.ex.Frimurarna. Utan ett sätt för Nikon att hålla taight kontakt/relation med sina allra mest avancerade kunder/användare.

Här läser du om NPS och NPU, du hittar även anmälningsblankett där. http://www.nikon.se/home/sv_SE/local/broad/204/1.html

Hälsningar

Adam

Jag uppfyller inte kraven (har inte företag):

"Du ska kunna visa att du är professionellt yrkesverksam som fotograf genom att tillsammans med ansökan skicka kopia av presskort, anställningsbevis, registreringsbevis för egen firma eller liknande dokument som visar på yrkesmässigt utövad verksamhet."

AH1 skrev:
Hm, jag har ett litet dilemma. I somras köpte jag D200 och använde den i drygt två månader. Sedan sålde jag den eftersom D300 var på G. Då fick jag drygt 11000 kr (betalade 15500 kr med objektivet), vilket var ett OK pris. Gick väl minus 2-3 kr om jag räknar med objektivets värde. Men jag har hela tiden köpt prylar som jag sedan har sålt. Den enkla anledningen varför jag har gjort så är för att jag oftast har köpt saker som funnits på marknaden ett tag. Men nu har jag pengar till D300, och jag har även en order som SP ringde till mig om. Köpa eller inte köpa?

Vet ärligt talat inte varför jag skriver detta, men jag känner mig bara för att skriva ut det. Har ni någongång varit i en liknande situation? Vad för argument kan jag använda? Själv säger jag att jag verkligen vill satsa på foto, och kan ev. i framtiden komma att sälja bilder.

Det jag vill säga är att min mamma tycker jag är galen som bara köper och säljer saker. Givetvis förlorar jag själv på det, men jag är så jäkla sugen på att skapa ett intresse gällande foto. Det pirrar i magen.

Jag tycker det är helt ok för dig att uppgradera till D300 - så länge du köper utrustningen utan lånade pengar och du har foto som passion.

Teodorian skrev:
Jag tycker det är helt ok för dig att uppgradera till D300 - så länge du köper utrustningen utan lånade pengar och du har foto som passion.
Exakt, eller ja.. har ju inte börjat med foto på allvar, men intresset finns där. Och låna pengar är det sista som jag skulle göra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar