SmurfMolly
Aktiv medlem
Teodorian skrev:
I-landsproblem...
Japp! =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Teodorian skrev:
I-landsproblem...
Teodorian skrev:
Jag har köplats 5 hos CP. Den som var allra först i kön beställde tre hus medan vi övriga bara beställde var sitt.
Ärligt talat har jag lite svårt att känna någon större förtjusning över att få min D300 eftersom det är D3:an och de nya zoomarna jag väntar leveransbesked på.
Johan Ahlbom skrev:
Var det D300 han/hon beställde 3 av han/hon som var först i kön?
Vet du nått om hur beställningslistan på D3an se ut?
johan.morck skrev:
Fick precis det rätt väntade samtalet från SF där jag inte helt oväntat blev erbjuden att köpa en D300 ur den första leveransen. Jag tackade förstås nej, med hänsyn till alla er andra som så gärna vill ha kamernan ;-) och så berättade han något otroligt. De hade fått en tilldelning åp 150-200 kameror. VA!? Han kunde inte svara på varför det blivit så och hur det ser ut hos andra försöljare, vad gäller tilldelningen. Om vi antar att det han sa var sant så har ju SF fått en enormt stor tilldelning vilket skulle kunna innebära att många andra också fått bra tilldelning.
Då sitter vi i samma båt då.SmurfMolly skrev:
Tjohoo!
Jag får en kamera i morrn!
Ett litet kryptiskt svar när jag frågade om det inte spelade någon roll vilken köplats jag hade "har du förbeställt en kamera så får du en i morgon"
Dom jobbar tydligen till två på nätterna just nu. Skoj!
Stefan71a skrev:
Synd bara att de ej får in batterigreppet samtidigt som huset när andra marknader redan börjar ha det (tycker ju inte att Sverige är först ut så de borde ha kortare leveranstid på det).
Teodorian skrev:
1) Ja, tre D300-hus förhandsbokade av samma kund!
2) Nej, jag frågade inte om kölistan för D3. Han frågade om jag var NPS och det lät inte så lovande när jag berättade att jag inte är det! Jag beställde direkt på morgonen den 23/8 så jag antar att jag ligger bland de tio första även för D3:an.
NPS-förtur gäller för D3 och de nya 400, 500 och 600 med VR.
johan.morck skrev:
Grattis! I sverige få vi hålla ut några timmar till, minst 16st skulle jag gissa
PS. Hoppas du tycker det är mer än en leksak DS.
Tyckaren skrev:
Men Tore, varför har du inte ansökt om medlemskap i NPS (eller NPU för den delen). Om du nu snart blir ägare till två av Nikons bästa kameror - förtjänar inte du då inte att få så proffsig service som möjligt av Nikon?
Det är ju ingen mytomspunnen orden som t.ex.Frimurarna. Utan ett sätt för Nikon att hålla taight kontakt/relation med sina allra mest avancerade kunder/användare.
Här läser du om NPS och NPU, du hittar även anmälningsblankett där. http://www.nikon.se/home/sv_SE/local/broad/204/1.html
Hälsningar
Adam
AH1 skrev:
Hm, jag har ett litet dilemma. I somras köpte jag D200 och använde den i drygt två månader. Sedan sålde jag den eftersom D300 var på G. Då fick jag drygt 11000 kr (betalade 15500 kr med objektivet), vilket var ett OK pris. Gick väl minus 2-3 kr om jag räknar med objektivets värde. Men jag har hela tiden köpt prylar som jag sedan har sålt. Den enkla anledningen varför jag har gjort så är för att jag oftast har köpt saker som funnits på marknaden ett tag. Men nu har jag pengar till D300, och jag har även en order som SP ringde till mig om. Köpa eller inte köpa?
Vet ärligt talat inte varför jag skriver detta, men jag känner mig bara för att skriva ut det. Har ni någongång varit i en liknande situation? Vad för argument kan jag använda? Själv säger jag att jag verkligen vill satsa på foto, och kan ev. i framtiden komma att sälja bilder.
Det jag vill säga är att min mamma tycker jag är galen som bara köper och säljer saker. Givetvis förlorar jag själv på det, men jag är så jäkla sugen på att skapa ett intresse gällande foto. Det pirrar i magen.
Mankan G skrev:
Du behöver inget företag för NPU. Bara för NPS.......
Teodorian skrev:
Men som NPU-are har jag väl ingen förtur till D3:an?!
Exakt, eller ja.. har ju inte börjat med foto på allvar, men intresset finns där. Och låna pengar är det sista som jag skulle göra.Teodorian skrev:
Jag tycker det är helt ok för dig att uppgradera till D300 - så länge du köper utrustningen utan lånade pengar och du har foto som passion.