Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Det skulle vara intressant att i, t.ex. februari-mars, få reda på hur långa köerna varit egentligen och hur mycket som varit luft p.g.a dubbel/trippelbokningar. Min gissning är 30-40% luft. Kan det vara så att vi själva genom att göra så förlänger leveranstiderna? (ja, jag står själv i två köer)

Förresten; Jag såg på Nikons hemsida att VD:n bad om ursäkt för strulet med cashback och flashback.
Det skulle vara kul om dom även la ut en kommentar till den tillsynes rätt förvirrade tilldelningen av D300. Inte för att vi längtande skulle bli hjälpta av det, men man kunde ju spara informationen till nästa gång det blir dax att beställa nytt:)
 
Per skrev:
Hmm.. intressant att flera butiker gått under näthandlarna! Tror banne mig jag ska ta en tur till Expert här i Nyköping nu; när jag pratade med honom i början på veckan lät det först knappt som om han viste att Nikon hade nya modeller på G, men efter lite knappande i datorn kunde han se att han skulle få in några D300.

Per

..sådär, jodå - de hade fått in en som inte var såld ännu. 16999 för hugade spekulanter, själv väntar jag väl i godan ro till juli 2009 när Cyberphoto kan leverera..

Per
 
Mycke snack lite verksta..

Är lite förvånad att jag inte får upp en bild tagen med Nikon D300 när jag söker...eller levererar den inte??

Mvh

Magnus
 
Re: Mycke snack lite verksta..

blenda12 skrev:
Är lite förvånad att jag inte får upp en bild tagen med Nikon D300 när jag söker...eller levererar den inte??

Mvh

Magnus

I mitt fall beror det på att jag är mitt uppe i en flytt..har just packat upp D300:an och batteripacket..men alla mina objektiv befinner sig på nya adressen!
 
Nu har jag fått min D300. Känns roligt eftersom jag har väldigt mycket jobb inför jul imorgon.
Då får jag klämma och känna ordentligt på den. Just nu sitter jag och är frustrerad eftersom batteriet laddar.

Hoppas alla ni andra tänker plåta lite mycket som jag ska.
Ha det gott i adventsstöket.

Patric
 
Expert i gallerian Stockholm hade vid 10.30 nio st D300 på hyllan.
De som inte är vad dom heter ni vet!

Men om man promt ska ha en D300 snabbt!

/Selfish
 
Ja, inte blev det som vid släppet av D200 inte.

Nu finns ju D300 att köpa över disk på många håll.
Och så ska det ju vara.
 
Jo, men det är ju bra att veta till en annan gång att det var helt meningslöst att beställa en redan i augusti!

Nikon har ju prioriterat "sin egen" affär och de största kedjorna verkar det som medans mindre handlare ( som min ) inte fått en enda...
 
Mm, jag beställde igår morse, får min på tisdag och det verkar som att många fortfarande står i kö på de stora ställena!

Ingvar
 
Jo tack!
Har beställt från Scandinavian Photo för ett bra tag sedan, men ser ut att få vänta några veckor till.
Får väl se hur långt mitt tålamod sträcker sig. Ska bli skönt att få hålla i en lite stadigare bit än min D70s som visserligen har presterat bättre än väntat, men som kändes lite som ett nerköp efter F2AS, F4E och F100:an som jag körde med innan.
 
Lite udda, tyckte jag nog det var när jag för ca en månad sedan prel.bokade en D300.

Sent ute, javisst. Men har inte behovet förän i jan/febr (vill inte ha kvittor detta år), så det sade jag till leverantören.

Förvånad blev jag då jag i torsdags fick ett mail som sade att jag kunde hämta varan i deras butik.

Jag har alltså ingen brådska, men hamnade tydligen bra till ändå... Ja ja..
 
stadac skrev:
Hur går det för er som beställt på Cyberphoto, har någon fått sitt hus?

Hade plats 19, huset mm. skickades i fredags så det kommer väl på tisdag kanske.

Posten som sölar... allt norr om stockholm är ju räknat som sumpmark i posten ögon :)))
/JOP
 
Jonke O skrev:
Hade plats 19, huset mm. skickades i fredags så det kommer väl på tisdag kanske.

Posten som sölar... allt norr om stockholm är ju räknat som sumpmark i posten ögon :)))
/JOP

Ja jag beställde objektiv, batterigrepp och dylikt från CP. Tar en himla tid, bor endast 12 mil ifrån CP, men de skickar grejorna först ner till ånge för att sedan skicka upp dom igen, är det inte att överarbeta?
 
Tja, jag tror nog inte att posten eller läget har så mycket med det hela att göra denna gången.
Om Nikon kunde dela ut D300:eek:r som godis från "sin butik" redan i onsdags så är det snarare hos dem vi ska söka orsaken.

Postgången från västkusten till norrlandskusten ToR har alltid gått på max 2 dagar så även om Posten ofta är ett skämt så brukar de sköta paket tämligen bra.

Fråga hellre din lokala handlare om Nikon Store!

Om jag ska vara tvungen att åka till Stockholm eller gå till "No name -Know nothing-store"" för att få tag i en Nikonkamera i framtiden så lär jag byta märke.
2 Nikon-verkstäder i hela landet och bägge i Sthlm-området gör även det att man vissnar litet, en svullen vecka för att få ett enkelt fel åtgärdat är ibland alldeles för lång tid.

Helt klart är i alla fall att Nikon struntar fullkomligt i sina mindre kunder och satsar vidare på VD´ns Vision om Nikon Stores samt Möjligen, och det är ett Stort möjligen, leveranser till utvalda butikskedjor.

Jag hade svårt att tro det när jag hörde det tidigare i år men tyvärr tyder allt på att det är sant och Nikon går mot att bli ett Stockholms-märke....

Tja, det har provats inom andra brancher att Importören börjar konkurera men sina leverantörer, men det brukar nästan alltid sluta i en krash!

Det jäser i buskarna runt om i landet och jag skulle inte vilja vara VD hos Nikon när det jäst klart!

Har dom fått ordning på autofokusen på 1D3:an ännu förresten?
 
Senast ändrad:
Niklas H. skrev:
Tja, jag tror nog inte att posten eller läget har så mycket med det hela att göra denna gången.
Om Nikon kunde dela ut D300:eek:r som godis från "sin butik" redan i onsdags så är det snarare hos dem vi ska söka orsaken.

Postgången från västkusten till norrlandskusten ToR har alltid gått på max 2 dagar så även om Posten ofta är ett skämt så brukar de sköta paket tämligen bra.

Fråga hellre din lokala handlare om Nikon Store!

Om jag ska vara tvungen att åka till Stockholm eller gå till "No name -Know nothing-store"" för att få tag i en Nikonkamera i framtiden så lär jag byta märke.
2 Nikon-verkstäder i hela landet och bägge i Sthlm-området gör även det att man vissnar litet, en svullen vecka för att få ett enkelt fel åtgärdat är ibland alldeles för lång tid.

Helt klart är i alla fall att Nikon struntar fullkomligt i sina mindre kunder och satsar vidare på VD´ns Vision om Nikon Stores samt Möjligen, och det är ett Stort möjligen, leveranser till utvalda butikskedjor.

Jag hade svårt att tro det när jag hörde det tidigare i år men tyvärr tyder allt på att det är sant och Nikon går mot att bli ett Stockholms-märke....

Tja, det har provats inom andra brancher att Importören börjar konkurera men sina leverantörer, men det brukar nästan alltid sluta i en krash!

Det jäser i buskarna runt om i landet och jag skulle inte vilja vara VD hos Nikon när det jäst klart!

Har dom fått ordning på autofokusen på 1D3:an ännu förresten?

___________________________________________

Tänk lite till och framför allt lite längre.

Vilken månad på året har Nikons nordiska huvudlager mest att packa, och vilken period i den månaden har de absolut mest att göra? Svar, det är ju självklart slutet av november. Alla nordiska handlare skriker efter att få allehanda varor - inte bara D300, för skulle Nikons försäljning stå och vackla med D300:ans vara eller icke vara så skulle de snart vara ute ur spelet!

Varför är det ingen gnällspik som i så fall klagar på att Expert fick varorna först av alla - tisdags förmiddag!!!

Felet Nikon gjorde var att de skulle ha satt ut ett startdatum för försäljningsstart, t.ex. i torsdags eller fredags - då hade ni gnällspikar inte haft så mycket att gnälla om.

Sedan kan ju också handlarna vara lite mer "på" så att de är säkra på att de får varorna i tid.

Koncentrera dig du på att bli duktig på att sälja massor med tillbehör, för du är säkert en sådan handlare som "hjälp till" att det inte finns några marginaler för oss andra kvar på husförsäljningen.

När skall ni norrlänningar sluta vara avundsjuka på Stockholmare?

Hälsningar

Adam
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.