Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Jultomten kommer tidigt i år!

Dustin skickade ut min D300 i eftermiddag.
Så sent som vid middag, stod det
beräknat leveransdatum 2007-12-21 på
min order.
 
Skarpis skrev:
Fick ett samtal i går kväll, jag kan hämta min D300! Förväntningar på topp men, det kanske har behandlats tidigare, vilken minnestyp krävs för att kunna utnyttja prestanda - extreme III eller IV?
Extreme IV har jag läst på ett annat forum.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Så var det det här med batteriet igen.
Batteriet kommer naturligtvis oladdat, och jag fick i butiken "ordern" om att batteriet skulle ligga i laddaren 10-12 timmar första gången det ladas, ÄVEN om laddaren säger att batteriet är fullt!

Hur är det egentligen...?
 
CrazzlY skrev:
Extreme IV har jag läst på ett annat forum.

-------------------------------------------

Så var det det här med batteriet igen.
Batteriet kommer naturligtvis oladdat, och jag fick i butiken "ordern" om att batteriet skulle ligga i laddaren 10-12 timmar första gången det ladas, ÄVEN om laddaren säger att batteriet är fullt!

Hur är det egentligen...?

Butiken har fel. Det stämde för gamla "ång"-batterier. Ladda tills laddaren säger att det är klart, sen kör hårt.
 
CrazzlY skrev:
Extreme IV har jag läst på ett annat forum.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Så var det det här med batteriet igen.
Batteriet kommer naturligtvis oladdat, och jag fick i butiken "ordern" om att batteriet skulle ligga i laddaren 10-12 timmar första gången det ladas, ÄVEN om laddaren säger att batteriet är fullt!

Hur är det egentligen...?

Laddaren slutar ladda när batteriet är fullt.
En grön lampa tänds då på laddaren och ytterligare "laddning" är totalt meningslös.

Hade det varit så att extra lång laddning hade behövts av någon anledning hade det garanterat stått med stora bokstäver i manualen.

Det går också utmärkt att ladda batteriet till tex 20% så du hinner "leka av dig" innan du låter batteriet laddas fullt.
Normalt brukar batteriet vara ca 10-15% laddat vid leverans.
 
CrazzlY skrev:
Extreme IV har jag läst på ett annat forum.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Så var det det här med batteriet igen.
Batteriet kommer naturligtvis oladdat, och jag fick i butiken "ordern" om att batteriet skulle ligga i laddaren 10-12 timmar första gången det ladas, ÄVEN om laddaren säger att batteriet är fullt!

Hur är det egentligen...?

Passa på och gå ner till butiken och lär dom hur det ligger till :)

/kent
 
Hmm, nu har jag en laddare som heter MH-18a (antar att ni har en exakt likadan) och lampan har slutat "blinka" gult, utan lyser nu fast gult istället. Är det fullt då, eller ska den gula lampan slå om till grönt?

Leka av sig var det ja... :)
 
CrazzlY skrev:
Hmm, nu har jag en laddare som heter MH-18a (antar att ni har en exakt likadan) och lampan har slutat "blinka" gult, utan lyser nu fast gult istället. Är det fullt då, eller ska den gula lampan slå om till grönt?

Leka av sig var det ja... :)

Fast sken = fullladdat....

Har du öppnat manualen ?

/kent
 
CrazzlY skrev:
Mmm, men när Daniel nu skrev att den skulle börja lysa GRÖNT, så blev jag lite fundersam :)

Då läser man manualen, det står där... går fortare än att fråga på fs.

Men nu är den frågan ur världen och vi går vidare.

Jag hoppas på att få hårdtesta kameran i helgen, sambassadeur spelar på debaser!
 
Grattis till alla er som fått sitt exemplar!
Fick ett mail idag från SP där det står att min beställning är på G också.

Kom nu ihåg att en kamera är bara en kamera och gör en människa inte lycklig, man måste ha ett gäng objektiv också ;).

/Micke
 
Kl 9,50 ringde mobilen. Det var Jonas (tror jag ) från SP. Det fanns 1 st D300 där som väntade på mig sa han. 10.05 steg jag in hos SP i Bankeryd. Där stod det än NPS fotograf från Värnamo, som fick beskedet att Nikon hade bestämt att de inte släpper några kameraror förän den 30/11. Jaha tänkte jag, det blir att åka igen, men det gällde D3:eek:rna. Jag fick min D300 precis 3 månader sedan jag beställde den
Det verkar finnas gott om D300 ute för MM hade idag helsidersannons på D300 för 1560 kr, plus lite annat godis för Nikonfotografer. Jag startade en tråd då de öppnade sin butik på Solåsen i Jönköping. Det fanns de som inte kunde tänka sig att handla på MM, för de kunde ingenting. Jag frågade på SP om Nikon Capture ingår, men säljaren visste inte vad det vad för något. Likaså var han ganska okunnig om de nya zoomarna som kommmer. Kanske kunskapsnivån inte är så stor även på SP i Bankeryd
Nu har jag laddat upp batteriet på jobbbet, så nu ska ägna mig åt lite annat
 
chiyoda skrev:
Det verkar finnas gott om D300 ute för MM hade idag helsidersannons på D300 för 1560 kr, plus lite annat godis för Nikonfotografer.

Härligt pris, hade de batterigreppet för 300 spänn också då?

En annan har haft kameran i en låda hela dagen medan jag jobbat med annat...tur det är helg snart!
 
Märkligt med den 30/11 för D3 förresten, jag vet att D3:eek:r levererats igår till vanliga kunder, om än NPS:are. Fast det hör väl inte hemma i den här tråden.
 
miklu skrev:

Kom nu ihåg att en kamera är bara en kamera och gör en människa inte lycklig, man måste ha ett gäng objektiv också ;).

/Micke

Haha, jag har ju gjort missen att beställa mina nya objetiv för sent, de kommer troligtvis till veckan med posten, medan jag kan hämta mitt D300:hus imorgon på expert. jag får tänka positivt, jag hinner lusläsa manualen.
 
chiyoda skrev:
Kl 9,50 ringde mobilen. Det var Jonas (tror jag ) från SP. Det fanns 1 st D300 där som väntade på mig sa han. 10.05 steg jag in hos SP i Bankeryd. Där stod det än NPS fotograf från Värnamo, som fick beskedet att Nikon hade bestämt att de inte släpper några kameraror förän den 30/11. Jaha tänkte jag, det blir att åka igen, men det gällde D3:eek:rna.

verkar onekligen skumt att D3an inte fick släppas till den där NPS fotografen, som jag förstått det så har ju en hel del fotografer fått sin D3 redan? Vet minst 3 st glada fotografer i D3trådarna som fått sina..


/J
 
Så, då har jag oxå varit och hämtat min. Har stått i kö på några ställen sen i början av september. I början av veckan ringde jag till Expert i Trollhättan och hörde efter ifall de visste när och om de skulle få några. Svaret blev tre stycken på torsdag så jag paxade en direkt. Och mycket riktigt fanns den där idag. Helt sjukt kul! Tänk att man kan få en kamera över disk bara tre dagar efter man bokat den.. Det trodde jag aldrig. Känn på den SP&CP. :)
Autofokusen är ju helt snuskig jämfört med min K10D. Pentaxen blir omkörd i 380khm/h..

I like Nikon!
 

Bilagor

  • d300-70-200.jpg
    d300-70-200.jpg
    83.5 KB · Visningar: 844
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.