** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Åter till leveranser:

Expert Götaplatsen ringde och garanterade leverans idag efter kl 15.

På min fråga tidigare i veckan om hur många de får svarade de "Hur många vill du ha" + "Alla som tecknat sig får kameror".

De som inte får lev. där de tecknat sig kanske skulle slå en signal...

Nu fick jag jag nyss mail ifrån SP Bankeryd om att min kamera ligger och väntar på att skeppas. Samtidigt ringde Expert och sa att de hade en till mig. Så jag ringde SP och fick avbokat min. De fick in 80 kameror igår och väntar ytterligare ett 20-tal nästa vecka. Det rådde ett skönt kaos där nu sa han.
Det verkar lossa tillslut iallfall..

Vill bara påpeka att min kameraväska nu är med sanningen överensstämmande, Nonno! Kameran, nya normalzoomen (bytte ut mitt 18-135 på en gång) samt 4 gig Extreme finns i väskan!

Men va jobbigt det blev nu. Mitt nya minneskort har ju inte dykt upp än. Det ligger hos posten någonstans i Sverige.. Surt! Ska man behöva köpa ett kort dyrt i butik? Eller kan man leka med kameran utan minneskort i? Antagligen inte lika roligt..

Leo S skrev:
Vill bara påpeka att min kameraväska nu är med sanningen överensstämmande, Nonno! Kameran, nya normalzoomen (bytte ut mitt 18-135 på en gång) samt 4 gig Extreme finns i väskan!
Grattis! Vad härligt! Nu är det bara att ge sig ut i rusket och testa om tätningen fungerar som den ska?
Lev väl med kameran.
/Nonno

johan.morck skrev:
Vilken nya normalzoom? 24-70mm eller 18-55mm VR?

24-70, ä du tokig pöjk...eeh Mörck menar jag! Inte i min härad, det blev en Sigma 18-50/2,8. Jag hade lite vånda inför bytet, men är helt nöjd nu, det enda jag går miste om är lite tele, men man får koppla på 70-300 lite oftare. Nikonzoomen är ju ärligt talat inte särskilt skarp.

Och så kan jag börja spara till drömmen - 24-70:ian...

Det går bra att "skjuta" med kamera utan kort i. Detta kan ju ses som negativt egentlige, eftersom du då kan TRO att du fotograferar fast du inte gör det MEN som tur är går det att justera detta i menyn, så att den blir låst utan kort i.

YES!!!

Min lokala fotohandlare ringde för en stund sedan och sa at jag hade ett lite guldfärgat packet att hämta...

Jag hoppar därmed ur kön på CyberP. men jag tror inte en plats runt 60 är så mycket till glädje för någon just nu..

/PA

Nu har D300 kommit till Västerås, även batterigreppet.
Har sedan tidigare ett laddat batteri så nu bekantar jag mig med kameran.
Ute är det tråkväder, det regnar. Vi får önska sol till helgen.
Beställd 24-70 har inte kommit än, men det, vis från 18-200 väntar jag inte se för än till våren.

JAAAAAA!!!!!!!!!!

Vid min vanliga 10 minutersintervalluppdatering av Cyberphotos hemsida står det nu "klar att skickas" på min order :)

Mina förhoppningar om att den ska hinna fram innan helgen är dock inte så stora då det brukar ta en extra dag från Cyberphoto men då vet jag ju i alla fall säkert att den kommer senast på måndag.

Plats 17 om någon undrar.

24-70

Hans William skrev:
Nu har D300 kommit till Västerås, även batterigreppet.
Har sedan tidigare ett laddat batteri så nu bekantar jag mig med kameran.
Ute är det tråkväder, det regnar. Vi får önska sol till helgen.
Beställd 24-70 har inte kommit än, men den, vis från 18-200 väntar jag inte se det för än till våren.

Januari har jag blivit meddelad att leverans blir om man beställer nu.

Tja, det beror ju på. Kan du en hel del om kameror tror jag nog att pengarna är bortkastade. Det här är väl trots allt en kamera som vänder sig till rätt vana fotografer. Att slanta upp 2000kr känns då rätt mycket? Vad är det för knep de kommer att lära ut där som inte står i en manual? Många kommer från D200, andra från D70 och D100 och skillnaderna är väl knappast brutala, säkert lätt att lära sig eller lära om sig. MEN det är ju min personliga uppfattning, att 2000kr är bortkastade pengar. Men har man en massa pengar över och känner att man sannolikt inte kommer att kunna använda kameran optimalt utan lite stöd så kanske det är OK. Min spontana reaktion är således USCH och FY så dyrt. Läs manualen om du är osäker och vänd dig hit så kan du lägga slantarna på något annat kul.

AH1 skrev:
Är det värt och betala 2000 kr för den grundläggande kursen om D300 av Nikon på fyra timmar?
Det verkar väl dumt eftersom allt står i manualen, och den kostar inte 2000:-. Den är gratis om man köper kameran vad jag vet.

...eller du kanske är en sån där som inte läser manualer? ;-)

Då har Cyberphoto ringt upp mig för att bekräfta min order. Skickar med express så jag har den här imorgon :)

Jag hade könummer 10 när jag beställde kameran.

Det står klar att skickas på både kamera och grepp på min order från Cyber.....Jippi

Men fick först ett mail att greppet kunde dröja och att dom kunde resta det så länge, men nu verkar det finnas trots allt...

/kent

Senast ändrad:
Fick det bekräftat via mail nu, både kamera och grepp är skickat, får väl förhoppningsvis prylarna på Måndag...

/kent

SF ringde....

Fick ett samtal i går kväll, jag kan hämta min D300! Förväntningar på topp men, det kanske har behandlats tidigare, vilken minnestyp krävs för att kunna utnyttja prestanda - extreme III eller IV?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar