Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Ah, då är det bara tre som måste avboka innan det är din tur. Sen är det snart jag, när du har fallit till föga och handlat någon annanstans ;-)
 
Köpte en D200 idag på Expert butiken på avenyn i Göteborg. Ingen kö jag bara gick in och köpte den över disk.
 
D200 HELSINGBORG

För er Skåningar som inte får tag på någon D200 så kan jag meddela att det kommer att finnas gott om D200 för direkt försäjlning på digitalmässan Fotohörnet Helsingborg 30/5, denna informationen har jag fått av butikschefen, alla kameratillverkare kommer att vara på plats, även tillverkare av tubkikare och digiskop finns på plats. Priset på D200 kommer inte att överstiga 16500 kr.
 
OK! Då kom det äntligen en laddning om drygt 20 st D200 till CyberPhoto vilket innebär att jag har den på onsdag exakt 5 månader och en dag efter beställnig. Snabba ryck i dagens samhälle ;)
 
Jag får en låda från samma pall som du - men behövde alltså bara vänta i tre månader och 18 dagar.
 
jimh skrev:
Jag får en låda från samma pall som du - men behövde alltså bara vänta i tre månader och 18 dagar.

Sjukt orättvist! Du borde få vänta bara för att ;) Jag snackade med Rolf idag på CP och det lät som om det var den största leveransen de hade fått iaf drygt 20 kameror alltså.
 
Kunde i fredags hämta min D200 hos Fotohörnan i Umeå efter ca 3 veckors väntetid. Det börjar nog lossna nu :)
 
Helt nöjd

Det började kännas lika förnedrande att vänta på Nikon D200 som att stå i krogkö - vilket jag aldrig skulle göra. Alltså sade jag upp min köplats, sålde ut mina Nikon-objektiv och har övergått helt och fullt till Canon. Har aldrig upplevt något liknande och tänker inte heller göra det igen. Lever nu gott med Canons 1Ds Mark II och D5:an i stället för Nikon D200.
 
Re: Helt nöjd

Tansi skrev:
Det började kännas lika förnedrande att vänta på Nikon D200 som att stå i krogkö - vilket jag aldrig skulle göra. Alltså sade jag upp min köplats, sålde ut mina Nikon-objektiv och har övergått helt och fullt till Canon. Har aldrig upplevt något liknande och tänker inte heller göra det igen. Lever nu gott med Canons 1Ds Mark II och D5:an i stället för Nikon D200.
Jag har förståelse för ditt beslut. Undrar hur många som valt denna desperata utväg?
 
Re: Helt nöjd

Tansi skrev:
Det började kännas lika förnedrande att vänta på Nikon D200 som att stå i krogkö - vilket jag aldrig skulle göra. Alltså sade jag upp min köplats, sålde ut mina Nikon-objektiv och har övergått helt och fullt till Canon. Har aldrig upplevt något liknande och tänker inte heller göra det igen. Lever nu gott med Canons 1Ds Mark II och D5:an i stället för Nikon D200.
Låt mig se om jag fattat detta rätt:

-- Du väntar på en kamera för 17000:-
-- Du tycker det tar för lång tid.
-- Du struntar i din köplats.
-- Du köper då inte en D2x istället, utan säljer dina Nikon-prylar.
-- I stället köper du två Canon-hus, för ca 100000:-...

Det låter faktiskt som du skulle ha bytt i vilket fall som helst...
 
*harkel*

Jag anar tendenser som kan förvandla det här till en Nikon vs Det Andra Märket-tråd. Vi kan väl försöka undvika det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.