Emeleus
Aktiv medlem
marpe skrev:
Förstå då mig som står i kö i Tyskland (Technikdirekt) och har gjort så sen i februari. Låg på dem senast igår och fick som vanligt hej-kom-och-hjälp-mig-svar som bara säger att de inte vet när de får leveranser från Nikon.
Så bara för att det är utanför Sverige är ingen garanti för att det ska gå snabbare.
En sak har jag svårt att förstå. Många gånger verkar folk så i en kö snällt och vänta på en kamera från ett företag.
Varför inte ringa runt till alla tänkbara små affärer och fotohandlare. Här i Borgå i Finland tex en liten svenskspråkig stad 5 mil öster om Helsingfors har de haft D200 stående på hyllan i månader utan köpare! Se www.karfoto.fi/ .
Se till att dammsuga marknaden och kontakta småhandlare i småstäder. Var envis och få fotohandlarna att jobba för er och ringa runt. De har ofta bättre kontaktnät. Det är en djungel och man ska inte vara nöjd med ett sk "ickesvar". Annars får man vackert vänta!
Den kvot som nikon har när det gäller distribuering av d200 slår inte rätt. Här i Borgå har de haft flera kameror på hyllan. Ingen här har behövt vänta.
Så lyder kråksången. Om ni skyndar er så har de på hyllan på karfoto. De är mycket pålitliga och trevliga. dessutom helt svenskspråkiga.
Lycka till!
Från en glad D200- ägare.