Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
marpe skrev:
Förstå då mig som står i kö i Tyskland (Technikdirekt) och har gjort så sen i februari. Låg på dem senast igår och fick som vanligt hej-kom-och-hjälp-mig-svar som bara säger att de inte vet när de får leveranser från Nikon.

Så bara för att det är utanför Sverige är ingen garanti för att det ska gå snabbare.

En sak har jag svårt att förstå. Många gånger verkar folk så i en kö snällt och vänta på en kamera från ett företag.
Varför inte ringa runt till alla tänkbara små affärer och fotohandlare. Här i Borgå i Finland tex en liten svenskspråkig stad 5 mil öster om Helsingfors har de haft D200 stående på hyllan i månader utan köpare! Se www.karfoto.fi/ .

Se till att dammsuga marknaden och kontakta småhandlare i småstäder. Var envis och få fotohandlarna att jobba för er och ringa runt. De har ofta bättre kontaktnät. Det är en djungel och man ska inte vara nöjd med ett sk "ickesvar". Annars får man vackert vänta!

Den kvot som nikon har när det gäller distribuering av d200 slår inte rätt. Här i Borgå har de haft flera kameror på hyllan. Ingen här har behövt vänta.

Så lyder kråksången. Om ni skyndar er så har de på hyllan på karfoto. De är mycket pålitliga och trevliga. dessutom helt svenskspråkiga.

Lycka till!

Från en glad D200- ägare.
 
Det såg så ut igår (1 juni) också nämligen att det fanns D200 hemma hos Dustin. Men när jag ringde dem i morse så hade de inga kvar och kunde inte säga när de skulle få in flera!

Men vem vet det kanske stämmer bättre nu?!

/Peter
 
petwal skrev:
Det såg så ut igår (1 juni) också nämligen att det fanns D200 hemma hos Dustin. Men när jag ringde dem i morse så hade de inga kvar och kunde inte säga när de skulle få in flera!

Men vem vet det kanske stämmer bättre nu?!

/Peter

Ringde du Dustin eller DustinHome? För jag beställde en D200 idag eftermidag från Dustin Home som har på lager. Dom hade 20:tal igår när jag ringde och frågade. Och som jag ser nu på deras hemsida så står det att dom har på lager, alltså DustinHome ska det vara.
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag väntade en vecka på min D200. och då han posten fördröja leveransen genom att klanta till det. Som Emeleus skriver, Ring runt och kolla om ni inte vill vänta.

Att hoppas på Svenska Nikon verkar hopplöst, om inte ett logistiskt under sker.
 
Jag tycker det verkar som var och varannan fotobutik här i Göteborg har D200 på lager. T.ex Expert på Götaplatsen som säljer den för 16495 och har en stor reklamvepa utanför affären...

Och t.ex Fotokungen i Stockholm har den i lager för samma pris.

http://fotokungen.jetshop.se/
 
Föll för frestelsen...

Såååå... är jag också med D200. Har inte köat, tänkte vänta ett tag till det lugnat ner sig, men så passerade jag Expert i Kungens Kurva idag och där föll jag för frestelsen. 16995 kronor senare gick jag ut ur butiken med en kubformad guldtacka i papp. Ett minneskort fick jag med i farten också. Har skjutit av ett hundratal bilder under eftermiddagen... jag är kär. Nu åker D70-n ut till försäljning på Köp&Sälj.
 
Grattis! Du kanske blir besviken på att batteriet tar slut så snabbt jämfört med D70, men misströsta inte. Det blir betydligt bättre efter några uppladdningar.
 
Det verkar finnas olika distributionskanaler för Nikons D200. Min tog en dags leverans. Från beställning till leverans. Köpte min på Japan Photo i Malmö. Tror inte att de har någon bra fungerande hemsida, men man kan gå in i butiken och beställa eller kanske ringa. Seriös butik och trevlig personal. Nej då, jag är inte anställd på Japan Photo :), bara nöjd kund.
 
Japan Photo får inte sina kameror från Nikon Sverige utan från distrubitören i Norge. Det är en norsk kedja som också har svenska butiker.
 
Som jag har sett på Fotosidan verkar det redan vara en dussin kamera.. Många som tagit bilder med D200:eek:r. Konstigt om ni inte får era kameror.
 
Batteritid

Det är riktigt Bo,
D70:an behövde nästan aldrig laddas, men man kan ju köpa batterigreppet till D200. Blir avsevärt tyngre, men man får ju även bättre ergonomi för vetikala plåtningar.
Har varit väldigt nöjd med min D70:a. D200 känns dock som en division upp i robustness (härligt svenskt ord :) ) och funktioner. Men det tar några tusen bilder innan det brukar "sitta"
 
Då är det väl dags för en Canon ägare att hjälpa Nikongänget att komma över 100 sidor!
 
Tyvärr räckte det inte för +100 sidor så jag får väl göra en insats också...

Ursäkta att jag inte hade något matnyttigt att komma med. Men ok - varenda affär här i Göteborg verkar ha D200 i lager nu...
 
Tja,
vi får väl döpa om tråden till "Leveranser av 18-200".
Nikon hade 1400 eller 1800 st. ( minns inte vilket ) restade förra veckan.

Men man får väl hoppas att man har det när Tomten ska förevigas.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.