Slowfinger
Aktiv medlem
robowich skrev:
Det fungerar ju inte så i dagens IT-samhälle. Om man skulle fråga alla som beställt (läs köpt) en D200 så tror jag att de flesta hittills har skickat efter den osedd som grisen i säcken. Min lokala handlare tar ju inte hem någon D200 för att ha på hyllan så att man kan se den IRL och servicen hos honom är obefintlig, men jag lovar att om han beställde nu så fick han en före CP iaf för att sedan ta 22000.- för den. Sedan är det ju så att inte alla bor i Malmö, Stockholm eller GTB där dessa butiker vanligtvis finns så vi skiter högaktningsfullt i om vissa webshopper har ett uthämtningsställe eller inte, vi får gå till Domus eller OK för att hämta våra kameror lika fullt, även när dessa "butiker" med "personlig service" har levererat dem via post.
Det varierar nog oerhört mellan olika butiker. Där jag har handlat har jag oftast fått jättebra service. Oftast är det ett tufft jobb att driva butik. Jag förvånas inte över om Nikon stödjer fysiska butiker som säkert har tillräckligt svårt att konkurrera mot nätbutiker med helt andra kostnader.
Så fort bristen är över är ju allt som vanligt igen och handlarna tappar sin lilla konkurrensfördel.