Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
robowich skrev:
Det fungerar ju inte så i dagens IT-samhälle. Om man skulle fråga alla som beställt (läs köpt) en D200 så tror jag att de flesta hittills har skickat efter den osedd som grisen i säcken. Min lokala handlare tar ju inte hem någon D200 för att ha på hyllan så att man kan se den IRL och servicen hos honom är obefintlig, men jag lovar att om han beställde nu så fick han en före CP iaf för att sedan ta 22000.- för den. Sedan är det ju så att inte alla bor i Malmö, Stockholm eller GTB där dessa butiker vanligtvis finns så vi skiter högaktningsfullt i om vissa webshopper har ett uthämtningsställe eller inte, vi får gå till Domus eller OK för att hämta våra kameror lika fullt, även när dessa "butiker" med "personlig service" har levererat dem via post.

Det varierar nog oerhört mellan olika butiker. Där jag har handlat har jag oftast fått jättebra service. Oftast är det ett tufft jobb att driva butik. Jag förvånas inte över om Nikon stödjer fysiska butiker som säkert har tillräckligt svårt att konkurrera mot nätbutiker med helt andra kostnader.
Så fort bristen är över är ju allt som vanligt igen och handlarna tappar sin lilla konkurrensfördel.
 
Expert-Zfoto

Gick precis förbi Expert-Zfoto (gamla Fischer) på Götaplatsen Göteborg där dom har en D200 i skylten iallafall för 16495:- För övrigt en mycket bra fotobutik med bra service, trevlig personal.
 
Jepp - en av alla trevliga och kunniga butiker jag handlat i. Japan Photo vid Drottningtorget är en annan butik med D200 i lager för samma pris.
Snackade med dom och eftersom det är en norsk kedja som inte får kamerorna via svenska Nikon har dom en jämn ström av leveranser.

Var för övrigt i Spanien förra veckan. Där fanns D200 på hyllan i varje butik jag passerade.
 
Latino skrev:
Jag ringde Nikon och sa att jag köpt från Japan photo i Malmö , men han så till mig att eftersom dom inte köper kameran av nikon Sverige så får jag betala 450 kr för manualen.

Utan att snacka med nikon faxade jag in kopia på kvitto och garantisedel från japanphoto i GBG.
två dagar senare kom svensk manual med dhl utan tjafs. Gratis!
No problemas

Förövrigt funkar D200:an asbra. Mycket nöjd.
 
kazoya skrev:
Utan att snacka med nikon faxade jag in kopia på kvitto och garantisedel från japanphoto i GBG.
två dagar senare kom svensk manual med dhl utan tjafs. Gratis!
No problemas

Förövrigt funkar D200:an asbra. Mycket nöjd.




Jag har nu haft lite mailväxling med Nikon och dom vad om ursäkt och så <att det var fel av den jag pratade med innan och att dom skulle skicka en gratis Manual, så idag fick jag en med DHL, dom är inte omöjliga jag behövde inte skicka något kvitto på att jag hade en kamera ens.
 
Nikon D200 finns i Oslo

Hej,

Jag ser att flera önskar att få tillfälle att köpa en Nikon D200 men att det kan vara svårt att få tag på den i Sverige.

Just nu är jag i Oslo och jobbar och har sett Nikon D200 i MINST 4 olika fotoaffärer här.

Pris omkring 15700:- NOK.

Mvh
Anders
 
Skönt att det ordnar sig för dig med manualen. Nikon borde inte knota, kan de inte få fram kameror så kan de åtminstonde se till att kunderna får en manual när vi själva ordnar en D200.
 
Jag har följt denna tråd och följde rådet att fråga Japanfoto om tillgång på D200 i förrgår och visst hade de den, till och med på hyllan, så jag beställde en genast och fick den levererad igår (tack Japanfoto för oerhört snabb leverans).

Vidare, så har jag även idag varit i kontakt med Nikon och dom har nu ändrat sig gällande manualen och vips kostar den 450:- om kameran är köpt på Japanfoto, bara så att inte flera går på samma pump så att säga.

Detta känns inte bra, då jag tidigare bara haft goda erfarenheter av Nikons support och det har till och med faktiskt varit en av anledningarna till att jag stannat kvar hos Nikon, men nu vet i tusan hur jag ska göra. Detta må vara en skitsak, men att ta 450:- för en pocketbok, det tycker jag är riktigt uselt. Att Nikon Sverige inte kan leverera kameror, eller ens ge klara besked gällande tilldelning av kameror är ju rena katastrofen och då borde en sketen manual kunna levereras på ren goodwill, tycker jag.

//Irriterad
 
Torda skrev:
Jag har följt denna tråd och följde rådet att fråga Japanfoto om tillgång på D200 i förrgår och visst hade de den, till och med på hyllan, så jag beställde en genast och fick den levererad igår (tack Japanfoto för oerhört snabb leverans).

Vidare, så har jag även idag varit i kontakt med Nikon och dom har nu ändrat sig gällande manualen och vips kostar den 450:- om kameran är köpt på Japanfoto, bara så att inte flera går på samma pump så att säga.

Detta känns inte bra, då jag tidigare bara haft goda erfarenheter av Nikons support och det har till och med faktiskt varit en av anledningarna till att jag stannat kvar hos Nikon, men nu vet i tusan hur jag ska göra. Detta må vara en skitsak, men att ta 450:- för en pocketbok, det tycker jag är riktigt uselt. Att Nikon Sverige inte kan leverera kameror, eller ens ge klara besked gällande tilldelning av kameror är ju rena katastrofen och då borde en sketen manual kunna levereras på ren goodwill, tycker jag.

//Irriterad

Jag kan bara hålla med! Fattar inte hur Nikon Sverige kan ha sådana problem att få in kameror till Sverige. Verkar som om alla andra länder får större tilldelning. Sedan kom svenska Nikon på att de kameror Japanfoto säljer är för den svenska marknaden men inte kommit hit genom dem, så då vill de helt plötsligt ha betalt för den manual de tidigare delat ut helt gratis... särbehandling verkar ligga Nikon varmt om hjärtat ;-)
 
Alldeles nyss fick jag återigen ett samtal från tjejen jag tidigare pratat med (mycket trevlig, trots allt), som då säger att hon pratat med ansvarig chef och dennes beslut var att ALLA som köpt kameror från Japanfoto, som begär svensk bruksanvisning, kommer att få den hemskickad gratis.

Detta tycker jag ligger mycket mera i linje med vad jag är van vid, gällande Nikon support och nu kan jag glatt fota vidare med Nikon.
 
Torda skrev:
Alldeles nyss fick jag återigen ett samtal från tjejen jag tidigare pratat med (mycket trevlig, trots allt), som då säger att hon pratat med ansvarig chef och dennes beslut var att ALLA som köpt kameror från Japanfoto, som begär svensk bruksanvisning, kommer att få den hemskickad gratis.

Detta tycker jag ligger mycket mera i linje med vad jag är van vid, gällande Nikon support och nu kan jag glatt fota vidare med Nikon.

Kovändning!
 
Exakt, kudos till Nikon, som med all säkerhet i längden vinner på att bemöta sina kunder på ett seriöst och bra sätt. Jag är djupt imponerad av att de faktiskt kunde ändra sig.
 
Torda skrev:
Exakt, kudos till Nikon, som med all säkerhet i längden vinner på att bemöta sina kunder på ett seriöst och bra sätt. Jag är djupt imponerad av att de faktiskt kunde ändra sig.
Jag får garanterat en svensk manual med kameran men så har jag väntat i 5 månader på den också!
 
Jag har inte hängt med i tråden men jag undrar om det finns nån/några affärer på internet som har dom i lager?

tack på förhand // Jesper
 
som sagt, prova med Japanfoto. Även om dom inte har på hyllan, så är väntetiden väldigt kort.
 
Dessvärre verkar väntetiden för svar på e-post från Japanphoto vara lika lång som de flestas väntetid på en D200.

Skicka ett brev för ett par veckor sedan. Ytterligare ett efter någon dag. Har än så länge inte fått något svar.
 
Prova att ringa i stället, det tog ungefär 22 timmar innan jag hade kameran i handen, efter att jag lagt på luren och då har posten varit inkopplade för transport från Göteborg till Mjölby.
 
Torda skrev:
Alldeles nyss fick jag återigen ett samtal från tjejen jag tidigare pratat med (mycket trevlig, trots allt), som då säger att hon pratat med ansvarig chef och dennes beslut var att ALLA som köpt kameror från Japanfoto, som begär svensk bruksanvisning, kommer att få den hemskickad gratis.

Detta tycker jag ligger mycket mera i linje med vad jag är van vid, gällande Nikon support och nu kan jag glatt fota vidare med Nikon.

Hennes chef kanske läser den här tråden. :)
 
Hej,

jag har lite funderingar angående Japanfoto. Vad jag förstått så tar de in kameror som ej går via Nikon Nordic. Kamerorna kommer då utan svensk bruksanvisning. Det är väldigt bra då att Nikon Nordic skickar ut en svensk bruksanvisning gratis för en produkt som inte gått via deras distribution.

Gäller garantin för Nikon Nordic om dessa går sönder? Om det är så att dessa tas in utanför den vanliga distributionskedjan så kommer det enbart vara en kostnad för Nikon Nordic om någon av kamerorna skulle gå sönder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.