Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
fridhamre skrev:
tröttnade på att vänta och skaffade mig en begagnad Canon 20D i nyskick för 6000:- istället - otroligt nöjd med min nya kamera och nu har jag 10 000:- att spendera på optik ;)

Mailade Nikon för en vecka sedan och bad att de skulle kommentera denna länk med tanke på att omvärlden verkar ha på lager men inte Sverige, men jag har varken sett någon kommentar från dem eller fått något mail till mig om hur det ligger till. Hoppas dock att de ser detta och förstår att de tappar kunder när de inte kan leverera.
 
Lena W skrev:
Mailade Nikon för en vecka sedan och bad att de skulle kommentera denna länk med tanke på att omvärlden verkar ha på lager men inte Sverige, men jag har varken sett någon kommentar från dem eller fått något mail till mig om hur det ligger till. Hoppas dock att de ser detta och förstår att de tappar kunder när de inte kan leverera.

Jag är kritisk till Nikon Sverige eller Nikon Norden som jag tror att de egentligen heter. De verkar ha en mycket bristfällig organisation trots den relativt nyliga omorganisationen. Jag säger som en kollega till mig sa...
"Ha!, en sådan omorganisation är som att skrämma upp en flock kråkor. De flyger upp och landar på lite nya grenar men det är samma jäkla fågelflock."
 
Senast ändrad:
Hämtade ut min 200:a i kväll. Beställde i slutet av januari från SP, lång väntan. Nu har jag en hel del pyssel framför mej, menyerna är ju oändliga :) sedan blir det fota av. Kameran och batterigrepp känns bra så här långt.

mvh
SvenOlov
 
SP verkar fått en större leverans nu. Beställde i andra hälften av mars och fick igår besked om att den ligger och väntar på att skickas ut. Härligt!!
 
Ringde Kameradoktorn i Stockholm i torsdags och var och köpte min D200 samma dag. Samma pris som SF, minus fraktkostnader...

Är extremt nöjd med kameran så här långt.

/P
 
Fick som sagt min D200 i fredags och jag smällde av 60 bilder i ett naft. Alltså... den är ju bara för skön... Har nu legat på gräsmattan i helgen och fotat djur, barn och blommor och den är bara såååå läcker, men oj vilka menyer! Menyerna är något att bita i!

Har en känsla av att det ligger till med leveranserna på detta vis:

I Sverige vill inga företag ligga med varor på lager. Företagen vet att vi är ett tålmodigt folk, och beställer först en laddning när kunderna visar intresse. Tänk bara på hur det är att köpa en ny bil. Man får vänta i flera månader. I andra länder accepterar inte konsumenterna att få vänta på varan. I dessa länder finns också D200 att köpa. Nikon i Sverige beställer förmodligen enbart när kunder lagt beställning och då kanske inte heller fullt antal. Vi har ju sett i den här tråden att många står i fler än en kö till kameran. Tänk om det är så att de räknar med att 10-20 procent av beställningarna inte fullföljs. Då beställer de inte fullt antal heller.

//L
 
D200 för leverans

Kan tipsa om att Expert på Triangeln i Malmö vid lunchtid 8 maj har två stycken D200 för omgående leverans.
 
I mitt fall är det inte manualen, men jag har andra skäl att hålla mig till just Cyberphoto. Däremot är det naturligtvis bra om andra hoppar av och köper hos japaneserna istället ;)
 
D200an

Hmm.. jag har beställt en d200 i Luleå på Fotoquick eller vad de nu heter.. och min skulle iallafall komma i juni-juli någongång..
 
jimh skrev:
I mitt fall är det inte manualen, men jag har andra skäl att hålla mig till just Cyberphoto. Däremot är det naturligtvis bra om andra hoppar av och köper hos japaneserna istället ;)

Samma här fast senats jag kollade låg jag på 19:e
Jag beställde 23:e dec. Det måste var anågon form av illvilja från Nikon att CP inte får kameror. SP har ju levererat förbi 300:e köplatsen. och CP har inte betat av 80 st ännu :(
 
robowich skrev:
Det måste var anågon form av illvilja från Nikon att CP inte får kameror. SP har ju levererat förbi 300:e köplatsen. och CP har inte betat av 80 st ännu :(

Det är väl så att Nikon prioriterar handlare som har butik och därmed kan ge personlig service och som kan visa kunden kameran IRL.

Tycker ärligt talat inte att det är så konstigt eller upprörande i en bristsituation...
 
Slowfinger skrev:
Det är väl så att Nikon prioriterar handlare som har butik och därmed kan ge personlig service och som kan visa kunden kameran IRL.

Tycker ärligt talat inte att det är så konstigt eller upprörande i en bristsituation...

Fast Cyberphoto har väl butik?
 
Slowfinger skrev:
Det är väl så att Nikon prioriterar handlare som har butik och därmed kan ge personlig service och som kan visa kunden kameran IRL.

Tycker ärligt talat inte att det är så konstigt eller upprörande i en bristsituation...

Det fungerar ju inte så i dagens IT-samhälle. Om man skulle fråga alla som beställt (läs köpt) en D200 så tror jag att de flesta hittills har skickat efter den osedd som grisen i säcken. Min lokala handlare tar ju inte hem någon D200 för att ha på hyllan så att man kan se den IRL och servicen hos honom är obefintlig, men jag lovar att om han beställde nu så fick han en före CP iaf för att sedan ta 22000.- för den. Sedan är det ju så att inte alla bor i Malmö, Stockholm eller GTB där dessa butiker vanligtvis finns så vi skiter högaktningsfullt i om vissa webshopper har ett uthämtningsställe eller inte, vi får gå till Domus eller OK för att hämta våra kameror lika fullt, även när dessa "butiker" med "personlig service" har levererat dem via post.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.