Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Asson skrev:
Mejla direkt. Finns inget att vänta på. Här är mejladressen: Japanphoto

Tack Anders för länken.
Var inne i Malmö idag och hämtade ut en D200.
Det fanns fler på lager.
Nu ligger batteriet på laddning och jag skall scanna kvittot och skicka detta till Nikon så man kan få en svensk instruktionsbok.
 
Lundgren P skrev:
Tack Anders för länken.
Var inne i Malmö idag och hämtade ut en D200.
Det fanns fler på lager.
Nu ligger batteriet på laddning och jag skall scanna kvittot och skicka detta till Nikon så man kan få en svensk instruktionsbok.
Jaha, så du bor i krokarna. :) Grattis till kameran ialla fall. En svensk instruktionsbok behövs, jag trodde att erfarenheten från D70s skulle räcka. Men det gör det inte för mig ialla fall.
 
Men hallå!

robowich skrev:
Jag råkar veta att Nikon har ett horn i sidan till CyberPhoto p.g.a. den sakliga informationen till kunderna om att D70´n hade moréproblem när den började levereras. Nikon blev inte glad över att CyberPhoto informerade om detta på sin hemsida. De ville väl tysta ner det precis som de försökte med bandningen och batteritiden på D200´n

__________________________________________________

D70 såldes från mars 2004 till juni 2005, TROR DU VERKLIGEN ATT NIKON MISSUNNAR EN AV SINA KUNDER LEVERANSER PGA AV DET SOM HÄNDE FÖR TVÅ ÅR SEDAN? Kom igen nu!

Som andra räkneorakel hade listat ut här på tråden så har väl Cyber fått ca 40-50st D200, och om vi säger att det har knuffats ut ca 700st D200 sedan säljstart 15/12 - så innebär det att Cyber fått >5,7% av alla D200. Och Cyber har inte 5,7% marknadsandel i Sverige på proffs/semiproffskameror = de har fått fler än de flesta.

Adam
 
Re: Men hallå!

Tyckaren skrev:
__________________________________________________

D70 såldes från mars 2004 till juni 2005, TROR DU VERKLIGEN ATT NIKON MISSUNNAR EN AV SINA KUNDER LEVERANSER PGA AV DET SOM HÄNDE FÖR TVÅ ÅR SEDAN? Kom igen nu!

Som andra räkneorakel hade listat ut här på tråden så har väl Cyber fått ca 40-50st D200, och om vi säger att det har knuffats ut ca 700st D200 sedan säljstart 15/12 - så innebär det att Cyber fått >5,7% av alla D200. Och Cyber har inte 5,7% marknadsandel i Sverige på proffs/semiproffskameror = de har fått fler än de flesta.

Adam

Jag informerade helt sakligt i frågan om D70, det är du som drar slutsatserna!

När det gäller köer mm kan jag informera att jag stog på 87 plats på CP när jag beställde, över 300 på ScandinavianPhoto, över 200 på Dustin och 4 på en lokal handlare. Alla utom CP har kunnat leverera kameran redan, den sista för 2 veckor sedan. Jag väntar fortfarande på samtalet från CP... Om du har någon teori om tilldelning till handlare är du välkommen att berätta för mig.
 
Det är ganska enkelt!

Cyberphoto har väl igentligen varit "för duktiga", på att ta upp kölista.

De som fått tag på sin kamera hux flux, är ju de som ringt runt till mindre företag som inte haft några speciella kölistor = ringer man vid rätt tidpunkt så har man större chans att få tag på en kamera.

Adam
 
Re: Det är ganska enkelt!

Tyckaren skrev:
Cyberphoto har väl igentligen varit "för duktiga", på att ta upp kölista.

De som fått tag på sin kamera hux flux, är ju de som ringt runt till mindre företag som inte haft några speciella kölistor = ringer man vid rätt tidpunkt så har man större chans att få tag på en kamera.

Adam

Men de andra handlarna har ju rint mig, så de har helt klart levererat/fått avhopp, så att jag nått spetsen på listan.

Om man antar (vilket vi sysslar med hela tiden i detta forum) att handlarna har ungeför lika många avhopp procentuellt så resulterar det i ojämn tilldelning (enligt mig alltså).
 
Re: Re: Det är ganska enkelt!

robowich skrev:
Men de andra handlarna har ju rint mig, så de har helt klart levererat/fått avhopp, så att jag nått spetsen på listan.

Om man antar (vilket vi sysslar med hela tiden i detta forum) att handlarna har ungeför lika många avhopp procentuellt så resulterar det i ojämn tilldelning (enligt mig alltså).

Hur många kameror har du köpt?
 
Var i Köpenhamn i går 28/4 och där fanns den till försäljning över disk. Tyvärr så hadde jag inte tillräckligt med pengar med mig kostade 13500:-Dkr ca 17000:-Skr
 
Re: Re: Re: Det är ganska enkelt!

Sköna Helena skrev:
Hur många kameror har du köpt?

Jag har tackat nej till alla hittills pga ett bra paketpris på CP. Jag har ju en D70s som backup så jag sitter egentligen inte i sjön utan tycker det är värt att vänta lite för att spara några tusenlappar.
 
Sköna Helena skrev:
Står du i kö för paket?
Är det någon som har levererat D200 i paket?

Med paket menar jag inte ett kit, utan en D200 samt en hel del annan utrustning vilket hos VISSA handlare bl.a. CP kan rendera i ett lägre pris. Kalla det mängdrabatt, paketpris eller vad ni vill.

Egentligen så står jag kvar i kön hos CP endast för deras godisbit ;)
 
Nu har den kommit, min D200 och ett 18-70. Beställde den från Tyskland för en vecka sedan. Totalt 19.000 SEK vilket jag tycker är schysst.

Vill man inte stå i kö till augusti eller betala överpris rekomenderar jag

http://shop.multimedia.de

Fick tipset här på sidan.

:)
 
Beställde hos min lokale Expert-handlare förra veckan. Han ringde Nikon och fick beskedet att den skulle levereras i september. I dag kom den(!) och här sitter jag och fingrar på den medan batteriet laddas! Tack Åke!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.