Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Glad.

Jag tröttnade på att vänta på Nikon D200 från de stora leverantörerna den kommer aldrig tänkte jag jag har plats 58 på Cyberphoto och dom har fåt 12 st den sista månaden inte en chans att få en innan hösten tänkte jag så jag mailade Japan photo i Malmö, dom skickar en imorgon enda nakdel är att den har engelsk manual men lite får man tåla .
 
Re: Glad.

Latino skrev:
Jag tröttnade på att vänta på Nikon D200 från de stora leverantörerna den kommer aldrig tänkte jag jag har plats 58 på Cyberphoto och dom har fåt 12 st den sista månaden inte en chans att få en innan hösten tänkte jag så jag mailade Japan photo i Malmö, dom skickar en imorgon enda nakdel är att den har engelsk manual men lite får man tåla .

Scanna in kvittot när du fått kameran och kontakta Nikon support så får du en svensk manual kostnadsfritt. Kameran är köpt hos en svensk återförsäljare utan svensk manual så nikon skickar dig en.
 
Re: Re: Glad.

Asson skrev:
Scanna in kvittot när du fått kameran och kontakta Nikon support så får du en svensk manual kostnadsfritt. Kameran är köpt hos en svensk återförsäljare utan svensk manual så nikon skickar dig en.

Om företaget man köper av innehar f-skattesedel i Sverige, räknas de då som svensk återförsäljare? När jag frågade Nikon ville de ha 450 pix för en svensk manual, trots att jag skrev att jag köpt kameran i Sverige.
 
Fick precis ett samtal från Yfo i malmö som undrade om jag ville ha en D200 (som jag redan avbestält i Stockholm för mer än en månad sen).

Men ja nu är det fixat så fåt hoppas att den personen efter mig i stockholms kön blir glad nu!
 
Re: Re: Re: Glad.

Garden_State skrev:
Om företaget man köper av innehar f-skattesedel i Sverige, räknas de då som svensk återförsäljare? När jag frågade Nikon ville de ha 450 pix för en svensk manual, trots att jag skrev att jag köpt kameran i Sverige.
Jag frågade Nikon och de svarade bara, "Har du köpt kameran av en svensk återförsäljare och svenska manualen saknas så skickar vi den kostnadsfritt" Vad Nikon räknar som svensk återförsäljare vet jag inte, men Japanphoto i Malmö är det.
 
Jag ringde Nikon och sa att jag köpt från Japan photo i Malmö , men han så till mig att eftersom dom inte köper kameran av nikon Sverige så får jag betala 450 kr för manualen.
 
Såklart Nikon ogillar Japanphoto - de har ju haft fräckheten att sälja en hel drös av deras kameror utan den gängse väntetiden på 6 månader..
 
Jag ställde mig i kö på SF i typ februari tror jag. Och igår kontaktade de mig och sa att de hade min kamera. Dock tackade jag nej.
 
fick min idag..

Ställde mig i kö hos expert helsingborg för två,tre veckor sedan och idag fick jag min kamera.. Batteri på laddning nu... *gäsp*
 
Min Svenska manual kom med DHL idag. Kostnadsfritt. Det är mindre än två veckor sedan jag kontaktade Japanphoto. Nu har jag en D200 med svensk manual. :)
 
Latino skrev:
Jag ringde Nikon och sa att jag köpt från Japan photo i Malmö , men han så till mig att eftersom dom inte köper kameran av nikon Sverige så får jag betala 450 kr för manualen.
Undrar hur dom gör med garantijobben då...

Kommer den från utlandet så räknas den ju som gråimport vilket förmodligen gör att nikon i Sverige hänviar till återförsäljaren.
 
Asson skrev:
Min Svenska manual kom med DHL idag. Kostnadsfritt. Det är mindre än två veckor sedan jag kontaktade Japanphoto. Nu har jag en D200 med svensk manual. :)

Fan hur ska dom ha det, du får den gratis, jag får betala 450 kr :eek:)
 
Latino skrev:
Fan hur ska dom ha det, du får den gratis, jag får betala 450 kr :eek:)

Nikon Sverige i ett nötskal! Jag läste i ett tidigare inlägg om någon som fick beskedet att den kommer i september och hux flux kom den dagen därpå! Detsamma hände mig när jag köpte min D70s jag beställde den hos CP, de fick beskedet att "Ni får inga kameror förrän tidigast om två veckor" Dagen efter fick de in en last från Nikon som Nikon själva inte visste om att de skickat. Bra koll inom organisationen :)
 
Hade stått i kö hos Scandinavian photo sen i januari men de bara fördröjde leveranstiden hela tiden. Från början sa de trolig leverans i feb, senaste budet var troligen i maj.

Kontaktade Kamerahuset i stenungsund för någon vecka sedan och de skickade kameran efter en vecka!

Nu har jag haft den snart två veckor och är helnöjd!

Jag som iof var jättenöjd med min D100 är verkligen upp över öronen kär nu :)
 
För att upprepa vad jag skrev i Nikonforum tidigare.

Om någon är intresserad så har Expert på Mobilia i Malmö, 2 eller 3 stycken D200 i butiken just nu. De är kanske inte så billiga 16.995:- om jag minns rätt, men om man inte orkar vänta så är det kanske värt det. För min del var det det och jag har inte ångrat mig.
 
Okej här kommer lite tips... Zebramedia kan ta hem D200 rätt snabbt det låg en och skräpa brevid min 30d idag! pris 16.000 Ni som inte orkar vänta =D kan slå en pling för han kan fixa fram fler obs dom fins inte på deras sida men han tar hem på beställning.
 
En fotograf blir lite gladare den här helgen :)

Har precis avbokat en D200 från SP i Stockholm, fick en kamera mycket fortare från annat håll, undrar vem den glada ägaren blir :eek:)

Det verkar som de har fått en leverans nu, ställde mig i kön i januari.
 
Leverans at last!

Så landade till sist miraklet från SP, måste säga att de varit otroligt trevliga trots den lilla leveranstiden från Nikon.

Lite "skit i näsan" är det då objektivet 18-200 verkar ritas om och byggas i en annan galax för den tar om möjligt änn längre tid att få fram...
Tur man har en svåger som snällt lånar ut en glugg.

Hang in there folks.

Ny Nikonist
 
tröttnade på att vänta och skaffade mig en begagnad Canon 20D i nyskick för 6000:- istället - otroligt nöjd med min nya kamera och nu har jag 10 000:- att spendera på optik ;)
 
Re: En fotograf blir lite gladare den här helgen :)

Epic skrev:
Har precis avbokat en D200 från SP i Stockholm, fick en kamera mycket fortare från annat håll, undrar vem den glada ägaren blir :eek:)

Det verkar som de har fått en leverans nu, ställde mig i kön i januari.

Ja - tänk om det är jag som är den glada nya ägaren. Beställde för en och en halv månad sedan. Jag får den hem om en timme. Den ligger nu på kontoret och väntar...

//Tjoho!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.