Slowfinger
Aktiv medlem
D200 är (nästan) den perfekta kameran. Men tänk på att det kommer en ännu perfektare om tre år ungefär. Och då måste man ju byta upp sig igen ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wijkmark skrev:
JNågon som har erfarenhet av både D200 och F100/F5? Har D200 jämförbar kvalitet?
/Nicklas
Lejjonet skrev:
Jag behöver nog fundera lite. D200 är nog kanske lite dyr för mej, speciellt när man måste ha ett objektiv också lite svårt annars... Helt plötsligt låg Canon EOS 30d bra till, är nog lite velig av mej, är nog bäst att jag sover på saken så jag inte gör något förhastat...
Tack för all hjälp jag fått av er iallafall =)
Isak_B skrev:
Och jag tvivlar på att jag kommer gå över ISO 400 någongång..men vi fotar ju alla under olika förhållanden
Slowfinger skrev:
Dom är jättebra, mycket seriösa och en av dom större fotoaffärerna i Göteborg. Köpte mitt D70-kit där till exempel.
Otroligt att dom kan leverera så mycket D200r. Kanske för att det är en norsk kedja.
Wijkmark skrev:
Hm, det verkar finnas mycket olika åsikter om D200, eller så varierar kvaliteten mycket mellan exemplaren.
Slowfinger skrev:
Eller varför inte Canon 20D? Många proffs, särskilt tjejer, använder den (den är lättare än Canons värstingar). En kanonkamera som säkert kommer att säljas ut till grymt bra pris nu när 30D ersätter. Funderade själv på en sådan trots att jag sitter med mycket Nikonoptik.
Okej - D200 är säkert totalt lite bättre, men om man får ett 20D-hus nytt för 10 000 så vet i katten om inte 20D är ett bättre köp.
Lycka till med ditt köp!
pareli skrev:
Egentligen är alla testresultat ganska entydiga.
Kolla exemplevis på http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/
Men, jag hade svårt att på allvar tro att den hade såpass många svagheter.
pareli skrev:
Egentligen är alla testresultat ganska entydiga.
Kolla exemplevis på http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/
Men, jag hade svårt att på allvar tro att den hade såpass många svagheter.