Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
¨Blinn¨Anders skrev:
Vi är faktiskt flera här på FS som har fått trevliga påket från Cyberphoto. Så vart du har fått, att inte CP levererat några, i från vet jag inte. Det är i alla fall inte korrekt.

Tack Cyberphoto! fast det tog lite tid ;-)

Det var någon som skrev här för ett par veckor sedan att CP inte levererat än, men det var ju kul att det kommit igång.
 
Gav upp igår, och köpte en beg D70s i stället ..och idag ringde Japanfoto och undrade om jag ville ha en D200.
Nåväl, får väl se det som att jag fick lite hjälp att göra ett mer rationellt val - nu får jag ju ett par fina objektiv o en blixt för samma slantar..

/Per
 
Per skrev:
Gav upp igår, och köpte en beg D70s i stället ..och idag ringde Japanfoto och undrade om jag ville ha en D200.
Nåväl, får väl se det som att jag fick lite hjälp att göra ett mer rationellt val - nu får jag ju ett par fina objektiv o en blixt för samma slantar..

/Per

Hehe, de kontaktade mig i går. :)
 
Såg just att Pixmania har D200 i lager. 18 544:-

Se inte detta som en rekommendation från mig, jag vet att det finns de som har dåliga erfarenheter av Pixmania, men själv köpte jag det tydligen i Sverige svåråtkomliga blixtpaketet R1C1 där, och det köpet fungerade alldeles utmärkt.

/henrik
 
amaster skrev:
Såg just att Pixmania har D200 i lager. 18 544:-

Se inte detta som en rekommendation från mig, jag vet att det finns de som har dåliga erfarenheter av Pixmania, men själv köpte jag det tydligen i Sverige svåråtkomliga blixtpaketet R1C1 där, och det köpet fungerade alldeles utmärkt.

/henrik


lite väl blodigt pris. när det finns för 15 000.
 
>>lite väl blodigt pris. när det finns för 15 000.

En handlare fick besök:

- Vad kostar oxfilén?
- Den kostar 180 kronor per kilo
- Jaså, men i affären på andra sidan gatan skyltar de med 140 kronor.
- Varför köper du inte där då?
- De hade slut.
- Jaha, när vår oxfilé tar slut kostar den bara 120 kronor...

/henrik
 
Nu stod jag inte ut längre......

Ja, nu stod jag inte ut utan kamera längre. Fick min utrustning stulen för en månad sedan och ställde mig då i kö för en D200 på Kameradoktorn. Var inne igår och stod då ungefär på plats 150 i kö och de trodde att jag skulle få min kamera i augusti. TJENA!
Beställde en Canon 5D med kitobjektivet 24-105 f4 IS och en 300 f4 IS från Cyberphoto istället. Det blir första gången som man man kalla sig för Canotist då :)

Nu behöver jag bara vänta några dagar till......
 
Dustinhome

Pratade med dustinhome idag.

den 20/3 ska dom få in 5 st D200 :)
Hoppas nu att en 7st på kölistan före mig hoppar av så blir jag jätteglad åt en ny D200

Fast risken är nog stor att man får batterigreppet före kameran :(
 
SP

Pratade med SP idag för att höra kring ev. leveranser från Nikon och det lät som att de ev skulle kunna börja få vecko leveranser nu istället för månadsvis som nästan har varit fallet... Så de hade ett antal hus som skulle komma in denna vecka. Själv så låg jag precis i gränslandet ifall jag ev skulle kunna få någon ur denna sändning eller om jag får vänta till nästa..

//S
 
Det här känns ju toppen!

Jippi... Har precis insett att jag kommer få vänta en evighet på min kamera! har nämligen inte kollat så mycket på D200 fören nu å kommit precis på att jag vill ha en sånn, så just nu står jag inte i kö nån stans så kan ju gissa att jag kommaer att stå i kö i x antal månader =( Någon som har nått förlsg på snabbaste stället?
 
Re: Det här känns ju toppen!

Lejjonet skrev:
Jippi... Har precis insett att jag kommer få vänta en evighet på min kamera! har nämligen inte kollat så mycket på D200 fören nu å kommit precis på att jag vill ha en sånn, så just nu står jag inte i kö nån stans så kan ju gissa att jag kommaer att stå i kö i x antal månader =( Någon som har nått förlsg på snabbaste stället?

Skulle föreslå dina lokala kamerahandlare. Undviker du bara jättarna så som CP och SP kan du förmodligen ha den inom två månader (vilket är betydligt kortare tid än de flesta av oss har väntat).
 
Eller som han som ringde Japan Photo i slutet av februari på inrådan av mig. Tre veckor tog det. Samma pris som SP. Lokala handlare - ja!
 
Tack för alla tips =) Får kolla på nån fotoaffär här i närheten, lär väll finnas någon i falun eller borlänge, har inte så stor koll :p inte var dag man köper en ny kamera precis :p
 
Lejjonet skrev:
Tack för alla tips =) Får kolla på nån fotoaffär här i närheten, lär väll finnas någon i falun eller borlänge, har inte så stor koll :p inte var dag man köper en ny kamera precis :p

Eller också slår du till på en D70s med kitlins Julia? Verkligen ett prisvärt alternativ som förstagångs-systemare det med.

Och ärligt - jag ser egentligen ingen skillnad i bildkvalitet med min nya D200. Blir lite nostalgisk när jag åter fotograferar med min D70.

Den kameran funkar verkligen till nästan allt...
 
Slowfinger skrev:
Eller också slår du till på en D70s med kitlins Julia? Verkligen ett prisvärt alternativ som förstagångs-systemare det med.

Och ärligt - jag ser egentligen ingen skillnad i bildkvalitet med min nya D200. Blir lite nostalgisk när jag åter fotograferar med min D70.

Den kameran funkar verkligen till nästan allt...

Du har väll så rätt, har inte alls bestämt mej än, jag kanske överdriver om jag smäller igeång med en D200 som första systemkamera.. Men måste ju köpa den själv å det känns lite dumt att köpa en kamera om man sen innom en förhållandesvis snar framtid "måste" byta upp sej...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.