ANNONS
Annons

Lensbaby

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrlandsros

Aktiv medlem
Hej!

Jag har just beställt en liten Lensbaby 2 eftersom jag gillar allt man kan göra med en sådan. Har Du erfarenheter av detta objektiv och vad är dina råd och dåd?

Med stora förhoppningar,
Elisabeth
 
En Lensbaby kan man ha mycket skoj med! Har haft min några månader och älskar den. Om du vill kan du kolla bildserien "I natt jag drömde" som ligger i mitt album "experiment".

När jag för första gången använde en Lensbaby höll jag på att nästan tappa kameran hela tiden eftersom jag försökte styra babyn med fyra fingertoppar så som de rekomenderar. Efter att tag kom jag på att det är bättre att hålla vänsterhanden under kameran, tummen på baksidan och använda vänster pek- och långfinger för att hantera babyn (hela fingrarna, inte bara fingertopparna). Vad som passar bäst beror naturligtvis på hur långa fingrar och hur stor kamera man har, så pröva dig fram.

Lycka till!
 
Tack för ditt råd! Jag har funderat på hur man håller den och hanterar fokuseringen, så jag ska testa ditt sätt! Det var fina bilder, blandning av skärpa och oskärpa är härlig!!

Med vänlig hälsning,

Elisabeth
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.