Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Leica M7 eller Nikon F6
- Trådstartare JimSlim
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
-Ale skrev:
Just det , angående det där med G2'an..
Det är ju också jädrans fin optik , och begpriserna är mkt bra ,...
Men så är det den där jäkla Af'en och , om man , som jag , vill fokusera manuellt så görs det via en rund knapp (??????!!!!!)
Att sedan jämföra sökarna går ju inte, M-kamerorna ligger ljusår före i känslan där.
Tycker inte att dessa kameror är jämförbara då Contaxen inte är någon mätsökare, dock mycket fin på sitt sätt...
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
dJb skrev:
Jag tycker chrome är snyggast!
/D
Varför inte denna färg
Bessa R2.
Bilagor
dJb
Aktiv medlem
.Z. skrev:
Varför inte denna färg
Olivgrönt är inte så dumt faktiskt! Själv har jag en grå!
Bilagor
-Ale
Aktiv medlem
Den gröna Bessan är i min mening fadrans Ful , hehe.
Men ja , chrome är snyggt.
har ni kollat in A la carte ?
gäller för M7 och MP , designa din egna leica ..
man kan få hur galna färger som helst ..
Jag länkar till den oficiella Alacarte-sidan.
Svindyrt är det också . .
http://www.leica-camera.com/produkte/msystem/alacarte/index_e.html
Men ja , chrome är snyggt.
har ni kollat in A la carte ?
gäller för M7 och MP , designa din egna leica ..
man kan få hur galna färger som helst ..
Jag länkar till den oficiella Alacarte-sidan.
Svindyrt är det också . .
http://www.leica-camera.com/produkte/msystem/alacarte/index_e.html
.Z.
Aktiv medlem
-Ale skrev:
Haha , det blev kanske lite OT ?
Mitt fel som vanligt
Nä du Ale, olivgrönt är inte vackert men lite fräckt är det... Grått däremot har jag inte sett i verkligheten, läcker!
Vi är nog ganska så konservativa i detta, silver eller svart ska de va...
//Larsa
-Ale
Aktiv medlem
Har själv ingen erfarenhet från Ebay , men däremot så har wibergsfoto inne några ex , annars lär de vara snabba p åatt få in , de är väl auktoriserade leicaförsäljare .
http://www.wibergsfoto.se/ ( i mitten på sidan)
De har även ett stort objektivsortiment , nytt och Beg , och även begagnade M6-hus...
Men den svarta är ju svår att få tag i , eftersom de flesta vill ha en svart ... Observera att den svarta är dyrare på de flesta ställen ..
Tänkt på vad för sökarstorlek du ska ha ?
Lycka till !mvh Ale
http://www.wibergsfoto.se/ ( i mitten på sidan)
De har även ett stort objektivsortiment , nytt och Beg , och även begagnade M6-hus...
Men den svarta är ju svår att få tag i , eftersom de flesta vill ha en svart ... Observera att den svarta är dyrare på de flesta ställen ..
Tänkt på vad för sökarstorlek du ska ha ?
Lycka till !mvh Ale
Bilagor
.Z.
Aktiv medlem
Re: lol
Har ingen erfarenhet men det bör du väl våga bara du betalar på ett säkert sätt (va nu de e?). Jag skulle dock aldrig våga köpa nåt till min DSLR därifrån med alla back & frontfokusproblem som förekommer i den världen.
Det bör ju du dock inte du ha några problem med på en M-kamera Om en justering måste göras (typ på mätsökaren) så får man väl ta det...
Jag äe djupt intresserad av mätsökare men är fast i digitalträsket & trivs alldeles förträffligt, tror tyvärr inte att det kommer att komma någon DRF som jag någonsin kommer att ha råd med så jag får nog släppa det.
För bara några år sedan så körde jag en sådan här utrustning med fem objektiv från 35-135 (två 50r med olika ljusstyrka).
Snyggt, läckert, hög optisk kvalite med Schneider & Rodenstockoptik, extremt annorlunda men för sin tid oerhört sofistikerad hantering. Nackdel: ett helvete att hålla igång p.g.a. extremt avancerade & tillkrånglade lösningar.
Kodak Retina IIIS -61, ett år äldre än mig
//Larsa
JimSlim skrev:
HAHA!
NJa, ja kan vänta ett litet tag till, dom finns ju kvar, Vågar man köpa dom från e-bay.com???
Verkar vara svårare att få tag i dom i sverige
/ Jim
Har ingen erfarenhet men det bör du väl våga bara du betalar på ett säkert sätt (va nu de e?). Jag skulle dock aldrig våga köpa nåt till min DSLR därifrån med alla back & frontfokusproblem som förekommer i den världen.
Det bör ju du dock inte du ha några problem med på en M-kamera Om en justering måste göras (typ på mätsökaren) så får man väl ta det...
Jag äe djupt intresserad av mätsökare men är fast i digitalträsket & trivs alldeles förträffligt, tror tyvärr inte att det kommer att komma någon DRF som jag någonsin kommer att ha råd med så jag får nog släppa det.
För bara några år sedan så körde jag en sådan här utrustning med fem objektiv från 35-135 (två 50r med olika ljusstyrka).
Snyggt, läckert, hög optisk kvalite med Schneider & Rodenstockoptik, extremt annorlunda men för sin tid oerhört sofistikerad hantering. Nackdel: ett helvete att hålla igång p.g.a. extremt avancerade & tillkrånglade lösningar.
Kodak Retina IIIS -61, ett år äldre än mig
//Larsa
Bilagor
.Z.
Aktiv medlem
Eftersom vi ändå snöat in oss på RF så har ni här en länk till denna fantastiska skapelse som Kodak byggde i Tyskland för att försöka konkurrera med Leica, hur det gick vet vi & det med all rätt
Kodak Retina IIIS
Kodak Retina IIIS
.Z.
Aktiv medlem
-Ale skrev:
Optiken är ju riktigt fin , huset också för den delen .. men långt ifrån Leican
Jo, men kul!
Om man tittar på RF så är ju Leica oslagbara. Voigtländers (Cosinas) billigare alternativ är prisvärdare men M-husen är NR:1, så är det bara...
Senast ändrad: