Annons

Leica M7 eller Nikon F6

Produkter
(logga in för att koppla)
Just det , angående det där med G2'an..
Det är ju också jädrans fin optik , och begpriserna är mkt bra ,...
Men så är det den där jäkla Af'en och , om man , som jag , vill fokusera manuellt så görs det via en rund knapp (??????!!!!!)
 
-Ale skrev:
Just det , angående det där med G2'an..
Det är ju också jädrans fin optik , och begpriserna är mkt bra ,...
Men så är det den där jäkla Af'en och , om man , som jag , vill fokusera manuellt så görs det via en rund knapp (??????!!!!!)

Att sedan jämföra sökarna går ju inte, M-kamerorna ligger ljusår före i känslan där.

Tycker inte att dessa kameror är jämförbara då Contaxen inte är någon mätsökare, dock mycket fin på sitt sätt...

//Larsa
 
Jag tycker chrome är snyggast! Nån gång har jag förhoppningsvis råd. Till dess får jag använda min Bessa R3A som ger väldigt mycket för pengarna och inte ligger alltför långt ifrån Leica i känsla.

/D
 
Kromad antikvitet med Voigtländerrem.
Vad nördigt det blev...
 

Bilagor

  • 2005_10_07_d100-0010.jpg
    2005_10_07_d100-0010.jpg
    41.3 KB · Visningar: 482
-Ale skrev:
Haha , det blev kanske lite OT ?

Mitt fel som vanligt:)

Nä du Ale, olivgrönt är inte vackert men lite fräckt är det... Grått däremot har jag inte sett i verkligheten, läcker!

Vi är nog ganska så konservativa i detta, silver eller svart ska de va...

//Larsa
 
OKi doki

Ja ska ha en svart, och tack för svaren allihop!

Nu jävlar ska det shoppas, muahahahaha, eller så gör jag som Mats Alm sa att vänta till Digital leica m kommer ut så sjunker priserna lite grann "kanske"



/
 
lol

HAHA!
NJa, ja kan vänta ett litet tag till, dom finns ju kvar, Vågar man köpa dom från e-bay.com???

Verkar vara svårare att få tag i dom i sverige

/ Jim
 
Har själv ingen erfarenhet från Ebay , men däremot så har wibergsfoto inne några ex , annars lär de vara snabba p åatt få in , de är väl auktoriserade leicaförsäljare .

http://www.wibergsfoto.se/ ( i mitten på sidan)

De har även ett stort objektivsortiment , nytt och Beg , och även begagnade M6-hus...
Men den svarta är ju svår att få tag i , eftersom de flesta vill ha en svart ... Observera att den svarta är dyrare på de flesta ställen ..
Tänkt på vad för sökarstorlek du ska ha ?

Lycka till !mvh Ale
 

Bilagor

  • fotosidan.se.jpg
    fotosidan.se.jpg
    22 KB · Visningar: 468
Re: lol

JimSlim skrev:
HAHA!
NJa, ja kan vänta ett litet tag till, dom finns ju kvar, Vågar man köpa dom från e-bay.com???

Verkar vara svårare att få tag i dom i sverige

/ Jim

Har ingen erfarenhet men det bör du väl våga bara du betalar på ett säkert sätt (va nu de e?). Jag skulle dock aldrig våga köpa nåt till min DSLR därifrån med alla back & frontfokusproblem som förekommer i den världen.

Det bör ju du dock inte du ha några problem med på en M-kamera:) Om en justering måste göras (typ på mätsökaren) så får man väl ta det...

Jag äe djupt intresserad av mätsökare men är fast i digitalträsket & trivs alldeles förträffligt, tror tyvärr inte att det kommer att komma någon DRF som jag någonsin kommer att ha råd med så jag får nog släppa det.

För bara några år sedan så körde jag en sådan här utrustning med fem objektiv från 35-135 (två 50:eek:r med olika ljusstyrka).
Snyggt, läckert, hög optisk kvalite med Schneider & Rodenstockoptik, extremt annorlunda men för sin tid oerhört sofistikerad hantering. Nackdel: ett helvete att hålla igång p.g.a. extremt avancerade & tillkrånglade lösningar.
Kodak Retina IIIS -61, ett år äldre än mig:)

//Larsa
 

Bilagor

  • iiis.jpg
    iiis.jpg
    52.5 KB · Visningar: 464
Eftersom vi ändå snöat in oss på RF så har ni här en länk till denna fantastiska skapelse som Kodak byggde i Tyskland för att försöka konkurrera med Leica, hur det gick vet vi & det med all rätt:)

Kodak Retina IIIS
 
-Ale skrev:
Optiken är ju riktigt fin , huset också för den delen .. men långt ifrån Leican :D:D

Jo, men kul!

Om man tittar på RF så är ju Leica oslagbara. Voigtländers (Cosinas) billigare alternativ är prisvärdare men M-husen är NR:1, så är det bara...
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.