Advertisement

Annons

Leica Digilux 1 mer info?

Produkter
(logga in för att koppla)

phaglund

Avslutat medlemskap
Är det någon som har läst eller hört nåt om Leicas Digilux 1. Har bara hittat info om den på deras egen hemsida. Verkar vara en hyfsat vettig digitalkamera och då Leicas objektiv inte är världens sämsta *ler* så tror jag det kan vara ett bra köp...

någon??...

Hur stor e skillnaden mellan SD och Compact flash då? Har kört med CF på dom kameror jag haft/har men vet inte ett smack om SD. (secure digital??)

Per

Jag har sett några provskott från den på Dpreview (har jag för mig...eller Steves Digicams) och bildkvaliteten var chockerande usel. Klart sämre än vilken konkurrent som helst i samma prisklass. Det var dock bilden från ett förhandsexemplar, men ändå...
Att den kör med SD/MMC är också helt otroligt. Det får nog väldigt många att köpa något annat.
Den är identisk med Panasonic DMC-LC5, så frågan är väl hur mycket Leica det egentligen är.
Vad jag vet så har heller ingen av dem släppts på marknaden ännu...
Leica har ingen aktuell digitalkamera ute på marknaden just nu.

och bildkvaliteten var chockerande usel. Klart sämre än vilken konkurrent som helst i samma prisklass. Det var dock bilden från ett förhandsexemplar, men ändå...
Jag har oxå sett de bilderna och blev inte speciellt imponerad.

Linmajon skrev:
Jag har sett några provskott från den på Dpreview (har jag för mig...eller Steves Digicams) och bildkvaliteten var chockerande usel. Klart sämre än vilken konkurrent som helst i samma prisklass. Det var dock bilden från ett förhandsexemplar, men ändå...
Att den kör med SD/MMC är också helt otroligt. Det får nog väldigt många att köpa något annat.
Den är identisk med Panasonic DMC-LC5, så frågan är väl hur mycket Leica det egentligen är.
Vad jag vet så har heller ingen av dem släppts på marknaden ännu...
Leica har ingen aktuell digitalkamera ute på marknaden just nu.

den kommer till marknad under maj månad.. kommer kosta ca 9000kr i tyskland typ

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar