LED
Jga tror inte ELFA har så vassa dioder som vi använde rhär.
25 000 mcd.
De vita är alltid transparanta, dvs klara.
Har aldrig sett vita i mölkiga plast.
Men som sagt det går att fila och sätta oplaglas framför o labba friskt.
de jag visat här är de starkaste jag sett, de har smal stråle och just därför är de så starka.
Jag ahr alabbat mycket med LED o äntligen funnit dessa som är mycket bra.
Se på hemsidan:
http://kundweb.netatonce.com/~u24465/
För bara några år sedan kostade hälften såp starka LED 30:- idag får du dessa för 8:-
Klart man kan labba med glödljus oxo.
Funderar på 4 - 6 st halogen lampor med reflektor.
det finns 30 och 50mm. Man sätter den i en stor ring och gör så at tman kan fokusera dem mot ett objekt.
Ungefär som kirurgens stora lampa med 4 st strålkastare som sitter i en ring om 1 meter.
Då får han ett stsrkt ljus nästan axiellt med sin syn.
Han ser ner i hål genom att lyset kommer runt i från. Dvs ner i det hål han skurit upp i sin patient.
Dessa grejer med LED eller lampor är oxo utmärkta arbetsbelysnigar för "piller jobb" Se mikroskopet exvis. Vi löder komponenter som är 1 x 1.5mm i mikroskopet.
Belysning i alla former är mycket intressant, men mer kanske något man blir mest intresserad av till hösten när det börjar mörkna.
Har ni provat ljuset under altanen? Dvs om alatanen har plast tak, dimmigt sådant.
I soljus blir det skuggfritt nästan i alla fall o ger ofta mycekt bra porträttbilder.
ELFA har dock de Amerikanska super starka LED från LUMILED, det mostvarar tio vanliga o vill ha upp till 1Amp sytkcet, dock dyra....