MartinG
Aktiv medlem
Jag har en laptop, inköpt 2003. Den funkar fint på alla sätt och vis, men grejen är att det inte går att ställa in färgtemperatur för bildskärmen, som man enkelt kan göra på en "stor bildskärm" genom att, oftast, trycka på några knappar på den och få fram en meny. Är det någon som vet hur jag kan fixa detta i alla fall... på något sätt, kanske, så att man får ett hyfsat resultat när man ska skicka bilderna till framkallning?
Fråga 2: Kan man köpa en extern bildskärm till laptops och kalibrera den? Jag menar om man inte har råd att köpa en helt ny dator utan bara en bildskärm.
Fråga 3: Har hört en massa om det här med "kalibreringsbara bildskärmar" och bildskärmar som inte är kalibreringsbara. Kan någon reda ut det hela lite enkelt? Hur är det med laptops?
MVH. /Martin
Fråga 2: Kan man köpa en extern bildskärm till laptops och kalibrera den? Jag menar om man inte har råd att köpa en helt ny dator utan bara en bildskärm.
Fråga 3: Har hört en massa om det här med "kalibreringsbara bildskärmar" och bildskärmar som inte är kalibreringsbara. Kan någon reda ut det hela lite enkelt? Hur är det med laptops?
MVH. /Martin