Annons

Lagrings problem Indien

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexandraX

Aktiv medlem
Hade precis böjat vänja mig vid tanken på att få lämna digitalaren hemma när jag sticker till Indien i morgon när jag slogs av tanken. labben i tex Mombay måste väll kunna slänga över från kortet till en skiva? Någon som har erfarenhet?
I vilken storlek och kvalite i så fall?
 
Fler minnesmedia?

Köp några fler minneskort!
Några här hemma och, kanske, några i Indien?
Gissar att dom är billigare där!
 
Re: Fler minnesmedia?

JJ. skrev:
Köp några fler minneskort!
Några här hemma och, kanske, några i Indien?
Gissar att dom är billigare där!

Har ett gig, det räcker inte långt om jag fotar super fine. Kostar ändå några tusen st, men ska absolut kolla upp va de kostar där! Tack :)
 
Hon får väl beställa den till Indien då ;-) eller köpa en där..det lär finnas att köpa i indien oxå.
 
Tar med mig båda kamerorna och ser vad som händer...:D
Trist om jag skulle bli av med båda, men först tänkte jag ta med mig datorn... pust
 
AlexandraX skrev:
Tar med mig båda kamerorna och ser vad som händer...:D

Nästa gång du åker kan du väl ta upp saken lite tidigare *s* så kunde du fått låna min ena Microdrive... den har redan varit en sväng i Thailand utan mej så...
 
KGS skrev:
Nästa gång du åker kan du väl ta upp saken lite tidigare *s* så kunde du fått låna min ena Microdrive... den har redan varit en sväng i Thailand utan mej så...

Lova inte för mycket, jag kanske kommer ihåg det :)
 
Senast ändrad:
Framförallt..lägg upp ett gäng fina indienbilder när du kommer hem så man får se!
Trevlig resa!
 
Jag var i Indien på resa och mina rekomendationer är nog att inte lita på ngt digitalt där bla så är strömförsörjningen verkligt kass även i storstäderna med strömspikar och annat som kan krascha dina laddare/kameror/datorer om du inte skaffar någon slags spänningsskydd eller bra försäkring. Det andra problemet med teknik är att hitta elektronikaffärer vilket inte görs i en handvändning (mumbay är inte singapore).

Ha en trevlig resa.
 
Oscar skrev:
Jag var i Indien på resa och mina rekomendationer är nog att inte lita på ngt digitalt där bla så är strömförsörjningen verkligt kass även i storstäderna med strömspikar och annat som kan krascha dina laddare/kameror/datorer om du inte skaffar någon slags spänningsskydd eller bra försäkring. Det andra problemet med teknik är att hitta elektronikaffärer vilket inte görs i en handvändning (mumbay är inte singapore).

Ha en trevlig resa.

Det låter ju uppmuntrade... men med spänningsskydd är man någolunda skyddad?
Vart köper man sådant?

Det ska jag ha Oscar :) Tack
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.