ANNONS
Annons

Lagring av bilder under resa

Produkter
(logga in för att koppla)

Lottabos

Aktiv medlem
Min son är ute och reser och tycks ha fått problem med sitt minneskort och misstänker att alla bilder kan vara försvunna. Finns det något sätt att fixa detta, kanske något program? Jag undrar också om det finns något sätt att tömma sitt kort, om man inte har fler med sig, någonstans på nätet eller kan man gå till någon fotoaffär eller dylikt och ladda ner bilderna och bränna en cd/dvd. Han reser lätt (backpacker) och vill inte släpa några tunga hårddiskar med sig. Finns det några knep o tips?

Lotta

Många internetkaffeer i Thailand, Filippinerna eller Kambodja har allt man behöver och hjälper gärna till med att bränna CD ((DVD kan vara lurigare)), kostar oftast någon eller några tior..

Även om det finns online tjänster för att spara undan data krävs det en hel del bandbrädd för att det inte skall ta orimligt lång tid. Beroende på vart man är kan det vara svårt...

Sandisk RescuePRO, som man får med när man köper vissa Sandisk kort, är det ända jag provat. Hittade ingen länk för att ladda ner det övre nätet...

// Magnus;

Många internetkaffeer i Thailand, Filippinerna eller Kambodja har allt man behöver och hjälper gärna till med att bränna CD ((DVD kan vara lurigare)), kostar oftast någon eller några tior..

Även om det finns online tjänster för att spara undan data krävs det en hel del bandbrädd för att det inte skall ta orimligt lång tid. Beroende på vart man är kan det vara svårt...

Sandisk RescuePRO, som man får med när man köper vissa Sandisk kort, är det ända jag provat. Hittade ingen länk för att ladda ner det övre nätet...

// Magnus;

Tack Magnus, ska vidarebefordra detta till min son.
/Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar