Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

lacie 319+ blue pro - bra val?

Produkter
(logga in för att koppla)

wiwi

Aktiv medlem
Tänkte att det var dags att skaffa en bra bildskärm.
mina önskemål är 19 tum, gärna platt,bra att jobba med bilder på men helst inte över 15000 för skärm och kallibreringsgrej (grejen får gärna vara lättskött också).
Kan den vridas är det bonus men inget måste.
Har kikat länge på lacie 319 men ännu inte fått rumpan ur - det är ju ganska mycket pengar.
Är det ett bra val?
Likvärdiga som kostar mindre kanske?
Om man ändå lägger massa pengar på detta vore det bättre att gå upp till de som är ännu lite bättre eller räcker detta till tro.
Byts skärmarna och blir bättre hela tiden som de digitala kamerorna eller går uppgraderingarna inte lika snabbt med skärmar. Är skärmen gammal redan?
Tack
wiwi

BME skrev:
När det gäller hårdvara för kalibrering så är jag inte säker på vad som anses mest prisvärt i dagsläget, men det finns lite andra trådar är på Fotosidan på det ämnet.

Bra val av skärm, beträffande kalibrator skulle jag välja en EyeOne Display eller en Monaco Optix.

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar