ANNONS
Annons

Labb..?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tatchita

Medlem
Jag har funderingar kring vad det finns för labb man kan lämna in sina sigitala bilder på för att få papperskopior i förstoring...

//sara

Crimson här också.

Laddar du upp bilderna på morgonen ena dagen är möjligheten stor att du har dem i brevlådan dagen därpå. Lycka till!!

Det verkar vara eftertraktat Crimson. Jag antar då att de även håller bra kvalitet. Vet ni något om hur de retucherar bilderna och hur resultatet brukar bli. Har några bilder jag troligen inte hinner fixa själv nämligen och jag anser mig inte ha tillräcklig med kunskap om PS ännu för att göra ett bra arbete...

//Sara

De gör normalt ingenting, bortsett från att automatiskt konvertera din bild till rätt färgprofil, beroende på vilken maskin och vilket papper bilden ska ut från/på. Man kan låta deras maskin göra en automatiskt korrigering av färger och kontrast, typ autolevels i photoshop.
De gör, vad jag förstått, alltid en svag uppskärpning av alla bilder.

Ett annat bra lab som åxå har bra kvalitet och som är snabba, är proprint.

Har åxå anlitat Crimson.
Snabb leverans - bra kvalité.

Men deras gränsnitt suger ju kamelb***e
jag blir galen varje gång jag skall göra iordning en beställning. Har man ca 100-150 bilder så tar det ju minst en timme innan man lyckats göra alla inställningar.....

Verkligen synd att man inte valt att göra ett program liknande fotolabo som är en dröm att använda.
/Jonas, JOP

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar