Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
L-optik på en 350D?
- Trådstartare HusKul
- Start datum
Jonsjoberg
Avslutat medlemskap
Desto bättre objektiv, desto bättre bilder (rent tekniskt asså, inte innehållsmässigt) oavsett kamera..
RolandM
Aktiv medlem
Harry_ skrev:
är den för bra för en 350D?
eller räcker 70-300 IS USM
man vill ju inte köpa bättre objektiv en vad kameran klarar av
Skulle vara intressant och se några av dina bilder för att se om vilka möjligheter ett L-objektiv kan ge dig.
Joi
Aktiv medlem
om du är profesional fotografer så är L-optik bra men tror att det blir ganska svårt att hålla i 350D som är så pitteliten och objektivet tungt,
har provat att hålla i en 350D med orginal obtiken som är ganska plastig men har själv en Tokina 19-35mm med 77mm filterfattning som skulle vara jätte stor på den kameran.
har provat att hålla i en 350D med orginal obtiken som är ganska plastig men har själv en Tokina 19-35mm med 77mm filterfattning som skulle vara jätte stor på den kameran.
Johannes Tallroth
Aktiv medlem
350D ger bildmässigt lika bra resultat som ex 20D.
Skillnaden ligger inte i bildkvaliten utan skillnaden är snarare byggkvaliten, materialen och hastigheten.
Jag kör en 300/4 L IS på min 350D och det blir riktigt bra rent tekniskt!
Skillnaden ligger inte i bildkvaliten utan skillnaden är snarare byggkvaliten, materialen och hastigheten.
Jag kör en 300/4 L IS på min 350D och det blir riktigt bra rent tekniskt!
Joi
Aktiv medlem
oskarhill skrev:
har en 350d med ett tokina 12-24. dvs 77mm filtergänga å det funkar bra så att objektivet skulle vara för stort för kameran håller jag inte med om!
De beror på vad man är van vid att hålla i,
har en Eos 33V med vertikal grepp och tycker att det är skönt med litet extra grepp och Tokina 19-35 käns jätte bra på den, provade 350D i en butik och tänkte på hur den skulle ha varit med tyngre glugg.
StaffanW
Aktiv medlem
Har själv en Canon 20D som jag brukar köra med Tamrons kritikerrosade 28-75/2.8. Har också Canons ännu mer rosade 135/2 L som jag testat med en 350D.
Kombinationen 28-75/2.8 + 20D kostar lika mycket som ett paket med 135/2L + 350D i inköp, och korten från 350D och 135/2L blev i mitt tycke märkbart bättre (väl synligt i vanligt 10x15 format). Så nog är L-optik värt att ha på en 350D om man har pengarna.
Kombinationen 28-75/2.8 + 20D kostar lika mycket som ett paket med 135/2L + 350D i inköp, och korten från 350D och 135/2L blev i mitt tycke märkbart bättre (väl synligt i vanligt 10x15 format). Så nog är L-optik värt att ha på en 350D om man har pengarna.
Johannes Tallroth
Aktiv medlem
Jag tror att de flesta som tidigare ägt en "rejäl" kamera förfasas över 350D´s litenhet när de för första gången håller i den.
Jag tror dock att det till stor del är en vanesak.
Dock tyckte jag själv att den var något liten för mina händer, men med batterigrepp BG-E3 blir det en helt annan sak. Med ett lite tyngre och större objektiv tycker jag nästan att det är ett måste med batterigreppet, det blir en helt annan stabilitet och det är betydligt lättare att få ett bra grepp, och därigenom i förlängningen skarpare bilder....
Jag tror dock att det till stor del är en vanesak.
Dock tyckte jag själv att den var något liten för mina händer, men med batterigrepp BG-E3 blir det en helt annan sak. Med ett lite tyngre och större objektiv tycker jag nästan att det är ett måste med batterigreppet, det blir en helt annan stabilitet och det är betydligt lättare att få ett bra grepp, och därigenom i förlängningen skarpare bilder....
Johannes Tallroth
Aktiv medlem
Harry_ skrev:
ska faktist köpa BG-E3 imorgon
jag får nästan kramp i handen när man fotar med blixt o lite tyngre objektiv
Jag kan nästan garantera dig att du kommer att uppleva en oerhörd förbättring med BG-E3!!
Anders74
Aktiv medlem
Jag låter snabbplattan från ett stativhuvud sitta kvar på kameran även när objektivet sitter med stativfäste i stativet, det ger lite bättre balans med det lätta huset, men det lilla greppet slutade jag tänka på efter en vecka, det är ju huvudsakligen objektivet jag håller i, dock tvivlar jag inte på att ett batterigrepp har sina poänger.
(Det var nog längsta meningen jag skrivit här...)
(Det var nog längsta meningen jag skrivit här...)
dumbo
Aktiv medlem
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt_pg3.html
En liten bit ner.
Eller här:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/digital_rebel_xt-review/index.shtml
;-)
Edit:
Missade att det fanns en bild på dpreview först.
http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Images/batterygrip02.jpg
En liten bit ner.
Eller här:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/digital_rebel_xt-review/index.shtml
;-)
Edit:
Missade att det fanns en bild på dpreview först.
http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/Images/batterygrip02.jpg
Senast ändrad: