Den stora ratten som är rakt under objektivet sas är för att skruva fast greppet i stativfästet.
Om det finns motsvarande inmatningshjulet på batterigreppet vågar jag inte svara på faktiskt. Jag har bara klämt på det en gång, som hastigast.
Någon annan kan säkert bidra med information om det.
Hjulet vid avtryckaren är ett inmatninshjul, precis som det som sitter vid det nomala avtrycket. Dessutom finns tre knappar till på baksidan av greppet. De som sitter högst upp till höger på baksidan av kameran är duplicerade (expkomp, explås och AF-pktval). Sen sitter det ett litet reglage för att stänga av inmatningen från greppet också om man inte vill riskera att ställa till det för sig genom att trycka på saker utan att mena det.
I mina ögon är det ett bra tillbehör för att få en mer lätthanterlig kamera. Det bidrar knappast direkt till bildkvaliteten men fotolusten kan nog bli större vilket lyfter bilderna mer än någon teknisk pryl skulle kunna.
Vad gäller orginalfrågan om L-optik är det väl samma svar där, har du råd så är det bara att handla. Även här handlar det mycket om hanterbarheten. Mekaniskt bättre objektiv som man blir lite småkär i kommer göra det roligare att plocka fram kameran och med en digitalare drar man sig inte för att ta 30 bilder på olika ljussättningar av en bandyboll liggande på en gammal tapetvåd
-> Bättre bilder i slutändan.
La en beställning på BG-E3 från fotokungen, 1095:- inkl frakt tror jag köpte den på från billigaste svenska nätbutiken (vill inte veta om den finns billigare nån annanstans).
Ekdilson skrev: La en beställning på BG-E3 från fotokungen, 1095:- inkl frakt tror jag köpte den på från billigaste svenska nätbutiken (vill inte veta om den finns billigare nån annanstans).
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.